2022-12-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Stämmer inte, allt finns.

Nej, uppenbarligen gör det inte det, vilket även annan medlem intygar. Var nog lite si och så med att lägga in uppsatserna där förr, beroende på lärosäte och institution.
Citera
2022-12-14, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Har hon ingen examen som civilekonom eller jurist?

Citat:
Utbildning i urval: Ekonomie kandidatexamen 180 poäng och jurist kandidatexamen 270 poäng vid Stockholms universitet.
https://archive.ph/mfwE2#selection-1119.0-1121.98

Citat:
-Utöver polis är jag jurist och civilekonom, jag har läst juridik i USA och har suttit ting i två tingsrätter innan jag började arbeta vid Polismyndigheten där jag arbetat mot grov organiserad brottslighet i många år.
https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/

Ett försök till tidslinje för hennes CV tidigare i tråden.
(FB) Linda Staaf, fd chef på NOA - 2022-12-05: stf RPC Löfving anmäld för brott mot Staaf
Citera
2022-12-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Tror du har en poäng här. Jag minns faktiskt inte hur det begav sig på "min" tid.

Men tittar man på portalens hemsida verkar det onekligen vara så att studenten själv lägger in den. I så fall kan det förklara varför hennes inte finns publicerad. Men, precis som du skriver ska den finnas registrerad som godkänd i Ladok.

Det var därför jag undrade om någon verkligen begärt ut utrag ur Ladok som allmän handling, eller ifall de bara ringt SU och frågat per telefon? Om någon begär ut hennes uppgifter i Ladok, då slipper vi sitta och spekulera kring hennes utbildning vid SU. Då blir det klart svart på vitt.
Precis, tror det också. Möjligtvis kan det vara administrativ personal som gör det eller hjälper till på vissa ställen eller tidsperioder men det sker ju manuellt efter att den blivit godkänd, så då blir det liksom inget tvinande för studenten då den redan fått sitt betyg. Tror inte man kan tvinga folk att publicera mot sin vilja och vissa är väl inte jättestolta över sin uppsats utan bara ville få den avklarad, kan ju vara grupparbeten med idioter eller vad som helst.
Citera
2022-12-14, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
Korruptionen lyser i landet just nu.
Verkar bli mycket mer synligt i med allt som händer runt om i världen, man kan ju undra sig varför det blir på det sättet men att korupption har funnit i högsta grad i Sverige är inget som någon kan förneka.
Det är bara mer synligt nu för jag tror inte att "eliten" bryr sig lika mig om det nuförtiden
Vänskapskorruption är den vidrigaste och farligaste formen av korruption då den är mycket svår att bevisa. Bland svenska små och stora påvar är vänskapskorruption mer regel än undantag. Man bjuder sina "bekanta" på både det ena och det andra för att skapa känslomässiga bindningar mellan till exempel en underhållschef och ett elföretag som gör det mycket osannolikt att nämnde chef skulle anlita något annat elföretag. Man skapar en tradition som till exempel en årligen återkommande skidresa till Norge som blir till en stor snackis hos anställda på kundföretagen där man gör allt för att få åka med. Den högre chef som sätter ned foten mot dylika avarter blir inte populär och därför blundar man hellre och låter skiten fortsätta i decennier tills någon chef värd namnet sätter stopp.
Citera
2022-12-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
https://archive.ph/mfwE2#selection-1119.0-1121.98

https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/

Ett försök till tidslinje för hennes CV tidigare i tråden.
(FB) Linda Staaf, fd chef på NOA - 2022-12-05: stf RPC Löfving anmäld för brott mot Staaf

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Precis, tror det också. Möjligtvis kan det vara administrativ personal som gör det eller hjälper till på vissa ställen eller tidsperioder men det sker ju manuellt efter att den blivit godkänd, så då blir det liksom inget tvinande för studenten då den redan fått sitt betyg. Tror inte man kan tvinga folk att publicera mot sin vilja och vissa är väl inte jättestolta över sin uppsats utan bara ville få den avklarad, kan ju vara grupparbeten med idioter eller vad som helst.

Hör man på hennes sätt att uttrycka sig låter det märkligt ifall hon valt att inte stoltsera med sina uppsatser via Diva. Hon verkar vara så oerhört stolt över sin bakgrund och allt hon åstadkommit. Varför då inte publicera sina uppsatser? Visst hon kan ha förändrats genom åren.

Men då är det bara att begära ut hennes uppgifter i Ladok avseende påbörjade utbildningar/kurser, godkända kurser och examensintyg. Då får vi veta hur det ligger till och slipper killgissningar.

EDIT: När man ändå håller på, det går även att begära ut de båda examensarbetena.
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2022-12-14 kl. 02:10.
Citera
2022-12-14, 02:12
Medlem
Inte för att jag är något fan av Linda eller ser henne som moraliskt föredöme rent mänskligt men det är ju ändå Löving och högre upp som bär ansvaret. Vi alla kan ju söka vilka jobb vi vill och får man ett intressant jobb med bra jobb tackar man väl oftast ja. Det är ju den/de som anställer som har ansvar att vara saklig och anställa bästa kandidaten.

Att anställa sin älskarinna till ett toppjobb på en myndighet är ju i sig oacceptabelt och ännu värre om hon inte har rätt kompetens. Men han måste fatta att det beslutet kan han inte vara med och fatta. Brukar det inte vara flera inblandade i sådana rekryteringar?

Måste vara frustrerande och demoraliserande att få en chef som kanske kan mindre än en själv och som man vet tillsats på oriktiga grunder. Har varit med om att få en inkompetent chef som jag/vi mistänkte kompisrekryterades och det känns inte bra. Och som andra sagt - högre chefer som låtit detta fortgå måste nog gå. Så djävla dåligt omdöme kan man inte ha på sådana jobb.
Jag menar, människor man attraheras eller charmas av kommer alltid finnas och situationer där man frestas att välja fel, men det hör i jobbet att kunna motstå och tänka med huvudet på axklarna. Och OM det är deras livs kärlek så får de hålla det utanför jobbet, då brukar den ena byta jobb.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-12-14 kl. 02:15.
Citera
2022-12-14, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Hör man på hennes sätt att uttrycka sig låter det märkligt ifall hon valt att inte stoltsera med sina uppsatser via Diva. Hon verkar vara så oerhört stolt över sin bakgrund och allt hon åstadkommit. Varför då inte publicera sina uppsatser? Visst hon kan ha förändrats genom åren.

Men då är det bara att begära ut hennes uppgifter i Ladok avseende påbörjade utbildningar/kurser, godkända kurser och examensintyg. Då får vi veta hur det ligger till och slipper killgissningar.

EDIT: När man ändå håller på, det går även att begära ut de båda examensarbetena.

Ja hon verkar skrytsam. Men de där som alltid ska stoltsera och vara bäst överdriver ofta också. Tyska och franska i skolan och en sommar i Spannien blir att man "pratar fem språk flytande". Har ju inte träffat henne men visst verkar hon lite sådan...
Citera
2022-12-14, 02:24
Avslutad
De är människor de med, givetvis.
Och i sådant yrke där adrenalin och frustration säkert är vanligt så blir en " Linda-stuff-me-please" rätt mycket en solstråle i grådasket.
Att kvinnor spelar på sin sexualitet för att komma upp i rang är ingen nyhet och Mats Löfving kände väl sig utnyttjad och satte span på " Linda-stuff-me-please" varav Linda svarade med en anmälan.
Att hon sedan lyckats bestiga självaste Överbefälhavaren sätter vissa utropstecken och en del farhågor.
Vem är Linda som vill galoppera på dessa höga hästar?
Troligen inget onaturligt, hon ser faktisk ut väldigt lik som en Barbie ifrån leksaksfabriken made in Usa a là 70talet.
Rätt så mycket av bilden av en svensk blondin, våra naturliga ambassadörer i stadens semesterparadis och även the great usa.
Fast då kanske man få se längre än så, hon en då ung stark tjej ifrån Jämtland ville mer, och var stark och allmänt livs kåt, glad med äventyrs lystna.
Egentligen är hon ur svensk och rätt förebild för andra blondiner, blondiner är heller inte att förakta.
Så Mats kände sig då rätt så mycket som en gammal milstolpe, en stolpe väl förbrukad.
Det är klart att för många intriger hit och dit rent säkerhetsmässigt är rätt oproffsigt.
De skapar ringar på ett redan rätt falskt vatten som sagt.
De ger möjlighet för främmande makt att "stuffs up det".
Hur skulle det scenariot se ut, ja det kan man kontemplera på men det är rätt sårbart.
Inom Polisen är inte sådana intriger och relationer ovanligt fast när det börjar nå så långt som till Överbefälhavaren att en "Gold digger" som faktiskt Linda Staff i betydande mening är, osar det katt lång väg.
För vad är det egentligen som driver katten nå så långt som topp positioner med bristande behörighet etc.
Uppenbarligen har hon kommit dit för att flera begått tjänstefel.
Det är då inte brottsförebyggande inom kåren utan blir till yttre betraktat som något av ett snaskigt porrfilms manuskript, vilket givetvis inte är den bild Polismyndigheten vill ha utåt.
Men de är bara människor trots allt, sexuella varelser där driften och livslusten är just kåtheten.
Men i där finns också de mest sårbara delarna i människan.
De vet alla om som känner till kärlekens mysterium.
Så att Överbefälhavaren Micael Bydén öppnat sin dörr till kåtheten själv och låtit sig tas med i hennes kärleks brygd
kan visa på flera saker.
Att MUST själva avgör vem vilka som får vistas i ÖBs sängkammare och att få kan gå igenom med så bra referenser som Linda, eller att de rätt och slätt har väldigt mycket gemensamt.
Michael har väl bockat och bugat sig för hela den svenska gay kåren innan han klättrade upp.
Svårt att se någon mer kompetent man för den positionen.
Inte för att vara ironisk på något sätt men Staken styr också vägen en karl går.
Säger nu inte att en bisexuell vänsterstyrd Överbefälhavare träffat en CIA Barbie och blivit torpederad.
Nej så allvarligt behöver det inte vara, men risken finns, vi är Sverige inte USA eller Ryssland.
Fast visst, vårt rike är fullt av spioner, så som möss i labyrinter finner de osten.
Så frågan blir då är Staaf en mus och Mats, Michael bit av osten ?
Det är konstant så, de vi hör och ser är toppen av ett isberg, typ 10% , så vad vet vi egentligen.
Det mest oprofessionella i allt detta är att det kommit ut till allmänheten och skadat delar av förtroendet.
Det är inte riktigt den branschen , varken Polisen eller Militären som information om deras privatliv bör komma ut.
De passar inte varken i "Damernas Värld" eller "Hänt i veckan" de ska vara av stål, gråa och ogenomträngliga inte några lycksökare och partygrodor.
Det anser jag, det är väl kontentan av det hela,.
Upp med gylfen och batongen i bältet Mats! det kommer fler fjälltärnor som ska bestiga, barkbåten Michael ångar nog på där i sängkammaren men det får du leva med.
Det kommer nog läcka ut övervaknings filmer ifrån MUST en dag och får vi lite mer att snaska på.
Patrioten som kom in ifrån kylan
Linda och batongen 1,2,3
ÖB på BB med MUST 1.2.3
Ja mycket kan det bli men jag är rätt ointresserad, vill bara bli kickad ut i kylan igen, där en spion trivs bäst.
Citera
2022-12-14, 02:40
Medlem
Alla inblandade borde få sparken. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-12-14, 03:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Alla inblandade borde få sparken. Svårare än så är det inte.

Med tanke på hur mycket arbete och vilken kompetens de besitter är det nog en dålig idè.
Det är ont om bra poliser och troligen är det vanligt på alla typer av större företag, nästan standard.
Skulle dom skickas till arkivet, ja då vore det lika med rena döden.
Vi är så Lutherska i det här landet, sexualitet är rätt friskt och bra motvikt emot allt skit som händer i världen.
Borde införa ett gruppsex rum på de flesta arbetsplatser så vi blir fler, sex är bra terapi mot mycket sveda och verk, det är nog bara fråga de inblandade.
Citera
2022-12-14, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Exakt det du skriver står i en debattartikel i Expressen av en fd polis Joakim Söderström som varit ansvarig för polisens kameraövervakning.
https://www.expressen.se/debatt/tre-skal-till-att-ge--thornberg-sparken/

Ja ser man på. Då är vi flera som känner till hur illa Thornberg sköter sig och skötte sig på Säpo. Det blir nog flera huvuden som kommer rulla i denna härva. Jag gissar på Löfvings huvud först sen Thornbergs huvud, sen NOA-chefens Johan Olssons huvud (han med tveksamt CV), Ari Stenmans huvud lär ryka också. Tyvärr kommer även Staafs huvud rulla då även hon har en besynnerlig akademisk bakgrund där det inte går att finna att hon har någon examen alls.
Citera
2022-12-14, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Som sagt finns det olika parallella händelser i denna märkliga historia. Så jag har valt att dela upp dem enligt följande:

- Löfving och Staaf
- Thornberg och Sverre Arvill
- Ari Stenman och Thornberg
- Thornberg och "oberoende" granskningar
- Staaf och jobbet på JuDep

Löfving och Staaf:
Jag är inte insatt i exakt vad som försigått mellan dem. Men som jag sagt tidigare har jag haft mycket att göra med Löfving och jag har alltid tyckt han verkar vara näst intill psykopat. Självupptagen och grandios. Att då bli dumpad av Staaf kan göra att en psykopat sätter sig i en buske i Staafs motionsspår. Vad han hade tänkt göra mot henne får vi aldrig veta.

Thornberg och Sverre Arvill:
Ebba Sverre Arvill deltog i ett videomöte med Thornberg och flera andra. Hon var då inloggad med sin mans polisdatakort. Thornberg skojade om detta under mötet. För att därefter direkt anmäla henne till personalansvarsnämnden för att ha använt annans datakort. Detta lades naturligtvis ned direkt då uppsåt totalt saknades. Varför gjorde Thornberg detta tror du? Jo han ville bli av med denna nitiska människa och istället tillsätta Martin Valfridsson som chef för särskilda utredningar. Valfridsson är Thornbergs kanslichef och regeringen har (innan allt exploderade) tillsatt Valfridsson som chef för särskilda utredningar. Detta efter kontakt med Thornberg.

Ari Stenman och Thornberg:
Staaf pratade med polisens säkerhetschef Ari Stenman för att bolla hennes oro kring Löfvings beteende emot henne. Men hon betonade att hon inte ansåg att Mats gjort något brottsligt och ville inte polisanmäla. Ari Stenman kontaktar då sin kära vän, rikspolischef Anders Thornberg, för att höra vad han tycker att Ari ska göra med informationen. Detta är en helt felaktig väg att gå för Ari och fullständigt häpnadsväckande att Thornberg beslutar i detta ärende. Han säger till Ari att polisanmäla Mats Löfving. Varför? Ja även en mindre begåvad förstår varför. Thornberg ville bli av med Löfving på det mest grymma sättet.

Thornberg och mörkläggning:
Jag har tidigare skrivit om Thornbergs mörkläggning av vad Säpo visste innan attentatet på Drottninggatan och att Säpo enkelt hade kunnat förhindra attentatet om det funnits rutiner. Informationen fanns hos Säpo om det förestående attentatet men en helt oerfaren handläggare utan hjälp av rutiner tryckte bort det. Ebba och fyra andra dog pga. Thornbergs bristfälliga ledning av Säpo.

Staaf och jobbet på JuDep:
Thornberg vill definitivt inte ha Staaf på Polisavdelningen på Justitiedepartementet. Vore katastrof för honom med nån som känner till hur illa polisledningen sköter sitt oerhört viktiga arbete. Minns du från ovanstående meddelande vem som är Thornbergs vapendragare? Yes, du hade rätt. Mister Olsson, chef på NOA. Chef över Staaf. Han beslutade idag att Staaf inte ska jobba på Justitiedepartementet.

Kära flashbackare, läggdags hör nu. DM:a mig frågor m.m. så ska jag försöka svara på alla imorgon. Gonatt!

Puff puff. Tack för alla DM:s. Jag svarar imorgon så snart jag kan.
Senast redigerad av WhistleBlower1 2022-12-14 kl. 04:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in