Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag syftade på den folkliga opinionen som akademikerna satte tonen för och ställde alla kritiker utanför.
Den var possitiv till invandringen fram till förra valet. Från vänster till höger.
Och naturligtvis påverkar andan i samhället hur folket röstar och vilka frågor dom protesterar mot eller stödjer.
Jag är vänster-sosse av helt andra skäl, jag har aldrig vurmat för hög invandring men den hade varit ok om det skötts på ett bättre sätt.
Och det är här återigen akademikerna kommer in i bilden. Det är ju dom som sitter på alla poster med makt och inflytande.
Både i det stora sammanhanget och som här i det enskillda fallet. Det fanns akademiker här som förutsåg att något sånt här kunde hända men som inte agerade.
Vi övriga som blivit tystade eller anses vara för korkade att lyssna på kan rimligen inte ställas till svars.
Nu när vi ändå har facit i hand, skäms du inte över att vara sosse? Varför inte bara gå över till SD eller något?
Alla partier i Sveriges riksdag är ju bara olika grader av socialdemokrater men du verkar höra hemma hos SD mer än S.
Nu vet jag inte om du är/har varit aktiv inom politiken men om du är eller har varit det. Varför har du isf inte sagt ifrån?
Om det finns sossar som inte alls har velat se den lilla flickan bli brutalt våldtagen och hjärnskadad pga ytterst grav misshandel samt alla andra otaligt många fler offer för massinvandringen. Varför har ni inte sagt ifrån och gjort något.
Om det är så att du har varit aktiv inom partiet under den här tiden, vare sig det handlar om på riksnivå, kommunal eller regional så är det ju fruktansvärt illa att det finns sådana som dig som har vetat om problemen och varit emot det som skett men ändå bara hakat på.
Man blir fan helt paff när man tänker på det här. Den lilla flickan som tråden avhandlar är ju bara en i en stor mängd av mångkulturen och massinvandringens offer.
Tänk vilka pris enskilda medborgare har fått betala för det här. Samtidigt som de betalar världens högsta skatter och dessutom försörjer alla dessa utländska brottslingar.
Det är helt jäkla bisarrt och jag hoppas verkligen att alla medlöpare mår illa när de tittar sig själva i spegeln.