Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
UKA är tysta angående många attacker som Ryssland rapportera. Svårt att veta om det är BS eller sant.
Jag har sett ett antal lögner om attacker de gör. Ofta i syfte att lura Ryssarna. Massiv offensiv vid Kherson är ett exempel. Sedan skickade de betydligt större trupp till Kharkiv.
Jag är börjar bli tveksam till att Bakhmut verkligen är så illa ute som UKA säger. Kan vara ett trick för att uppmuntra Ryssarna att anfalla.
Precis, jag tror precis att du har upptäckt skillnaden mellan direkta lögner och krigslist.
När Ryssland säger att de röker vid flygfälten fast hela världen ser att det är flera oberoende explosioner som orsakat skadan. Då är det en direkt lögn. När Ryssarna säger att reträtterna går bra fast vi kan alla se att de inte gjort det. Då är det en direkt lögn. När Moskva är helt oskadad och alla i besättningen klarat sig fast den sjönk och flera släktingar saknar sina besättningsmedlemmar, då är det en direkt lögn. Direkta lögner för att framhäva sin krigsmakt som otroligt professionell fast den är ett skämt. Observera att flera människor, släktingar till offren åsidosätts och orsakas skada av dessa lögner.
När Ukraina ljuger om att det går dåligt för att sedan anfalla någonstans. Då kallas det krigslist. När de säger att "Ghost of Kyiv" existerar fast han inte gör det så är det positiv propaganda. Ingen människa skadas av positiv propaganda för att uppmuntra egna leden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Troligtvis inte. Frågan är hur många de är villiga att offra. Ukraina är antagligen beredda mobiliserar alla. Är Ryssland villiga att mobilisera hälften av befolkningen i vapenför ålder?
Inte ens Ukraina är beredda att mobilisera hela sin manliga befolkning. Det är inte befolkningen beredd på.
Hur många både Ryssland och Ukraina kan mobilisera vet vi inte. Men det är inte den egentligen frågan. Frågan är om de kan beväpna alla och se till att krigsmaskinen fungerar. Där känns det som Ryssland faller snabbare än Ukraina. Vi har alla sett ryssar med avsaknad av utrustning.