2022-12-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Det är väl snarare du som inbillar dig saker?

Du förstår, det finns människor för alla variationer men försök du att som någon skrev om anknytning, få ett stabilt liv med någon som måste ha de skador du orsakar.

Män som tänker likt dig, ni bryr er inte om stabilare familjekonstellationer utan väljer bort de som skulle forma era barn till lyckliga människor till förmån för att era egon mår bra av att göra illa kvinnor med psykisk problematik när det kommer till att välja bort män som inte är bra för dem.

Dessa kvinnor som ni spelar, kommer inte att bli de bästa av mödrarna. Fast sådant berör inte er eftersom ni prioriterar snoppens önskningar istället för att tänka med knoppen.

Ni har lika kul med de här kvinnorna som andra män kommer ha med era döttrar. Och tro mig, era barn kommer lida till följd av hur ni själva fungerar.

Enda vettiga svaret hittills. Detta och flera av dina.

Självklart finns det män som vill ha jämngamla kvinnor. Eller äldre kvinnor..
Ett tips till M.g.t.o.w är att se dokumentären "Age gap Love". Gick på Netflix för ett par år sedan.
Det är långt ifrån bara män som får till det med yngre kvinnor och långt ifrån yngre kvinnor som väljer "alfamän"..
Man hittar helt osannolika konstellationer i denna dokumentär.
På ett extremt smalt plan så kanske det ligger lite av det m.g.t.o.w säger om män, drifter, ungdom,vad vi finner attraktivt.

Men mot hans renodlat nihilistiska syn på människor, könen, kärlek så står människan. Verkligheten.

I verkligheten ser de flesta inte perfekta ut annat än en kort period som yngre.
I verkligheten blir män kära i kvinnor som är rynkiga och äldre än deras mödrar.

I verkligheten blir kvinnor kära i män som inte är alfa.

I verkligheten älskar människor av samma kön varandra, och blir varse sin sexualitet i demest totalitära och sexual/människofientliga samhällssystem som finns, och trots risk för dödsstraff eller kraftiga sanktioner.

I verkligheten blir även fula, gamla och svaga älskade, förökar sig och har långvariga relationer.

I verkligheten så mister äldre kvinnor sitt erotiska kapital, men finner så mycket annat.

I verkligheten kan kvinnor ta initiativ, försörja sig själva och en familj och leva själva utan support från en man.

I verkligheten händer saker hela tiden som strider mot det vi, eller någon gammal lära uppfattar som naturligt, biologiskt, enligt våra"drifter"

Unikt just för människan och det som skiljer henne från djuren är att hon inte är bunden vid sina primitiva drifter utan har en fri vilja och kan utvecklas, ta kommando över sina drifter, sublimera, projicera etc etc.
Människan är kreativ och skapande.

Att bara låta en uppfattning om vad våra drifter primitivt står för styra ens uppfattning om människans plats på jorden är att missa hela den aspekten som gör det så fantastiskt att vara människa.
Senast redigerad av Ericcca 2022-12-12 kl. 19:16. Anledning: Stavfel
Citera
2022-12-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej så fungerar det inte i djurvärlden.
Läs på lite hur det funkar för apor och lejon t.ex.

Din uppfattning är din uppfattning, jag bryr mig inte nämnvärt om den.
Ser heller ingen anledning att ge dig detaljer om det eftersom du ändå säkert kommer avfärda verkligheten som skryt då jag dejtar många tjejer som är mycket yngre än mig. Du får helt enkelt tro vad du vill.

Du vet att vi är människor och inte apor/lejon? Bland människor är det inte bra om halvsyskon får barn med varandra. Vilket det till slut skulle bli om Lennart låg med fem kvinnor och en av Lennarts söner i sin tur började befrukta sina halvsystrar. Inte bra för generna. Så. Det är bättre att de fem kvinnorna har varsin man, som de får barn med. Det är bättre genetiskt. Bättre evolutionärt.

Jag uppfattar dig vara rejält ung själv, som sagt. Så. Om du dejtar "mycket yngre" tjejer, så dejtar du förmodligen barn. Och det är som sagt var olagligt. Jag anser att du bör hålla dig till 18-25 åringar om du själv är i åldern 22. Och om ömsesidig kärlek uppstår mellan dig och en kvinna över 30, så ska du ju givetvis inte slänga bort den kärleken heller, även fast hon är över 8 år äldre än dig och över 30. Kärlek ska man inte kasta bort.
Citera
2022-12-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ja och ännu vanligare är att tjejer nobbar "snåla" killar, vilket är samma sak som att säga nej till sex om inte killen betalar. Sedan talar samma kvinnor negativt om horor, speciellt i länder som Thailand.

Detta är inget annat än hyckleri.

Jag har faktiskt aldrig hört vare sig en kvinna eller en man tala illa om prostituerade. Däremot så finns det en del kvinnor och en del män som fördömer sexköp som fenomen.

Vad menar du i övrigt med "snåla" killar? Jag får nämligen upp O*we Sund*berg i huvudet när du skriver så. Och ja. En sådan typ nobbar nog flertalet kvinnor. Hehe.

Men vad har detta med tråden att göra? Eller tja. En 30-årig kvinna har i regel skaffat sig utbildning och jobb och kan försörja sig själv. Ytterligare en bra sak med att dejta 30-åriga kvinnor. Du behöver inte agera plånbok, hon har en egen.
Citera
2022-12-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du vet att vi är människor och inte apor/lejon? Bland människor är det inte bra om halvsyskon får barn med varandra. Vilket det till slut skulle bli om Lennart låg med fem kvinnor och en av Lennarts söner i sin tur började befrukta sina halvsystrar. Inte bra för generna. Så. Det är bättre att de fem kvinnorna har varsin man, som de får barn med. Det är bättre genetiskt. Bättre evolutionärt.

Evolutionärt så är det inte stor skillnad på vilket beteende som varit lönsamt för apor respektive människor. Vi har båda levt i små grupper i Afrika och haft fördelar av att leva i flock.

Genetisk blandning ordnas genom t.ex. att honor hämtas över från en flock till en annan eller att hanar lämnar flocken och bildar en ny flock där de kan vara allfa.

Citat:
Jag uppfattar dig vara rejält ung själv, som sagt. Så. Om du dejtar "mycket yngre" tjejer, så dejtar du förmodligen barn. Och det är som sagt var olagligt. Jag anser att du bör hålla dig till 18-25 åringar om du själv är i åldern 22. Och om ömsesidig kärlek uppstår mellan dig och en kvinna över 30, så ska du ju givetvis inte slänga bort den kärleken heller, även fast hon är över 8 år äldre än dig och över 30. Kärlek ska man inte kasta bort.

Ja du är dålig på personkännedom så du hamnar inte oväntat rejält fel men det bryr inte jag mig om. Jag vill heller inte röja för mycket detaljer och även om jag skulle vilja göra det så är de detaljerna för bra för att du skulle kunna tro på det, så det blir en meningslös diskussion.
Citera
2022-12-12, 19:28
Medlem
Citat:
Vad menar du i övrigt med "snåla" killar? Jag får nämligen upp O*we Sund*berg i huvudet när du skriver så. Och ja. En sådan typ nobbar nog flertalet kvinnor. Hehe.

Det är så kvinnor som inte får tillräckligt mycket pengar (i en eller annan form) brukar benämna killen och då blir det inget sex. Precis som du själv erkänner. Sex mot pengar, alltså prostitution om vi ska vara lite ärliga.
Citera
2022-12-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Titta bara nu på Linda Staaf-nyheterna. Artiklarna visar att hon låg med en man, och i gengäld får ett jobb hon ej är kvalificerad för. Är du emot sådan prostitution också? Du kanske har gjort det något gång själv också.

Varför riktas all fokus på kvinnan i detta fallet och inte mannen som är så vek att han anställer henne för sex? Båda är lika delaktiga i skit beteendet.
Citera
2022-12-12, 19:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej. Många kvinnor idag dumpar män efter sex några gånger av vad de själva uppger.

Det är inte särskilt vanligt att man ser äldre män med yngre kvinnor. De vanligaste partnerrelationerna är jämnåriga med varandra.

Den lyckliga, runtknullande mannen är en myt av vad jag lärt mig av alla självmord jag känner till. Ensamma män utan partner mår tydligen inte särskilt vidare bra så som de gör i relationer med kvinnor.

Hahaha nej det gör dom inte. Det är män som knullar kvinnor och inte tvärtom så skärp dig nu.

Det är inte bara vanligt utan det vanligaste. Vet att ni skyr statistik och verkligheten som pesten men sticka huvudet i sanden kommer aldrig ge dig något.

Det är inte players som tar livet av sig utan motsatsen till man så nu är du direkt löjlig och försöker inte ens vara logisk.
Citera
2022-12-12, 19:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Huruvida en person har lätt/svårt att bonda, handlar om dennes anknytningsprofil. Har Stina 32, en trygg anknytningsprofil, så kommer hon lätt kunna bonda med Lennart 36, om ömsesidig kärlek uppstår. Trots att Stina har haft 30 sexpartners sedan hon blev sexuellt aktiv vid 17 års ålder (2 sexpartners/år, varav vissa hon var tillsammans med). Du får läsa på om anknytningsteroi. Den har svaren. Dina kvasikällor är amerikanskt sexualmoraliskt bullshit.

Då får man flytta, med sin fru. Så kommer det inte heller hända.

Undergiven är den ena parten i en BDSM-relation. Och nej: alla kvinnor är inte undergivna.

Oxymoron. Ingen slampa har en trygg anknytningsprofil. 6500 kvinnor är 6500 kvinnor så deras sample size är mer än ok så att slampor generellt blir extremt dåliga fruar vet vi.

Bahahaha flytta för att din fru är en sån jävla slampa???? Snacka om att simpa loss totalt. Man gifter sig inte med slampan till att börja med....flytta....

Alla välfungerande kvinnor är undergivna. Många kvinnor mår sjukt dåligt och knarkar piller och är bossiga. Jag pratar inte om undantag och vrak till kvinnor så läs nu vad jag skrivit.

Citat:
Nej. Fel. Att förolämpa en tant = att även förolämpa en blivande tant. Det är du medveten om va?
När du ser ner på tanter, så kommer de unga tjejerna fatta att du på sikt även kommer se ner på dem.

Låter du då "småtjejerna" vara? Så att de inte ökar på med sexpartners menar jag? Det gäller ju att du tar ditt ansvar, nu när du tror så benhårt på amerikansk kvasiforskning. Så att dessa småtjejerna kan få lyckliga och hållbara äktenskap senare i livet.

Nej så tänker bara en tant.

Ja. Att ligga med någon som är född efter 11 september kändes enbart obehagligt. Du har dock inte fattat grejen med en sant selektiv kvinna. Jag kan inte övertyga henne om hon faktiskt inte vill och har principer. Så småslampor som sexuellt raggar på dig är knappast oskulder eller vad tror du?
Citera
2022-12-12, 20:05
Medlem
Citat:
Det brukar snara vara tjejen som nobbar sex med en "snål" kille som sagt.
Detta är sex mot pengar.
Väldigt sällsynt. Jag har varit väldigt fattig och aldrig dejtat män ekonomiskt. Vänner och anhöriga har hjälpt mig när det krisat. Det är det mest normala och väldigt få kvinnor nobbar män pga att de inte badar i pengar. Då får du jämföra med att män omedelbart visat ointresse online för att jag inte har pengar och arbete eftersom ser kvinnor som särskilt värda då. Helt vanliga arbetare. Aldrig upplevt det med män med mycket god ekonomi eller vad man kan anta att de faktiskt har.

Du tror inte att det snarare handlar om människor med starkt behov av status pga att deras egen är ganska osäker än att det handlar om att kvinnor (eller män) generellt är intresserad av det motsatta könets plånbok?
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Enda vettiga svaret hittills. Detta och flera av dina.

Självklart finns det män som vill ha jämngamla kvinnor. Eller äldre kvinnor..
Ett tips till M.g.t.o.w är att se dokumentären "Age gap Love". Gick på Netflix för ett par år sedan.
Det är långt ifrån bara män som får till det med yngre kvinnor och långt ifrån yngre kvinnor som väljer "alfamän"..
Man hittar helt osannolika konstellationer i denna dokumentär.
På ett extremt smalt plan så kanske det ligger lite av det m.g.t.o.w säger om män, drifter, ungdom,vad vi finner attraktivt.

Men mot hans renodlat nihilistiska syn på människor, könen, kärlek så står människan. Verkligheten.

I verkligheten ser de flesta inte perfekta ut annat än en kort period som yngre.
I verkligheten blir män kära i kvinnor som är rynkiga och äldre än deras mödrar.

I verkligheten blir kvinnor kära i män som inte är alfa.

I verkligheten älskar människor av samma kön varandra, och blir varse sin sexualitet i demest totalitära och sexual/människofientliga samhällssystem som finns, och trots risk för dödsstraff eller kraftiga sanktioner.

I verkligheten blir även fula, gamla och svaga älskade, förökar sig och har långvariga relationer.

I verkligheten så mister äldre kvinnor sitt erotiska kapital, men finner så mycket annat.

I verkligheten kan kvinnor ta initiativ, försörja sig själva och en familj och leva själva utan support från en man.

I verkligheten händer saker hela tiden som strider mot det vi, eller någon gammal lära uppfattar som naturligt, biologiskt, enligt våra"drifter"

Unikt just för människan och det som skiljer henne från djuren är att hon inte är bunden vid sina primitiva drifter utan har en fri vilja och kan utvecklas, ta kommando över sina drifter, sublimera, projicera etc etc.
Människan är kreativ och skapande.

Att bara låta en uppfattning om vad våra drifter primitivt står för styra ens uppfattning om människans plats på jorden är att missa hela den aspekten som gör det så fantastiskt att vara människa.
Tack snälla.

Ditt inlägg var faktiskt väldigt bra. Dokumentären ska jag nog se om den finns kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hahaha nej det gör dom inte. Det är män som knullar kvinnor och inte tvärtom så skärp dig nu.

Det är inte bara vanligt utan det vanligaste. Vet att ni skyr statistik och verkligheten som pesten men sticka huvudet i sanden kommer aldrig ge dig något.

Det är inte players som tar livet av sig utan motsatsen till man så nu är du direkt löjlig och försöker inte ens vara logisk.
De som begått självmord har i större utsträckning badat i tjejer, åtminstone i perioder i deras liv. Så du har fel. Sex kanske inte gör män lyckliga i längden. Att sedan andra av dem inte haft samma flyt med det motsatta könet är inte konstigare än att det finns skillnader inom alla grupper av människor.

Men en sak undrar jag verkligen. Hur kommer det sig att ni män är så säkra på att ni är mer värda än kvinnor. Om vi tar dig som exempel. Vad gör dig så övertygad om att du är någon att älska mer än mig?
Citera
2022-12-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Oxymoron. Ingen slampa har en trygg anknytningsprofil. 6500 kvinnor är 6500 kvinnor så deras sample size är mer än ok så att slampor generellt blir extremt dåliga fruar vet vi.

Bahahaha flytta för att din fru är en sån jävla slampa???? Snacka om att simpa loss totalt. Man gifter sig inte med slampan till att börja med....flytta....

Alla välfungerande kvinnor är undergivna. Många kvinnor mår sjukt dåligt och knarkar piller och är bossiga. Jag pratar inte om undantag och vrak till kvinnor så läs nu vad jag skrivit.

Nej så tänker bara en tant.

Ja. Att ligga med någon som är född efter 11 september kändes enbart obehagligt. Du har dock inte fattat grejen med en sant selektiv kvinna. Jag kan inte övertyga henne om hon faktiskt inte vill och har principer. Så småslampor som sexuellt raggar på dig är knappast oskulder eller vad tror du?

Klart de kan ha. Särskilt när din och andras definition av "slampa" är någon som har haft fler än 3 eller 5 eller 10 sexpartners. I så fall är flertalet kvinnor "slampor" och många av dem kommer även ha trygg anknytningsprofil.

Inte av den orsaken. Men jag menar: du lever som singel i en storstad. Träffar en kvinna där ömsesidig kärlek uppstår. Ni beslutar er för att satsa på relationen och bilda familj. Och flyttar därav till en plats som är bättre att skaffa barn på. Där lever ni sedan och kommer inte möta någon som vare sig du eller din kvinna har legat med förr. Och era barn får en trygg och fin uppväxt i glesbygden.

Vad menar du då med undergiven?

Nej, en smart ung kvinna fattar att hon själv kommer bli tant. Så förolämpar du tanter framför en smart ung kvinna = förolämpar du den smarta unga kvinnan för vem hon kommer bli framöver. Tänk lite. Så inser du att jag har rätt. Och kallar du 30-åriga kvinnor för tanter som man inte vill dejta, så kan jag lova dig att den unga kvinnan inte ens behöver vara särskilt smart för att känna sig pre-förolämpad för den "tant" hon är på väg att bli.

Det kan de väl visst det vara? Eller tror du inte att en sexsugen oskuld har förmågan att kunna ragga?
Citera
2022-12-12, 20:21
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
De som begått självmord har i större utsträckning badat i tjejer, åtminstone i perioder i deras liv. Så du har fel. Sex kanske inte gör män lyckliga i längden. Att sedan andra av dem inte haft samma flyt med det motsatta könet är inte konstigare än att det finns skillnader inom alla grupper av människor.

Men en sak undrar jag verkligen. Hur kommer det sig att ni män är så säkra på att ni är mer värda än kvinnor. Om vi tar dig som exempel. Vad gör dig så övertygad om att du är någon att älska mer än mig?

Nej bara nej, dina lögner är sämre än vanligt idag. Diskuterar dessutom inte självmord med kvinnor för det är enbart att kasta pärlor åt svin.

Män som varelse är helt överlägsen kvinnan som varelse, det är ju bara att kolla vilket kön som skapat och byggt alla civilisationer någonsin i mänsklighetens historia så finns det givetvis ingen diskussion att ens ha så din helt absurda arrogans på ämnet beror på att du är en historielös feminist. Jag är starkare än dig, snabbare än dig, smartare än dig, roligare än dig, charmigare än dig, äger mer företag än dig, mer mentalt stabil än dig, friskare än dig, äger mer bostäder än dig osv osv osv. Allt vi kan tävla i någonsin slår jag dig i. Det enda du vinner i är att ha storhetsvansinne och penisavund.
Citera
2022-12-12, 20:30
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Varför inte .dejta tjejer i hägre ålder? Jo för i denna åldern har jag mer dåliga upplevelser såkalld bagde om män så jag vet redan innan visst nä män är bättre på alla sätt. Men de är så att det inte gillar när kvinnor stiker ut huvudet de håller uppe andan. Oattraktivt med kvinnor sätter sig upp. Ja då låtsas kvinnan jag kan inte detta så mannen få känna sig som en man och kan bli skmligt för honom inför andra män annars om de visa sig en hora hade slagit honom. Och han varit tofflor mot kvinnan då undrar dem vad har kvinnan gjort med honom . Och kommer tillbaka. Så en smart kvinna ska vara under given mot män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in