2022-12-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ännu ett fiasko på intågande för USA/NATO. Angående USA:s planerade sändning av Patriot-systemet till Ukraina:

Detta bör ni veta innan ni jublar över Patriot, och över USA:s beslut som inte uppnår mycket i kriget, men som riskerar en kraftig eskalering. Uppenbarligen vill man ha en direkt konfrontation med Ryssland. Man vill bara hitta en ursäkt för att blidka hemmaopinionen först.
Du behöver inte vara orolig.

Om Patriotsystemet installeras vid viktiga städer i Ukrana så kommer de inom kort att bombarderas sönder och samman av det överlägsna ryska artelleriet, om något system klarar sig från bombardemang så kommer det av Ukraina att säljas på den svarta marknaden.
70% av de vapen som levereras till Ukraina blir utslagna av Ryssland, resten säljs på den svarta marknaden

Källa: Akademikerfyllot

Med all sannolikhet kommer det inte att bli aktuellt med Patriotbatterier då det tar en viss tid innan de kan sättas i drift.

Innan dess har 150.000 vältränade och välutrustade nyinsatta soldater kommit till förstärkning och tagit över Ukraina
Rysslands armé har inte ens börjat kriga och hittills krigar de ryska soldaterna med ena armen lite nonchalant bakom ryggen.

Akademikerfyllots källa: Putin har sagt att…
Citera
2022-12-15, 16:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Proryssarna beter sig som våra kaozblattar i förorten gör mot vår polis och annan blåljuspersonal.

Hoppas svinen drar tillsammans med ryssarna då de snart flyr från Ukraina

Hjältar som räddar ett folk i Ukraina..
Citera
2022-12-15, 16:42
Medlem
Taggads avatar
Ukraina rustas upp och Ryssland rustas ner
Citat:
USA trappar upp soldatträning i Tyskland
Pentagon vill att amerikanska soldaters utbildning av ukrainska trupper vid en bas i Tyskland utökas från dagens nivåer, rapporterar New York Times.

Enligt källor har president Joe Biden tidigare denna vecka gett klartecken för en satsning där mellan 600 och 800 ukrainska soldater utbildas vid basen varje månad. Planen är förnyade insatser med start i början av nästa år.

https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Ut med det Ryska mördarpacket ur Ukraina. 🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Citera
2022-12-15, 16:43
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
UKA är tysta angående många attacker som Ryssland rapportera. Svårt att veta om det är BS eller sant.

Jag har sett ett antal lögner om attacker de gör. Ofta i syfte att lura Ryssarna. Massiv offensiv vid Kherson är ett exempel. Sedan skickade de betydligt större trupp till Kharkiv.

Jag är börjar bli tveksam till att Bakhmut verkligen är så illa ute som UKA säger. Kan vara ett trick för att uppmuntra Ryssarna att anfalla.
Precis, jag tror precis att du har upptäckt skillnaden mellan direkta lögner och krigslist.

När Ryssland säger att de röker vid flygfälten fast hela världen ser att det är flera oberoende explosioner som orsakat skadan. Då är det en direkt lögn. När Ryssarna säger att reträtterna går bra fast vi kan alla se att de inte gjort det. Då är det en direkt lögn. När Moskva är helt oskadad och alla i besättningen klarat sig fast den sjönk och flera släktingar saknar sina besättningsmedlemmar, då är det en direkt lögn. Direkta lögner för att framhäva sin krigsmakt som otroligt professionell fast den är ett skämt. Observera att flera människor, släktingar till offren åsidosätts och orsakas skada av dessa lögner.

När Ukraina ljuger om att det går dåligt för att sedan anfalla någonstans. Då kallas det krigslist. När de säger att "Ghost of Kyiv" existerar fast han inte gör det så är det positiv propaganda. Ingen människa skadas av positiv propaganda för att uppmuntra egna leden.

Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Troligtvis inte. Frågan är hur många de är villiga att offra. Ukraina är antagligen beredda mobiliserar alla. Är Ryssland villiga att mobilisera hälften av befolkningen i vapenför ålder?
Inte ens Ukraina är beredda att mobilisera hela sin manliga befolkning. Det är inte befolkningen beredd på.

Hur många både Ryssland och Ukraina kan mobilisera vet vi inte. Men det är inte den egentligen frågan. Frågan är om de kan beväpna alla och se till att krigsmaskinen fungerar. Där känns det som Ryssland faller snabbare än Ukraina. Vi har alla sett ryssar med avsaknad av utrustning.
Senast redigerad av Conception 2022-12-15 kl. 16:51.
Citera
2022-12-15, 16:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har inte påstått att det finns någon regel som hindrar väst att ge Ukraina hjälp, det gör de ju redan, för fullt?

Men argumentet som framfördes var att USA bröt mot reglerna när de hjälpte Ukraina. Vilka jävla "regler"?
Citera
2022-12-15, 16:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad är den mest korkade propagandan du har hört från Ryssland?
Här får du en av mig. Ryska krigsministeriet hävdade att Ukraina anfallit med flera "pråmar" över Dnepr. Ryssland hävdade ~200 döda ukrainare och flera förstörda båtar. De visade till och med en film på det.

Problemet var att filmen visade helikoptrar som anföll bropelare i floden Dnepr och ingenting annat.

Ge mig din värsta krigspropaganda från Ukraina då?
Citera
2022-12-15, 16:50
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du behöver inte vara orolig.

Om Patriotsystemet installeras vid viktiga städer i Ukrana så kommer de inom kort att bombarderas sönder och samman av det överlägsna ryska artelleriet, om något system klarar sig från bombardemang så kommer det av Ukraina att säljas på den svarta marknaden.
70% av de vapen som levereras till Ukraina blir utslagna av Ryssland, resten säljs på den svarta marknaden

Med all sannolikhet kommer det inte att bli aktuellt med Patriotbatterier då det tar en viss tid innan de kan sättas i drift.

Innan dess har 150.000 vältränade och välutrustade nyinsatta soldater kommit till förstärkning och tagit över Ukraina
Rysslands armé har inte ens börjat kriga och hittills krigar de ryska soldaterna med ena armen lite nonchalant bakom ryggen.

Akademikerfyllots källa: Putin har sagt att…
Klockrent!
Citera
2022-12-15, 16:58
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag känner till rysk propaganda.

Vad är den mest korkade propagandan du har hört från Ryssland?

Jag kan göra en lång lista på korkad västpropaganda.

Vi kan ju börja med filmen som skulle visa hur ryska soldater hade slagit tillbaka och dödat ett ukrainsk styrka som påstods attackerat kärnkraftverket vid Zaporizhia.

Nån dag efter de lagt ut filmen läckte någon ut hela klippet där de "döda ukrainska soldaterna" på kommando reste sig upp!

Sjukt kul och typiskt för de värdelösa ryssarna
Citera
2022-12-15, 16:59
Medlem
Nu få ju expressen ta och lugna ner sig. Stora feta rubriker framsidan pappersupplagan Putin planerar utplåna länder.
Citera
2022-12-15, 17:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men argumentet som framfördes var att USA bröt mot reglerna när de hjälpte Ukraina. Vilka jävla "regler"?

Ryssjävlarna vill ju hävda det och anser att det är fusk när amerikanerna hjälper Ukraina, så resonerar en mobbare som får på käften av sitt offer.
Citera
2022-12-15, 17:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Här får du en av mig. Ryska krigsministeriet hävdade att Ukraina anfallit med flera "pråmar" över Dnepr. Ryssland hävdade ~200 döda ukrainare och flera förstörda båtar. De visade till och med en film på det.

Problemet var att filmen visade helikoptrar som anföll bropelare i floden Dnepr och ingenting annat.

Ge mig din värsta krigspropaganda från Ukraina då?

Det var dessutom några gamla övergivna bropelare som inte använder till något. D.v.s. de försökte inte ens förstöra någon bro.
Citera
2022-12-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Nu få ju expressen ta och lugna ner sig. Stora feta rubriker framsidan pappersupplagan Putin planerar utplåna länder.
Det gör han ju med. Själv hoppas jag han är så korkad att han anfaller ett nato land så vi kan bomba hela Ryssland till stenåldern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in