2022-12-13, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Min rekommendation är att fokusera mindre på statistik och ge sig ut och leva livet i verkligheten istället.
Då blir det både fler kärleksflrhållanden och fler barn gjorda. Dessutom, är man så rädd för att få ett sjukt barn finns ju fosterdiagnostik att tillgå.

Då förstår du inte den genetiska programmeringen som styr våra känslor och därmed vårt beteende. Även män som inte medvetet vill ha barn är programmerade att attraheras mest av yngre kvinnor eftersom det maximerar chanserna att sprida generna. Detta är alltså inget medvetet tänkande utan hur våra känslor styrs av genetisk programmering.
Citera
2022-12-13, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej fertiliteten börjar sjunka vid 30 och för en seriös relation vill man gärna lära känna kvinnan innan man börjar försöka skaffa barn och sedan kan det ändå ta en del tid. Då är det oklokt att börja dejta en tjej på 30.

Nej. Fel. Fertiliteten börjar sjunka vid 35.

Varför skulle det vara oklokt? Du är ju man, du är fertil hela ditt liv. Så om ni inte funkar ihop, så har ju inte du förlorat någon tid på att dejta en kvinna som är 30 år. Hon har däremot förlorat tid på dig.

Och funkar ni ihop, så tja, då kan ni börja med barnaalstrandet när hon är 31. Då kan ni hinna få minst 2 knoddar innan hon är 35. I övrigt ökar chanserna för tvillingar när kvinnan är över 30. Så har ni tur, så kanske ni får två tvillingpar. Dvs. 4 barn innan hon ens fyllt 35. Trots att ni började med barnalstrandet när hon var 31. Och många kvinnor är rätt bra fertila även efter 35. Så ni kan hinna med några knoddar till, om hon tillhör en av dessa.

du har inget att förlora på att dejta en kvinna som är 30 år.
Citera
2022-12-13, 04:05
Medlem
Ja det finns ju många skäl till att man inte ska föda sent.
Men många kvinnor får ändå barn efter 35. Och det går bra. En kvinna jag känner fick sitt första vid 39 och födde därefter tre till. Alla är friska.
Finns både för och nackdelar.
Tyvärr är ju samhället sådant idag att de flesta tjejer inte är så inriktade på att få barn tidigt. Får man barn i de tidiga 20 kan man faktiskt utbilda sig efter man fött barn.
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, absolut. Fertiliteten minskar kraftigt efter 35, år för år. Men bara för att den minskar, så är många kvinnor fertila flera år efter 40. Och flertalet av de barn som föda av kvinnor som är mellan 35-45 är fullt friska barn. Däremot är graviditeten mer riskabel efter 40 och risken för missfall högre. Så det är givetvis bäst att vara gravid och föda barn innan 40. Men jag menar: att dejta ch skaffa barn med kvinnor som är mellan 30-35 är ingenting. Mer än helt naturligt.
Citera
2022-12-13, 04:07
Medlem
Jo det förstår jag.
Men gå ut i verkligheten och titta hur det ser ut så ser du att folk träffas och skaffar familj i olika åldrar. Även efter 35. Bättre att leta efter en partner som man klickar med än att fixera sig för mycket vid ålder och utseende.
Citat:
Då förstår du inte den genetiska programmeringen som styr våra känslor och därmed vårt beteende. Även män som inte medvetet vill ha barn är programmerade att attraheras mest av yngre kvinnor eftersom det maximerar chanserna att sprida generna. Detta är alltså inget medvetet tänkande utan hur våra känslor styrs av genetisk programmering.
Senast redigerad av noden 2022-12-13 kl. 04:10.
Citera
2022-12-13, 04:08
Medlem
Citat:
Nej. Fel. Fertiliteten börjar sjunka vid 35.

Varför skulle det vara oklokt? Du är ju man, du är fertil hela ditt liv. Så om ni inte funkar ihop, så har ju inte du förlorat någon tid på att dejta en kvinna som är 30 år. Hon har däremot förlorat tid på dig.

Och funkar ni ihop, så tja, då kan ni börja med barnaalstrandet när hon är 31. Då kan ni hinna få minst 2 knoddar innan hon är 35. I övrigt ökar chanserna för tvillingar när kvinnan är över 30. Så har ni tur, så kanske ni får två tvillingpar. Dvs. 4 barn innan hon ens fyllt 35. Trots att ni började med barnalstrandet när hon var 31. Och många kvinnor är rätt bra fertila även efter 35. Så ni kan hinna med några knoddar till, om hon tillhör en av dessa.

du har inget att förlora på att dejta en kvinna som är 30 år.

Vi kan debatera dessa detaljer hela dagen men det spelar ingen roll. Man vill lära känna tjejen en tid innan man ens försöker skaffa barn och sedan tar det lite tid ändå. Då är det inte mycket tid att vinka på, speciellt inte om man vill ha fler barn.
Citera
2022-12-13, 04:11
Medlem
Citat:
Vi kan debatera dessa detaljer hela dagen men det spelar ingen roll. Man vill lära känna tjejen en tid innan man ens försöker skaffa barn och sedan tar det lite tid ändå. Då är det inte mycket tid att vinka på, speciellt inte om man vill ha fler barn.

Låter lite beta. Hade våra föräldrar väntat på 70-80 talet skulle många inte varit födda idag.
Kvinnor ska vara ett komplement, även så din familj. Du ska ha ditt liv ordnat och klart sedan bjuda in en kvinna till det. Då behöver du inte lära känna särskilt länge. Har hon utbildning? Jobb? Verkar normal? Bra, kör då.
Citera
2022-12-13, 04:16
Medlem
Citat:

På 1-2 år har du verkligen lärt känna en kvinna. Och är hon 30 när ni lär känna varandra har hon fortsatt 5 rejält fertila år och därefter flera fertila år. Så du kan lära känna en kvinna på 30 i lugn och ro och ändå hinna skaffa några knoddar med henne.

Jag har som sagt var en äldre släkting som fick sitt första barn när hon var närmre 30. Sedan 4 barn när hon var mellan 30-40 och 2 barn när hon var över 40. Och jag har gott om släktingar, polare etc. som fått barn när de är mellan 30-40. Och känner även folk som fått barn när de var över 40. Bland annat en annan släkting till mig som fick några barn när hon var i 20-årsåldern och sedan några sladdisar när hon var över 40.

Men vill du ha en rejält fertil kvinna så ska du givetvis välja någon under 35. Men som sagt: kvinnor är fertila upp till 50 års ålder. Så att kvinnor får barn mellan 30-40 är helt naturligt. Och har varit det historien igenom (men då har även kvinnor fått barn i 20-årsåldern också).
Citera
2022-12-13, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Låter lite beta. Hade våra föräldrar väntat på 70-80 talet skulle många inte varit födda idag.
Kvinnor ska vara ett komplement, även så din familj. Du ska ha ditt liv ordnat och klart sedan bjuda in en kvinna till det. Då behöver du inte lära känna särskilt länge. Har hon utbildning? Jobb? Verkar normal? Bra, kör då.

Är det beta att lära känna tjejen innan man skaffar barn, kan du utveckla?
Citera
2022-12-13, 04:18
Medlem
Citat:
På 1-2 år har du verkligen lärt känna en kvinna. Och är hon 30 när ni lär känna varandra har hon fortsatt 5 rejält fertila år och därefter flera fertila år. Så du kan lära känna en kvinna på 30 i lugn och ro och ändå hinna skaffa några knoddar med henne.

Jag har som sagt var en äldre släkting som fick sitt första barn när hon var närmre 30. Sedan 4 barn när hon var mellan 30-40 och 2 barn när hon var över 40. Och jag har gott om släktingar, polare etc. som fått barn när de är mellan 30-40. Och känner även folk som fått barn när de var över 40. Bland annat en annan släkting till mig som fick några barn när hon var i 20-årsåldern och sedan några sladdisar när hon var över 40.

Men vill du ha en rejält fertil kvinna så ska du givetvis välja någon under 35. Men som sagt: kvinnor är fertila upp till 50 års ålder. Så att kvinnor får barn mellan 30-40 är helt naturligt. Och har varit det historien igenom (men då har även kvinnor fått barn i 20-årsåldern också).

30 + 2år innan man börjar försöka, 1 år innan hon blir gravid, då föder hon när hon är 34.
Ökade risker och inte lyckat för barn nummer 2.
Citera
2022-12-13, 04:34
Medlem
Det vilar något feminint över att "lära känna ett till två år". Så tänker en kvinna som ju vill skaffa barn med rätt karl. En alfa är mindre försiktig i sammanhanget. Man trivs med kvinnan och då kör man på. Funkar det inte så går man vidare och träffar en annan.
Citat:
Är det beta att lära känna tjejen innan man skaffar barn, kan du utveckla?
Citera
2022-12-13, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Det vilar något feminint över att "lära känna ett till två år". Så tänker en kvinna som ju vill skaffa barn med rätt karl. En alfa är mindre försiktig i sammanhanget. Man trivs med kvinnan och då kör man på. Funkar det inte så går man vidare och träffar en annan.

Nej konstiga sidor kan komma fram så man bör lära känna kvinnan lite bättre. Gäller inte minst mig själv som har flyttat till ett annat land och inte har bakgrundskunskap av kvinnorna jag dejtar eller deras familjer.

Men jag förstår inte ens varför man ska pressa gränserna och ta en så gammal kvinna som möjligt om man inte behöver. Även om det funkar med en som är 35 varför inte välja en som är 25? Finns inga nackdelar om man nå har tillräckligt marknadsvärde att kunna skaffa det.

Ligger nu och chattar med en ny tjej jag nyss träffat på en dejtingsite, hon ser mycket bra ut och är 22 år. Varför skulle jag då söka efter en 30+? Finns ingen rationell anledning till det. Detta gör man bara om man inte kan attrahera yngre kvinnor.
Citera
2022-12-13, 04:41
Medlem
Livet rullar förbi medan du sitter och kalkylerar på statistiska risker...Kommer du ens utanför dörren? Den största risken för dig verkar vara att du aldrig ens kommer iväg på en date så du kan komma till skott och göra en unge. Det finns ju en risk att du blir överkörd när du går över gatan också.
Citat:
30 + 2år innan man börjar försöka, 1 år innan hon blir gravid, då föder hon när hon är 34.
Ökade risker och inte lyckat för barn nummer 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in