2023-08-21, 12:14
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXPulseXx
Ingen som lyckats få tag på odjuret och hängt honom i hans bruna bollar så skiten lämnat jordelivet?

Förstår din vrede. Men kommentarer som dessa gynnar ingen i dagens Sverige.

Jag tror nog att denna man är lika körd som Anders Eklund när och om han kommer ut.
Citera
2023-09-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Finns det någon här som jobbar med den här typen av hjärnskador som kan uttala sig om möjligheten till någorlunda tillfrisknande? Förstår såklart att hon aldrig kan bli i närheten av helt återställd men tänker t.ex. på fallet med Emma i Kristianstad som ändå har fått tillbaka tal osv. Fruktansvärt fall det här, stackars barn, hela livet framför sig...

Tänkte skriva sanningen men låter bli ifall hennes mor tittar in.
Citera
2023-09-08, 06:30
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXPulseXx
Ingen som lyckats få tag på odjuret och hängt honom i hans bruna bollar så skiten lämnat jordelivet?
Det vore ju inhumant. Vem vet vad han gått igenom i sitt tidigare hemland och vilka trauman han lever med? Dessutom blir två fel inte ett rätt, så låt oss istället fokusera på att skapa rätt förutsättningar för samhället att erbjuda hjälp för traumatiserad individer som inte kan göra sin röst hörd. Vård och stöd istället för staff är enda vägen framåt i ett modernt samhälle. Allt annat är bara barbari och hat.
Citera
2023-10-21, 10:55
Medlem
spoilers avatar
15-åringen utreddes inte tillräckligt innan dådet på Morö Backe – socialnämnden får svidande kritik av Ivo

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/15-aringen-utreddes-inte-tillrackligt-innan-dadet-pa-moro-backe-socialnamnden-far-svidande-kritik-av -ivo--l6pwfe

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/lunas-familj-om-kritiken-mot-socialnamnden-i-skelleftea-varre-an-vi-vetat-om--yvxt4n
Citera
2023-10-22, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Tänkte skriva sanningen men låter bli ifall hennes mor tittar in.

Jag tror mamman mycket väl är medveten om Lunas situation, om jag inte missminner mig så har hon väl pratat om det i intervjuer och liknande också? D.v.s. att läkarna sagt att Lunas hjärnskada är permanent och att Luna inte kommer återhämta sig, eventuell förbättring vare sig kognitiv eller motorisk är högst marginell o.s.v. Det är ett mirakel att hon ens lever, det är mer än nog att vara tacksam för.
Citera
2023-11-19, 20:23
Medlem
-Ines-s avatar
Skäggpojken blev ju dömd för grov våldtäkt mot barn & försök till mord till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.. Kan det bli så att det bedöms att han är så pass farlig att han alltid måste ha nån typ av övervakning? Vi har rätt att få veta och bli underrättade om han ges möjlighet att vistas bland ovetandes flickor & kvinnor igen.
Citera
2023-11-25, 15:58
Medlem
spoilers avatar
"Pojken överföll och våldtog en flicka på Morö Backe i Skellefteå förra året. Han är nu 16 år och avtjänar sitt straff tillsammans med vuxna på rättspsykiatrin i Umeå. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/valdsdadet-pa-moro-backe-pojken-vardas-pa-rattspsyk-i-umea-kliniken-inte-anpassad-for-barn-extremt-s allsynt--abkof5
Citera
2023-11-25, 16:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Förstår din vrede. Men kommentarer som dessa gynnar ingen i dagens Sverige.

Jag tror nog att denna man är lika körd som Anders Eklund när och om han kommer ut.
Eklund kommer aldrig att släppas ut. Ingen kommer att våga ta det beslutet.
En pedofil med lågt iq som åker och köper pizza efter att ha våldtagit och mördat ett barn är mycket farlig.
Jag tror att det finns många gemensamma nämnare med denna GM.
Han hålls nog i förvar mycket länge, kanske resten av livet.
Citera
2023-11-25, 17:14
Medlem
"Etiopiern Abushi Shamse Kamal åtalades den 1 oktober av Skellefteå tingsrätt, misstänkt för att i juli detta år ha överfallit och genomfört en grov våldtäkt på en försvarslös 10-årig flicka.

Kammaråklagare Andreas Nyberg väljer att åtala 15-åringen för mordförsök samt grov våldtäkt. Något krav på utvisning kommer han dock inte yrka på vid kommande rättegångsförhandling."

Hur kan Andreas Nyberg INTE önska honom ut ur Sverige??!?!!

Om det varit hans dotter hade han brytt sig mer då?!?!
Citera
2023-11-25, 17:31
Medlem
Text från Skrivunder.com;

"Den etiopiske migranten Abushi Shamse Kamal ( mitt inlägg av namnet) som misstänks för att ha våldtagit och försökt att mörda en nioårig flicka i Skellefteå åtalas nu för grov våldtäkt mot barn och mordförsök.

Det var den 7 juli i år som flickan påträffades medvetslös efter att ha utsatts för ett brutalt överfall i ett skogsparti vid Morö backe skola. Samnytt har tidigare berättat den etiopiske pojken kom med sin familj till Sverige sommaren 2017 och erhöll permanent uppehållstillstånd bara en vecka innan det brutala mordförsöket.

Han är satt i skyddad bostad och hans pappa flögs till Sverige för att stötta sin son.

Den 9-åriga flickan ligger på sjukhus och kommer få men för livet. Hur kan han gå fri när hon blir straffad för alltid?

Jag uppmanar er alla att snälla skriva på den här namninsamlingen för att visa det här monstret att han och hans handlingar inte är välkomna här. "

Frågan är om det egentligen var ett hatbrott mot vita, hade han gjort samma sak om Luna varit etiopier hon med.....
Citera
2023-11-25, 17:36
Medlem
Pinoputchins avatar
Detta brottsfall är så vidrigt att jag finner inte ord!!!

Är det såna här vilddjur som vi tar in i landet, förb***de j**vel
Citera
2023-11-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Pojken överföll och våldtog en flicka på Morö Backe i Skellefteå förra året. Han är nu 16 år och avtjänar sitt straff tillsammans med vuxna på rättspsykiatrin i Umeå. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/valdsdadet-pa-moro-backe-pojken-vardas-pa-rattspsyk-i-umea-kliniken-inte-anpassad-for-barn-extremt-s allsynt--abkof5

Från artikeln:

”Man behöver skolgång när man är så ung. Det löser man helt individuellt tillsammans med berörd kommun, sannolikt finns det ett jättebehov av extra stödinsatser. Man ska inte bortse från att det är svåra tillstånd man lider av, säger Magnus Kristiansson.”

Det hade ju varit fint om Luna fått samma jättemängd individanpassad hjälp. Herrgud, vilken orättvisa det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in