2022-12-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Inte så imponerande, VT2003 fixade hon till 15p FEK och 30p NEK. Alltså 45p.
(jag har kört 60p på en hösttermin).
Sedan under sommaren har hon filat på examensarbetet och avlutat September.

Ok FB.

2 down
polis = inte sant
civilekonom, inte sant

deckarförfattare, uselt författarskap

13 more to go
Distriktsmästare i styrkelyft, mer information behövs
väktare, mer information behövs
långtradarchaffis, mer information behövs
jurist, mer information behövs
taxichaufför, mer information behövs
tingsnotarie vid Norrköpings tingsrätt, flygcertifikat, mer information behövs
tvåbarnsmor,
talar engelska, spanska och franska flytande, mer information behövs
revisor, mer information behövs
egen juristbyrå i Östersund, mer information behövs
Citera
2022-12-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Puff puff. Tack för alla DM:s. Jag svarar imorgon så snart jag kan.

Jag har nu svarat alla på DM. Tydligen fler än jag som känner till mycket om de inblamdade samt flera i deras närhet. Tack för den informationen. Jag kommer genast att kontakta några mycket centralt belägna källor jag har om detta.

För övrigt väldigt naivt av Thornberg att tro att han ska komma undan med att ge hans gode vän Runar Viksten uppdraget att granska allt "oberoende". I och för sig har Thornberg klarat sig så tidigare men detta blev för uppenbart för journalisterna.

Tips till er som är grävande journalister: Gräv kring terrorattentatet på Drottninggatan 2017. I det har Thornberg blod på sina händer. Både för att han inte hade koll på hur illa information/underrättelser hanteras på Säpo men även för att han mörklade allt med kompisen Runars hjälp. När den delegationen kom på besök till Säpo var allt tillrättalagt i detalj av Thornberg och Johan Olsson.
Citera
2022-12-14, 22:07
Medlem
Mrflinks avatar
Om dessa 3 nu blir av med sina tjänster, så undrar jag vem som tillsätter deras efterträdare? Kan det bli någons bror, syster, släkting, älskare, älskarinna eller kompis. Jävligt korrupt samhälle vi bor i. Man kan nästan tro att vi bor i en diktatur.
Citera
2022-12-14, 22:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Om dessa 3 nu blir av med sina tjänster, så undrar jag vem som tillsätter deras efterträdare? Kan det bli någons bror, syster, släkting, älskare, älskarinna eller kompis. Jävligt korrupt samhälle vi bor i. Man kan nästan tro att vi bor i en diktatur.

Inte bara korrupt, utan ett även ett samhälle totalt styrt av inkompetens. Polis och politiker har noll koll på precis allt. Majoriteten av dem är inkompetenta nollor.
Citera
2022-12-14, 22:14
Medlem
Jag är oerhört tacksam över den granskande journalistik som de bättre journalisterna bedriver. Som lyfter på varje sten, ifrågasätter och utkräver ansvar. Vore det inte för dem skulle den här typen av händelser aldrig komma ut i den klappa-rygg, nepotism och tystnadskultur som verkar råda på de flesta myndigheter och och statliga verk samt inom politiken.
Citera
2022-12-14, 22:14
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Inte bara korrupt, utan ett även ett samhälle totalt styrt av inkompetens. Polis och politiker har noll koll på precis allt. Majoriteten av dem är inkompetenta nollor.
Jag håller med dig alla verkar inkompetenta, dom tar bara ut sina löner och skiter i förfallet.
Citera
2022-12-14, 22:17
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:

Faktiskt helt rätt och det är jävligt skrämmande. Polis och politiker tycker att folk ska göra rätt för sig och så visar det sig att dom själva inte gör det. Varför ska vi då göra det. ”Leva som man lär” är nog något dessa människor inte känner till
Citera
2022-12-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av febojentan
Magkänslan blir att Linda Staaf kommer inte bli arbetslös säkert länge, då GW tror hela bunten får gå snart och Linda blir en heting på arbetsmarknaden garanterat, skinn på näsan har hon också.

Tror hon skulle passa att leda bingolotto efter Lotta Engberg.
Eller kanske ta över på spåret efter Kristian?
Skulle garanterat höja underhållningsvärdet på båda två.
Citera
2022-12-14, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Utmärkt, då är det OK för dig att en rörmokare får transplantera din njure.

Om du tar och tänker igenom saken så ser du att visst hon hade inte behörighet till att bära tjänstevapen etc
Det är mest troligt att hon vuxit upp med vapen och jakt.
Chefen det vill säga Mats såg säkert att hon var lämplig.
Hon har redan varit chef i 7 år, hon är lämpad, det är bara privatlivet som läkt ut.
Hon älskar med likasinnade, är det konstigt?
Citera
2022-12-14, 22:30
Medlem
Citat:
Tror inte nånstans vårat samhäller är totalt styrt av inkompetens. Däremot stämmer det alldeles säkert att dom nickedockor vi ibland låtsas är "ledare" framstår som väldigt inkompetenta.
Citera
2022-12-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Jag har nu svarat alla på DM. Tydligen fler än jag som känner till mycket om de inblamdade samt flera i deras närhet. Tack för den informationen. Jag kommer genast att kontakta några mycket centralt belägna källor jag har om detta.

För övrigt väldigt naivt av Thornberg att tro att han ska komma undan med att ge hans gode vän Runar Viksten uppdraget att granska allt "oberoende". I och för sig har Thornberg klarat sig så tidigare men detta blev för uppenbart för journalisterna.

Tips till er som är grävande journalister: Gräv kring terrorattentatet på Drottninggatan 2017. I det har Thornberg blod på sina händer. Både för att han inte hade koll på hur illa information/underrättelser hanteras på Säpo men även för att han mörklade allt med kompisen Runars hjälp. När den delegationen kom på besök till Säpo var allt tillrättalagt i detalj av Thornberg och Johan Olsson.
Vad hände med utlovade avslöjandet om Säpo och turerna kring attentatet på Drottninggatan?
Att Johan Olsson och Thornberg är kompisar kan man ju räkna ut med arslet om man läst några artiklar.
Håller du på din information bara för att ha något att sysselsätta dig med på nätet? Det är fortfarande rätt intetsägande och tunn information i paritet med vad du säger dig sitta på som ska kunna sänka hela Säpo och Rikspolisstyrelsen.
När stänger du trollfabriken?
Citera
2022-12-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag är oerhört tacksam över den granskande journalistik som de bättre journalisterna bedriver. Som lyfter på varje sten, ifrågasätter och utkräver ansvar. Vore det inte för dem skulle den här typen av händelser aldrig komma ut i den klappa-rygg, nepotism och tystnadskultur som verkar råda på de flesta myndigheter och och statliga verk samt inom politiken.

Den tredje statsmakten har ett stort ansvar. Hoppas dem fortsätter i fler myndigheter och och konsekvenser av förd politik också. På riktigt alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in