2022-12-15, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
30 + 2år innan man börjar försöka, 1 år innan hon blir gravid, då föder hon när hon är 34.
Ökade risker och inte lyckat för barn nummer 2.

Varför ska man vänta i 2 år med barn, om man älskar varandra och vill leva ihop? Träffar du en kvinna som är 30 år, så vet du ju i regel efter några månader om du vill ha henne eller inte. Och då kan ni väl börja pöka fram ett barn som föds när hon är 32. Då har ni tid att pöka fram ett barn till, innan hon blir 35. Och har ni tur får hon tvillingar. Då har ni 3-4 barn innan hon är 35. Och faktum är att risken ökar något för kromosomavvikelse när kvinnan blivit över 35, men att de allra flesta kvinnor över 35 inte föder barn med kromosomavvikelser. Så. Ni kan gott få några kottar till. Finns gott om kvinnor som får barn mellan 35-45.

En sak som dock är viktig, är att även mäns spermier muteras lättare efter 40. Vilket ökar möjligheten för autism, bipolaritet etc. hos avkomman.

Så det bästa är givetvis att både kvinnor och män fortplantar sig innan de är 40, om man vill undvika den lilla möjlighet som finns att avkomman får downs syndorm (pga. kvinnans ålder på över 35) eller autism/bipolaritet etc. (pga. mannens ålder på över 40). Och för att vara på den säkra sidan vad gäller fertiliteten, innan kvinnan är 35.

Men man ska också vara medveten om att även unga par i 20-årsåldern givetvis kan få missfall, vara infertila och få barn med downs syndrom, autism, bipolaritet etc.

Sedan känner iaf. jag till par som har försökt få barn i åratal. Separerar och båda träffar nya partners och vips så har graviditeter inträffat. Vissa par är helt enkelt inte kompatibla med varandra, trots att bägge bevisligen är rejält fertila med nya partners.
Citera
2022-12-15, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej dom bygger på att man inte gifter sig med slampor. Det finns fortfarande inga studier som säger motsatsen. Du har en tro men den har inte så mycket med verkligheten att göra.

Jo man flyttar ifrån hennes slampighet. Så otroligt jävla beta och patetiskt.

Nej hon är aldrig under några som helst omständigheter hetsig mot sin man. Jag tänder inte på transor. Skall hon bete sig manligt får hon bli flata för hon kommer aldrig få en riktig man. Så är det bara. Du kan inte vara kvinna när du passar för det finns genuina kvinnor så ingen behöver nöja sig med ett könslöst hen till kvinna. Du ska ju kunna tända på din kvinna med

Har en "slampa" en trygg anknytningsprofil, så går det alldeles utmärkt att gifta sig med henne och få ett långvarigt, troget och bra äktenskap med henne, om ömsesidig kärlek uppstår. Jag vet ju som sagt flera kvinnor som har legat med mellan 10-30 män innan, de stadgat sig. Och som nu lever i lyckliga, långvariga och trogna äktenskap/förhållanden med sina män. Ja. samtliga av dessa kvinnor har trygg anknytningsprofil.

Nej. Man flyttar till ett bättre område för barn att växa upp i. Och på köpet flyttar man ifrån både hennes och sina egna gamla ex.

Hetsig? Vem har skrivit något om hetsig? Att kunna säga ifrån när en man beter sig som ett drägg, ska givetvis varje kvinna kunna göra, utan att betraktas som "manlig".

I övrigt: är en kvinna 32 och har legat med 15 män från det att hon var 15 år, så har hon legat med mindre än en man/år. Det kan inte ens du anse är mycket.
Citera
2022-12-15, 04:18
Medlem
Citat:
Det är så kvinnor som inte får tillräckligt mycket pengar (i en eller annan form) brukar benämna killen och då blir det inget sex. Precis som du själv erkänner. Sex mot pengar, alltså prostitution om vi ska vara lite ärliga.

Erkänner? Vad menar du?

Nej. Jag menar bokstavligen Ow*e Sund*berg. Det är den filur jag tänker på när jag hör ord som snålhet. Så snåla människor finns inte.
Vadå sex mot pengar? I så fall betalar kvinnor för sex lika mycket som män gör det. Blir du aldrig hembjuden på hemlagad mat hos kvinnor? mat som kvinnan betalat för själv? Anser du då att hon har "betalat för sex" om ni ligger sedan? Vad har du för konstigt synsätt på dejting och förhållanden? Man bjuder för att man vill det och man ligger för att man vill det. Inte för att "betala" för något.

Och som sagt: en kvinna som är över 30 tjänar sina egna stålar. Och kan mycket väl vilja splitta notan och ligga.
Citera
2022-12-15, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du verkar inte fatta vad tråden handlar om? Tråden handlar om att TS vill att folk ska undvika att dejta kvinnor över 30. Jag försöker få TS och er andra att fatta att bra 30-åriga kvinnor visst är dejting-material/frumaterial osv. Och att man inte ska begränsa sig till bara 20-åringar. Uppstår ömsesidig kärlek, så ska man inte kasta bort detta, bara för att kvinnan råkar vara över 30.

Jag anser att både män och kvinnor ska välja den de är kära i, så länge båda är över 18.
Dvs. blir en 40-årig man och en 20-årig kvinna ömsesidigt kära, så ska de givetvis tuta och köra. Kärlek är bra. Och blir en 30-årig man och en 30-årig kvinna ömsesidigt kära, så ska de givetvis tuta och köra. Kärlek är bra.

Så. Fattar du bättre nu? Kasta inte bort ömsesidig kärlek bara för att kvinnan är över 30, är mitt ena budskap i tråden. Och mitt andra budskap i tråden är att 30-åriga kvinnor som är bra människor, är verkligen värda att dejta och tom. gifta sig med, om ömsesidig kärlek uppstår.

Frågor på det?

Kärlek uppstår inte omedelbart, den växer fram.
Så om man dejtar tjejer under 30 kommer den växa fram med tjejer under 30.
Det är bra.

Citat:
Erkänner? Vad menar du?

Nej. Jag menar bokstavligen Ow*e Sund*berg. Det är den filur jag tänker på när jag hör ord som snålhet. Så snåla människor finns inte.
Vadå sex mot pengar? I så fall betalar kvinnor för sex lika mycket som män gör det. Blir du aldrig hembjuden på hemlagad mat hos kvinnor? mat som kvinnan betalat för själv? Anser du då att hon har "betalat för sex" om ni ligger sedan? Vad har du för konstigt synsätt på dejting och förhållanden? Man bjuder för att man vill det och man ligger för att man vill det. Inte för att "betala" för något.

Och som sagt: en kvinna som är över 30 tjänar sina egna stålar. Och kan mycket väl vilja splitta notan och ligga.

Ja du beskriver det i ord som passar hycklande länder som Sverige.

Tjejerna där vill inte ha snåla killar, vilket betyder att de vill få en del av mannens pengar.
Får de inte det ger de inte sex.

Detta är att sälja sex även om det är omskrivet med andra ord.
Citera
2022-12-15, 04:39
Medlem
Citat:
Kärlek uppstår inte omedelbart, den växer fram.
Så om man dejtar tjejer under 30 kommer den växa fram med tjejer under 30.
Det är bra.

Ja du beskriver det i ord som passar hycklande länder som Sverige.

Tjejerna där vill inte ha snåla killar, vilket betyder att de vill få en del av mannens pengar.
Får de inte det ger de inte sex.

Detta är att sälja sex även om det är omskrivet med andra ord.

Kärlek kan uppstå omedelbart. Men att älska någon, växer fram.

Ow*e Sund*berg är inte bara snål, han är en parasit också. Vem vill dejta en parasit? Det vill varken kvinnor eller män göra.

Ingen kvinna jag känner vill ha sina mäns pengar. De vill ha sina män. Och sedan delar de på de omkostnader som livet innebär. Och som sagt: är kvinnan över 30, så har hon egen ekonomi.
Citera
2022-12-15, 05:12
Medlem
Citat:
Kärlek kan uppstå omedelbart. Men att älska någon, växer fram.

Ow*e Sund*berg är inte bara snål, han är en parasit också. Vem vill dejta en parasit? Det vill varken kvinnor eller män göra.

Ingen kvinna jag känner vill ha sina mäns pengar. De vill ha sina män. Och sedan delar de på de omkostnader som livet innebär. Och som sagt: är kvinnan över 30, så har hon egen ekonomi.

Nej det är inte kärlek, det är attraktion.

Du tar en extrem som Ove men tjejer i Sverige gillar inte en mer normal kille heller som inte bjuder. De kräver att få pengar i en eller annan form av mannen (typ middag, fika, drinkar mm) för att ge sex. Det är att sälja sex för pengar.
Citera
2022-12-15, 06:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Har en "slampa" en trygg anknytningsprofil, så går det alldeles utmärkt att gifta sig med henne och få ett långvarigt, troget och bra äktenskap med henne, om ömsesidig kärlek uppstår. Jag vet ju som sagt flera kvinnor som har legat med mellan 10-30 män innan, de stadgat sig. Och som nu lever i lyckliga, långvariga och trogna äktenskap/förhållanden med sina män. Ja. samtliga av dessa kvinnor har trygg anknytningsprofil.

Nej. Man flyttar till ett bättre område för barn att växa upp i. Och på köpet flyttar man ifrån både hennes och sina egna gamla ex.

Hetsig? Vem har skrivit något om hetsig? Att kunna säga ifrån när en man beter sig som ett drägg, ska givetvis varje kvinna kunna göra, utan att betraktas som "manlig".

I övrigt: är en kvinna 32 och har legat med 15 män från det att hon var 15 år, så har hon legat med mindre än en man/år. Det kan inte ens du anse är mycket.

Ja jag vet massa relationer som varit +40 år och den gemensamma nämnaren är att ingen av dessa kvinnor var en slampa utan gammaldags. Studierna talar tydligt för samma sak.

Mmm nu handlade det ju som sagt om att gå på fest med 5 andra snubbar hon sugit av.

Vadå drägg? Det handlar om hur hon är, svenskor fattar inte hur manliga dom är när dom är in your face på män, det finns inget osexigare. Bara simps blir ihop med manhaftiga kvinnor ledsen men så är det bara.

Jo det är mycket. Vid 15 ligg har hon redan bevisat att hon inte kan anknyta. Kan du chansa på denna halvslampiga tant? Ja visst om är hemskt kär och simpig.
Citera
2022-12-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja jag vet massa relationer som varit +40 år och den gemensamma nämnaren är att ingen av dessa kvinnor var en slampa utan gammaldags. Studierna talar tydligt för samma sak.

Mmm nu handlade det ju som sagt om att gå på fest med 5 andra snubbar hon sugit av.

Vadå drägg? Det handlar om hur hon är, svenskor fattar inte hur manliga dom är när dom är in your face på män, det finns inget osexigare. Bara simps blir ihop med manhaftiga kvinnor ledsen men så är det bara.

Jo det är mycket. Vid 15 ligg har hon redan bevisat att hon inte kan anknyta. Kan du chansa på denna halvslampiga tant? Ja visst om är hemskt kär och simpig.

Jag vet relationer som varat i över 20 år, där kvinnorna har legat med mellan 10-30 män innan de stadgade sig. Lyckliga, trogna och långvariga förhållanden. Med människor som har trygg anknytningsprofil. Dessa kvinnor är några år över 40. Nej, det där är inga studier, det där är propaganda och saknar vetenskaplig evidens. Var lite källkritisk JordenIsPlatt!

Tja, vet man ens om vilka ens dejt har sugit av? Brukar du prata om sådant med dejter?

Med drägg, menar jag drägg. Dvs. du beter dig illa mot henne. Då ska hon givetvis kunna stå upp för sig själv och säga ifrån. Inte som en aggressiv bulldozer, men med en skarp gräns. Jag anser det vara kvinnligt att kunna sätta gränser.

Som sagt: det där stämmer inte. Har en kvinna trygg anknytningsprofil, så kommer hon kunna knyta an med rätt man. Oavsett hur många hon legat med.

Och är en kvinna bra, sexig, har trygg anknytningsprofil. Och är över 30: tuta och kör om ömsesidiga känslor uppstår. Kärlek ska inte kastas bort.
Citera
2022-12-15, 21:06
Medlem
Citat:

Du tar en extrem som Ove men tjejer i Sverige gillar inte en mer normal kille heller som inte bjuder. De kräver att få pengar i en eller annan form av mannen (typ middag, fika, drinkar mm) för att ge sex. Det är att sälja sex för pengar.

Jodå, kärlek kan uppstå omedelbart. Vid första anblicken: attraktion. Sedan när man börjar prata och det är ett harmoniskt flöde i samtalet, så uppstår något djupare än bara attraktion. Detta har hänt mig en gång. Med mitt ex. Jädrigt vackert! Och då var vi båda en bit över 30 (för att återknyta till trådens ämne).

vad är det för konstiga kvinnor du har träffat? Man bjuder ju hem varandra på middagar (och den som man är hemma hos bjuder ju då givetvis på mat och dryck), tar promenader, sitter och pratar med varandra. och när känslorna är tillräckligt starka så hamnar man i säng med varandra.
Citera
2022-12-16, 01:27
Medlem
Citat:
Jodå, kärlek kan uppstå omedelbart. Vid första anblicken: attraktion.

Du säger emot dig själv här direkt. Vid första anblicken är omedelbart och då är det attraktion.
Kärlek är något djupare, att man älskar personen och det växer fram.

Citat:
vad är det för konstiga kvinnor du har träffat? Man bjuder ju hem varandra på middagar (och den som man är hemma hos bjuder ju då givetvis på mat och dryck), tar promenader, sitter och pratar med varandra. och när känslorna är tillräckligt starka så hamnar man i säng med varandra.

Försök inte, om man tar en nätdejt med 100 tjejer och vägrar lägga pengar på henne första dejten, dvs. betala inte för hennes kaffe eller något dyrare, så är det en hög andel som nobbar killen pga detta.

Detta är inget annat än sexköp, om killen inte spenderar pengar på henne så blir det inget sex.

Jag säger inte att detta är fel och jag är en "gentleman" som bjuder också när jag dejtar men felet är att svenskar hycklar och vägrar inse att detta är sex mot betalning. Extremt mycket ovanligare med en kvinna som försörjer sin arbetslöse man jämfört med motsatsen också. Detta är bara något som kvinnan kan tänka sig göra en kort tid om mannen förlorar sitt jobb men hittar han inget nytt är det hej då.
Citera
2022-12-16, 01:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Så nu är de alla mer eller mindre horor som säljer sig för pengar?
Citera
2022-12-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så nu är de alla mer eller mindre horor som säljer sig för pengar?

Ja det är vad sälja sex för pengar innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in