2022-12-14, 21:15
Medlem
”Man kan inte gå från att vara chef för brevbärarna till att vara chef för underrättelsetjänsten” citat från en av de 21 andra som sökte tjänsten 2015 enligt Expressen. Ansökningsprocessen beskrivs som en skenprocess, att det redan var avgjort vem som skulle få tjänsten.

https://www.expressen.se/nyheter/kan-inte-ga-fran-chef-for-brevbararna-till-noa-chef/
Citera
2022-12-14, 21:17
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Rent tekniskt är det naturligtvis att att ljuga.

Nu lämnar man ju inte in ett CV "på heder och samvete", men avger man i sammanhanget en sanningsförsäkran kan man faktiskt begå ett brott som heter "osant intygande" (om man ljuger om andra) eller "osann försäkran" (om egna omständigheter). Det vanligaste fallet är nog deklarationen... :-)

Nu kan man (ur Linda Staafs synvinkel) säga vad som helst om sin kompetens, det är inte straffbart. Däremot kan ju det få allvarliga efterverkningar rent arbetsrättsligt, framförallt lär ju arbetsgivarens förtroende för henne försvinna, om hon farit med osanning.

Däremot kan Löving vara i farozonen om han vidimerat hennes CV och detta visar sig vara förädlat bortom någon sorts rimlig gräns.
Men HAR hon ljugit om sina meriter under rekryteringsprocessen eller vet man inte det i dagsläget? Jag tycker att just den här frågan verkar vara omöjlig att få svar på. Den glider iväg som en hal ål. Det finns heller inget som just nu tyder på det när jag läser dagstidningarna. Du kanske kan upplysa mig i frågan?

Men i den här tråden klandras hon ganska ofta för att hon ”borde ha förstått att hon inte var bäst lämpad” vilket jag inte alls förstår. Varför skulle man som sökanden bry sig om vilka andra som sökt? Och varför är det moraliskt tveksamt att söka ett jobb där man inte uppfyller ett eller flera bör-krav om man ändå har någotsånär rimlig bakgrund? Bör-krav alltså. Inte skallkrav. Hade jag sökt en chefstjänst hos Polisen hade det väl varit mer berättigat att fundera över om jag vore direkt olämplig för jobbet med tanke på att jag varken har polisutbildning eller någon som helst erfarenhet av just den organisationen ifråga.
Citera
2022-12-14, 21:19
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Hur många älskare har hon eller hade hon egentligen?

Det är väl bara att räkna hur många befordringar hon fått. Lika många älskare har hon haft. En riktig jävla golddigger
Citera
2022-12-14, 21:20
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Det är väl bara att räkna hur många befordringar hon fått. Lika många älskare har hon haft. En riktig jävla golddigger
Sjukt att vår polis inte är professionell längre, vidrigt. Df som dom kriminella skrattar, svensk polis måste vara den med inkompetenta i hela EU.
Citera
2022-12-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Men HAR hon ljugit om sina meriter under rekryteringsprocessen eller vet man inte det i dagsläget? Jag tycker att just den här frågan verkar vara omöjlig att få svar på. Den glider iväg som en hal ål. Det finns heller inget som just nu tyder på det när jag läser dagstidningarna. Du kanske kan upplysa mig i frågan?

Men i den här tråden klandras hon ganska ofta för att hon ”borde ha förstått att hon inte var bäst lämpad” vilket jag inte alls förstår. Varför skulle man som sökanden bry sig om vilka andra som sökt? Och varför är det moraliskt tveksamt att söka ett jobb där man inte uppfyller ett eller flera bör-krav om man ändå har någotsånär rimlig bakgrund? Bör-krav alltså. Inte skallkrav. Hade jag sökt en chefstjänst hos Polisen hade det väl varit mer berättigat att fundera över om jag vore direkt olämplig för jobbet med tanke på att jag varken har polisutbildning eller någon som helst erfarenhet av just den organisationen ifråga.

om man är enda sökande o får accept är bäst o mest lämpad o då har man rätt att få hybris

Jan Staaf är en misslyckad men inte ende polis som inte klarar av sin egen familjesituation

ÖB är lika misslyckad även om han får doppa just nu - Löfving är lika misslyckad o han får inte doppa.
Citera
2022-12-14, 21:27
Medlem
Spotlifes avatar
https://stoppapressarna.se/politik/andra-kvinnan-linda-h-staaf-forstorde-mitt-liv/Andra kvinnan: ”Linda H Staaf förstörde mitt liv”
https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-hade-oskyddat-sex-med-ytterligare-en-polischef/Linda H Staaf hade oskyddat sex med ytterligare en polischef

Verkar inte vara betalartiklar (för närvarande) Finns Linda Staaf med på Ratsit eller mrkoll? Hittar henne inte.
Senast redigerad av Spotlife 2022-12-14 kl. 21:30.
Citera
2022-12-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dan Eliasson är väl ett exempel. Bestämmer inte över ett dugg numera än hur många gem som han vill ha. Det är sparken under lugna former. Som säkerligen kommer hända med Staaf och hennes älskare inkl. chefer som tillåtit cirkusen som Thornberg. Men de kommer bli satta där bestämma över antal gem. Likväl med bra lön. Men sparken om man så vill tyda det. Under lugna former avsatta från sina platser.
Vad går lönen loss på?
Citera
2022-12-14, 21:33
Medlem
Samma utredare som friade SÄPO för att ha slutat intressera sig för Akilov.

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Varg Gyllander är ute i Studio 1 och fortsätter bara det polisiära svajandet i denna fråga. Ursäkten är klassisk: det pågår en utredning. Vi måste först höra vad den ger.

Då avslöjar Anna Dahlberg från Expressen att utredaren som chef Thornberg har tillsatt är samma utredare som redan en gång har friat Thornberg från misstag i samband med Påsk-upproret. Runar Wiksten. Det borde alltså förväntas ett nytt friande av Thornberg då han suttit i fem år och under hela tiden varit passiv trots eskalering av gatumorden. Anna Dahlberg, ledarskribent på expressen är djupt kritisk mot Thornbergs ledarskap.

Det blir nog som GW föranstaltat ett strömhopp från polistoppen. Ingen av de inblandade figurerna fyller uniformen på ett nöjaktigt vis.

När jag tänker på Rikspolischefer så ser jag framför mej Dan Eliasson, sittandes i källaren på polishuset
kvidande: "Hjälp oss. Hjälp oss."
Citera
2022-12-14, 21:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vad går lönen loss på?

Ca 1,5 miljoner vardera per år. Men det är det kanske värt för att de just inte ska kunna bestämma ett dugg om viktiga saker framöver?
Citera
2022-12-14, 21:36
Medlem
Skall några få sparken - Löfving ligger bäst till - Linda kan nog inte sparkas utan att hon får en peng
pungsaft har hon fått så det räcker
Citera
2022-12-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja för visst är hon väl inte så där jävla dösnygg ut? Medioker lite som programledaren för Bonde söker fru?

Smaken är ju som baken. Nu är hon ju inte 25 år heller.
Och gubbarna är ju just gubbar. Bredvid deras gamla fruar ser hon kanske ut som en miljon dollar.
Citera
2022-12-14, 21:40
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Det imponerande är väl våren 2003. Hon läste alltså 60 hp (30 hp NEK, 30hp FEK inkl uppsatsen även om den blev försenad). Men man kan bara bli antagen till 45 hp per termin. Så hon har trixat sig runt antagningsreglerna på något sätt, och registrerat sig för 200% studietakt (mot normalt maximum 150%). Någon har varit snäll mot henne, av någon anledning.

Inte så imponerande, VT2003 fixade hon till 15p FEK och 30p NEK. Alltså 45p.
(jag har kört 60p på en hösttermin).
Sedan under sommaren har hon filat på examensarbetet och avlutat September.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in