2022-12-17, 20:53
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Var kan man läsa mer om dennes tidigare beteende?

Det står i artikeln i Expressen som länkas i första inlägget i denna tråd.
Citera
2022-12-17, 20:55
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det håller jag helt med om. Jag finner domen mot denne kille helt rimlig.
Det sorgliga är bara att han inte blev inlåst INNAN ha begick det här brottet.
Citera
2022-12-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
”Grönsak” är väl ett olämpligt uttryck i sammanhanget? Men som det framgår av artikeln, hon kan inte prata eller göra medvetna rörelser, hon har spasmer och epilepsi. Men som du noterat, hennes kropp har rent utseendemässigt ännu inte påverkats så mycket.

Menade inget illa med tt nämna henne som grönsak, men vad jag menade var at eftersom hon inte bara ligger i sängen och inte kan göra ett skit, så trodde jag hon ändå kunde göra nånting, speciellt när jag såg bilden på henne ute i rullstol.
Trodde hon var som michael schumacher som bara verkar kunna ligga i sängen och inte ens blinka med ögonen.

Undra om hon kommer göra framsteg i framtiden och kunna gå eller röra armar?
Citera
2022-12-17, 20:58
Medlem
Dags för gärningskillens pappa att flytta tillbaka till Italien. Varför importerades han hit. Han har ju uppehållstillstånd där.
Han kom ju hit efter brottet. Han kan väl ta med sig resten av familjen dit!!!
Citera
2022-12-17, 21:01
Medlem
theMowgs avatar
Länk till vad jag tror är Lunas mammas Ig-konto där swishnummer framgår för dom som vill bidra med en slant. Tycker det ser legit ut.

https://www.instagram.com/_emzzanss_/
Citera
2022-12-17, 21:04
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Menade inget illa med tt nämna henne som grönsak, men vad jag menade var at eftersom hon inte bara ligger i sängen och inte kan göra ett skit, så trodde jag hon ändå kunde göra nånting, speciellt när jag såg bilden på henne ute i rullstol.
Trodde hon var som michael schumacher som bara verkar kunna ligga i sängen och inte ens blinka med ögonen.

Undra om hon kommer göra framsteg i framtiden och kunna gå eller röra armar?
Hjärnskador läker inte, så hon kommer inte att bli bättre. Eftersom hon inte kan kommunicera så vet man inte heller hur mycket hon är medveten om. Det är möjligt att det finns någon liten del som fortfarande fungerar, som det går att träna upp. Men troligen aldrig röra sig kontrollerat, än mindre stå och gå.
Citera
2022-12-17, 21:06
Medlem
Väldans tragisk historia. Svår att förlika sig med.

Självklart blir alla vi här på Flashback precis lika arga och 'handlingsmotiverade' av alla fall av liknande- eller ännu värre olycka och lidande hos flickor och kvinnor; oavsett gärningspersonens kön, hudfärg eller nationalitet, eftersom det är lidandet vi sympatiserar med, och aldrig bara skulle utnyttja andra och deras lidande för att rättfärdiga/legitimera ett eget hat, som egentligen redan fanns där innan.
Det är inte sympati/empati, att göra andras lidande till bränsle för förstärkt egen ondska. Finns inget konstruktivt i det. Jag känner mig övertygad om att barn som Luna inte skulle känna det var tröstande eller ens ok. Inte heller hennes föräldrar. Att lida med andra, är att lida själv. Att känna ondlystenhet däremot, är snarare motsatsen.

Tack och lov att sånt här händer i långt mindre utsträckning än i tidigare mindre upplysta tider.
Senast redigerad av Robbinist 2022-12-17 kl. 21:24.
Citera
2022-12-17, 21:14
Medlem
GrillTeknikers avatar
Stena gärningsmannen, hugg av händerna och häng honom offentligt. Sen kan vi alla börja be till Allah också när vi ändå gått tillbaka till medeltiden.

Seriöst, ni som tycker att regeringen osv. ska hållas ansvariga i detta fallet är ju bara löjliga. Visst, fanskapet är invandrare och borde utvisas etc. håller helt med. Men samtidigt - det förekommer psykisk sjukdom även bland svenska barn, och det är ju inte direkt varje invandrarbarn som går runt och har strypsexvåldtäkt med svenska flickor... Jag avskyr invandrare lika mycket som the next guy, men det blir ju bara fjantigt att flytta över skulden i ett enskilt fall till flera års/decenniers dåligt skött invandringspolitik.
Citera
2022-12-17, 21:14
Medlem
zombie-nations avatar
För många sidor. Vet man vad han anses ha för psykisk störning? Det spelar stor roll för om han kommer ut. Har han något botbart kan han komma ut, har han något som man föds med så kommer han aldrig ut eftersom han inte kan botas. Rättspsyk brukar ge oövervakade permissioner efter ett tag. Jag tror i detta fallet kommer folk ta dessa till användning och mörda killen.

Kommer inte gråta över det.

Däremot tycker jag inte staten ska skära armar och ben av folk eller utsätta släktingar. Herregud, vi lever i en modern värld.

Det bästa är väl om han aldrig får komma ut mer. På rättspsyk blir de ju drogade med, så han kommer inte veta vad han heter.
Citera
2022-12-17, 21:20
Medlem
Cuckslayers avatar
Jag hoppas verkligen att någon vårdare "råkar" ge denna vedervärdiga våldtäktsneger en alldeles för hög dos av den dagliga kuckelimuckmedicinen en vacker dag. Inte för att jag förstår hur en medicinering skulle kunna hjälpa.

Har vetenskapen kommit så långt att man kan ta bort negern från negern?
Citera
2022-12-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det sorgliga är bara att han inte blev inlåst INNAN ha begick det här brottet.
Utefter vad jag läste så fanns det egentligen inga indicier som tydde på att hans mentala tillstånd var så allvarligt. Han hade bara betett sig som en vanlig ouppfostrad skitunge av den typ som det finns ett par av i varje förskoleklass.
Citera
2022-12-17, 21:22
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Stena gärningsmannen, hugg av händerna och häng honom offentligt. Sen kan vi alla börja be till Allah också när vi ändå gått tillbaka till medeltiden.

Seriöst, ni som tycker att regeringen osv. ska hållas ansvariga i detta fallet är ju bara löjliga. Visst, fanskapet är invandrare och borde utvisas etc. håller helt med. Men samtidigt - det förekommer psykisk sjukdom även bland svenska barn, och det är ju inte direkt varje invandrarbarn som går runt och har strypsexvåldtäkt med svenska flickor... Jag avskyr invandrare lika mycket som the next guy, men det blir ju bara fjantigt att flytta över skulden i ett enskilt fall till flera års/decenniers dåligt skött invandringspolitik.

Du menar alltså att detta hade hänt även om negern inte hade kommit till Sverige? Eller hur resonerar du? Du får gärna utveckla ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in