2022-12-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Du verkar i alla fall inte ha svårt för att svälja all rysk propaganda oavsett hur korkad och uppenbart lögnaktig den är?

Jag känner till rysk propaganda.

Vad är den mest korkade propagandan du har hört från Ryssland?

Jag kan göra en lång lista på korkad västpropaganda.
Citera
2022-12-15, 16:22
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Detta är ett bevis på det återkommande temat i den här tråden.

Personer som är säkra som inte har en aning om vad de snackar om.

Hur kan man på något plan tro att Ukraina ska vinna ett krig mot en militär stormakt?

Om jag hade frågat de flesta för 10 år sedan tror jag de hade skrattat högt åt den dumma idén. Nu verkar de nästan vara allmänbildning i Sverige att Ukraina håller på att vinna mot Ryssland. Hjärntvätt på hög nivå
De flesta inklusive mig själv var i februari övertygad övertygad om att Ryssland skulle köra över och inta Ukraina på några veckor.

Man hade ju inte kunnat föreställa sig hur usel den ryska krigsmakten var och vilka kassa vapen de förfogade över. De lyckades ju inte ens fixa luftherravälde trots deras enorma flygvapen.

Allt var en papperstiger och nu är de utskrattade av hela världen!

Nu med hjälp av moderna vapen från väst och sina välutbildade och högt motiverade soldater håller Ukraina nu på att kasta ut ryssäcklen....
Citera
2022-12-15, 16:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är fortfarande bara upp till Nato och Ukraina. Nato har rätt att ändra regelverket när de känner för det, det finns ingenting som hindrar dem.

Jag tror det finns ett väl motiverat skäl till att den klausulen finns till, är nog inget man ändrar på hipp som happ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Och självaste Putin visade med tydlighet att han aldrig hade för avsikt att hålla Minsk2.

Har du nån bra länk där man kan läsa på om det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Intervju med Zelensky publicerad idag i Economist. "Putain kan dra tillbaka de ryska trupperna från Ukraina och rädda sitt liv." Hoppas att budskapet går fram.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1603402631774638080

Den som inte har sett igenom den här pajasen är tyvärr förlorad till massmedias hjärntvätt
Citera
2022-12-15, 16:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror det finns ett väl motiverat skäl till att den klausulen finns till, är nog inget man ändrar på hipp som happ.

Det skulle oavsett inte ge Ryssland någon typ av casus belli. Ryssland har ingenting med det att göra. Faktum är att det inte finns någonting som hindrar väst att ge Ukraina aktiv hjälp, det finns inga såna regler.
Citera
Avstängd
Ukrainas president Volodymyr Zelensky bad ledarna för Europeiska unionen att förse Kiev med moderna och långdistansvapen i stora volymer. Han meddelade detta under sitt videokonferenstal till deltagarna i EU-toppmötet, vars video publicerades i hans Telegram-kanal.

"Vi behöver mer moderna vapen, fler leveranser, det här gäller både luftförsvar och missilförsvar, jag ber vart och ett av de 27 länderna i Europeiska unionen att bestämma exakt vad ni kan göra för att öka leveransvolymen", sa Zelensky och tillade att detta även gäller moderna tankar.

"Den ukrainska ledaren tror att de kommande sex månaderna "kommer att bli avgörande i många avseenden", varför västländer bör ge militärt stöd till Ukraina i inte mindre volym.

Dessutom noterade Zelenskij att han avser att organisera ett världstoppmöte för att diskutera de villkor som Kyiv lagt fram för att avsluta konflikten i Ukraina och uppmanade EU:s ledare att delta i det.

Tidigare har chefen för det brittiska försvarsministeriet, Ben Wallace , inte uteslutit möjligheten att förse Ukraina med kryssningsmissiler för flygplan Storm Shadow. Han förklarade att typerna av vapen kommer att väljas med hänsyn till Ukrainas behov och tekniska kapacitet.

Dessförinnan rapporterade Ukrainas utrikesminister Dmitry Kuleba att myndigheterna i Kiev inte kunde få medgivande från Berlin för att skicka stridsstridsvagnar till Ukraina.

Den 11 december sa EU:s höge representant för utrikesfrågor och säkerhetspolitik Josep Borrell att EU hade tömt sina militära lager genom att tillhandahålla vapen till Kiev."
- Ryska nyheterna
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
I ryzzsvinens fall är det så att sanningen om deras gärningar är så chockerande och motbjudande att folk ofta vägrar tro på sanningen. Folk har t.o.m. försökt släta ut det de hört med att skönskriva deras brott mot civila och tillfångatagna eftersom de helt enkelt inte trott att människor är kapabla till sådana avskyvärda handlingar. Men det är dom. Ryzzsvin nöjer sig aldrig med att en besegrad fiende är redan slagen eller har gett upp, de är endast tillfredsställda om de får plåga, förnedra och krossa en människa helt och hållet. Därför är det en gammal sanning när man säger: undvik att hamna som fånge hos ryssar, spara en sista kula för dig själv.

Ja, säkert en stor delförklaring det med. Ren ondska som ryssarna utövar är svårt att förstå för en normal människa varför hjärnan sorterar bort det som lögn.
Citera
2022-12-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
De flesta inklusive mig själv var i februari övertygad övertygad om att Ryssland skulle köra över och inta Ukraina på några veckor.

Man hade ju inte kunnat föreställa sig hur usel den ryska krigsmakten var och vilka kassa vapen de förfogade över. De lyckades ju inte ens fixa luftherravälde trots deras enorma flygvapen.

Allt var en papperstiger och nu är de utskrattade av hela världen!

Nu med hjälp av moderna vapen från väst och sina välutbildade och högt motiverade soldater håller Ukraina nu på att kasta ut ryssäcklen....

Planen var alltid att köra över Ukraina… bygga ett nytt Sovjetunionen så klart de va alltid planen. Hjärntvätten är stark i dig.
Putin är dålig!

Planen var absolut inte att förhindra Ukraina att inte få gå med i Nato genom att skapa en konflikt i Krim 2014. Då man inte kan gå med i Nato om landet är under pågående konflikt.

Och planen vid invasionen i år var absolut inte att förhindra Ukrainas biolabb vid ryska gränsen. Samt ukrainska nazister att trakassera ryssar i områden där det råder rysk majoritet. Samt förhindra Ukraina att mobilisera sig med västerländsk träning och ta tillbaka Krim så att de kan ansöka om Nato medlemskap när konflikten är över.

De första alternativet är så enkelt så min hjärna kan bearbeta de jag tror på det första.

Putin är dålig osv save Ukraine osv
Citera
2022-12-15, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ryssland är samma stormakt som det var som Sovjetunionen.
Dess armé dög endast till att hålla shack på Warszawapaktens länder, dvs slå ned uppror i dom och i Sovjetunionen samt att det var en ihopskrapad arbetsstyrka som jobbade på fält och i fabriker. Det enda de hade var kärnvapen, precis som det efterblivna Ryzzhelvetet idag.

Warszawapakten var något helt annat.

Tänk dig att de hade alla Ukrainas soldater på sin sida. Alla tanks, flygplan. Plus samma situation i Östtyskland, Ungern mfl länder

Samma utrustning som idag mer eller mindre, den var då modern.

Man hade övertag 3:1 mot Natos trupper

Men man var en fredens allians så vi får aldrig veta. Nato vet vi vad de går för de har startat så många krig och lidande.
Citera
2022-12-15, 16:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det skulle oavsett inte ge Ryssland någon typ av casus belli. Ryssland har ingenting med det att göra. Faktum är att det inte finns någonting som hindrar väst att ge Ukraina aktiv hjälp, det finns inga såna regler.

Jag har inte påstått att det finns någon regel som hindrar väst att ge Ukraina hjälp, det gör de ju redan, för fullt?
Citera
2022-12-15, 16:38
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Såhär känner östra ukraina för ukrainska soldater.. Ses ukrainska soldaterna som hjältar av sitt eget folk där? Tänk nu på att denna video är från 7 år sedan... Detta lidande dom stått ut med från Ukrainska soldaterna är vidrigt..
https://www.youtube.com/watch?v=85qAWk_PKv4&list=LL&index=1249
Proryssarna beter sig som våra kaozblattar i förorten gör mot vår polis och annan blåljuspersonal.

Hoppas svinen drar tillsammans med ryssarna då de snart flyr från Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in