Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är klart de är men efterforska gärna källor själv om de du fått serverat inte passar dig.

Nej. De är inte vetenskapliga. Och jag har försökt hitta vetenskapliga källor kring detta, men det finns inte.
Citera
2022-12-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ah. Låter som incel-språk, ja.

Haha där kom den igen men det är typiskt simps som är incels.

Citat:
Jag frågade nu dig. Vill du ens ha barn?
Att flertalet män och kvinnor vill ha barn betvivlar jag inte. Men jag undrar om just du vill det.

Läste du inte det jag förklarade för dig om det?
Eller förstod du inte det?
Citera
2022-12-12, 15:53
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Jag har på sistone börjat inse folk från olika länder som har varit inne i dejting världen förstått hur olika åldersgrupper ser ut på kvinnorna. Nu pratar vi om singeltjejer som passerat 30 år och är fortfarande utan barn men är fortfarande på dessa dejting appar, träffar killar mer än vad en kille får träffa en kvinna på ett hel år men ändå är de singlar.

Kan ni inte börja förstå varför denna tjej som har passerat 30 år har ingen barn och fortfarande singel? I en frisk mans hjärna måste det väl ringa klockor. Jag kan tala om för dig du är ingen speciell i hennes ögon, det var bara din tur ni sågs på första dejten eller andra dejten. Dessa tjejer är emotionell och mentalt ostabila, de bokstavligen cock blockar sig själva, skyller på det är bara killarnas fel, hon har inte träffat den rätta etc.. men i själva verket är det hon som är och kommer aldrig vara redo för något.

Det ska vara red flag så fort ni ser en tjej över 30 år singel, barnlös och dejtar från höger till vänster och gjort det i flera år. Men fortfarande är ensam.

Släpp era ego om att motbevisa henne eller andra som mig, för det här är verkligheten. En emotionell frisk tjej med stabilt liv och som gärna vill ha ett hälsosamt förhållande och framtid väntar inte till 30 år åtminstone inte utan barn, åtminstone inte en som funnits på tinder i 5-10 år och söker sig ett ”seriöst förhållande”.

Det finns förstås undantag, men nu pratar vi om en stor majoritet av dagens tjejer över 30 år.

Låter som någon har lyssnat på för mycket Andrew Tate
Citera
2022-12-12, 15:55
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Det handlar inte om vad män eller kvinnor rationellt resonerar sig fram till vad de vill. Vi är genetiskt programmerade med drivkrafter som maximerar att våra gener sprids. Därav följer att män prioriterar unga kvinnor även om mannen inte ens vill ha barn, han blir helt enkelt mer attraherad av en ung kvinna eftersom han är programmerad så.
Robot, incel och besserwisser. Säker på att du verkligen står högt uppe i kurs?
Citat:
Tack och detsamma!

Det låter som du är kär i henne? Då får man lite den där känslan: att man vill prestera bättre. Tänk om hon känner samma sak med dig?

Finns gott om fina och bra kvinnor i 30-årsåldern! Jag hoppas innerligt att du träffar någon sådan om det inte blir något mer mellan dig och fotomodellen! 30-åriga kvinnor med fina personligheter och ambitioner i livet.

Jo, mitt ex är ett riktigt kap. Det kände jag för första gången jag såg mitt ex. Exet lyste liksom upp hela rummet med sin lugna introverta behagliga personlighet och fina kropp och otroligt vackra ansikte och långa blonda hårsvall! När jag sedan lärde känna exet fördjupades mina känslor och jag kände att detta var personen jag ville satsa på, gifta mig med och få barn med. Exet kände likadant för mig. Vi var båda en bit över 30, så det var inte någon orealistisk tanke heller. Vi var riktigt kära och vi planerade för ett liv ihop.

Vi fick barn och sedan ett barn till tätt ihop. Sömnbrist, stress och olika viljor förändrade vår relation. Och exet tappade sina känslor för mig. Vi försökte dock under flera år att laga det. Men det blev inte bra Jag levde i ofrivilligt celibat i flera år, sexuellt frustrerad och olyckligt kär. Och exet ville inte ha mig, men försökte lura både sig själv och mig att exet fortsatt älskade mig. Exets värsta sidor kom fram (jag blev ganska nedbruten av hur exet var mot mig den tiden) och mina mindre bra sidor kom fram. Till slut dumpade exet mig. En jobbig tid följde sedan. Men sedan har vi sakta men säkert funnit en fin och bra relation till varandra och ett bra samarbete kring våra barn. Vi hjälps åt helt ut och har kul ihop. Känns bra! Och fortsatt är exet den sexigaste jag sett. Så kommer det nog förbli.
Tack för din berättelse!

Ja du. Jag vill egentligen ha henne.
Har annat jag måste prioritera men hade jag inte haft så mycket i bakgrunden så hade jag velat att hon var min! Alla dagar i veckan.
Senast redigerad av ShotsFired 2022-12-12 kl. 15:58.
Citera
2022-12-12, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det finns gott om män över 30 som är singlar. Kan vara kul att dejta någon i sin egen ålder och inte 19 åriga våp som knappt kan stava.
För en kille är det tusen gånger knepigare. Män har knappast samma män kvinnor i sitt liv som en kvinna har män i sitt liv. En kvinna kan bokstavligt talat välja och vraka och skryter ofta med att hon kan få sex när hon vill. Kan en man skryta om att han får sex när han vill? Knappast. Får han sex är han ett gigantiskt steg närmare en relation. Alla dagens kvinnor är notoriskt äckliga runtknullare.
Citera
2022-12-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Robot, incel och besserwisser. Säker på att du verkligen står högt uppe i kurs?

Högre än dig garanterat som bara kan rapa upp den typen av ord, rätt anti-intellektuellt.

Jag dejtar nu dessutom flera tjejer samtidigt, den jag var hos i helgen är en riktigt tajt och fin tjej som är 22 år yngre än mig så jag har tillräckligt med SML för att fixa det.
Citera
2022-12-12, 16:03
Medlem
Citat:
Haha där kom den igen men det är typiskt simps som är incels.

Läste du inte det jag förklarade för dig om det?
Eller förstod du inte det?

Jag läste vad du skrev. Du skrev att män har drivkraft att sprida sina gener vidare. Och det innebär att man också behöver ta hand om avkomman. Annars kanske det inte blir någon avkomma. Räcker inte bara med att ligga för att det ska bli barn. Långt ifrån alla kvinnor vill ta hand om barn på egen hand (se bara på alla aborter) och kommer skydda sig om de inte är trygga på att mannen finns kvar och tar sitt pappaansvar. Så för att trygga att det blir avkomma, behöver man trygga kvinna, så att hon vågar bli gravid och föda. Och jag lovar dig: man vill ha hand om sina egna barn, finns ingen kärlek som slår den man känner för sina egna barn. Så. Det där med att "sprida sina gener" gör man bäst genom ett långvarigt monogamt förhållande, där man gemensamt tar hand om avkomman med medföräldern och skaffar flera barn tillsammans. Och ett sådant förhållande kan man lika gärna inleda med en kvinna som är 30 år (och därmed säkert mer än redo för familjebildning) som med en kvinna som är 20 år (och förmodligen inte alls redo för familjebildning ännu).

Så. mot denna bakgrund: att du faktiskt behöver ta hand om din avkomma och ha ett bra och stabilt förhållande med modern: vill du ens ha barn?

Att du vill "så din säd" är självklart. Vilken man vill inte det? Det är en rent biologisk drift. Men nu handlade det alltså om du vill ta konsekvenserna av detta? Ta hand om barn och ha en bra och stabil relation till barnets moder. Vill du det? Och om så är fallet, kan en kvinna som är 32 år vara en lika bra kvinna att få det livet med, som en 22-åring.
Citera
2022-12-12, 16:04
Medlem
styckets avatar
Citat:
Läs nedan, något sådant finns inte tillstymmelse till i Sverige:

" ”Du är gift med herren och din pappa är din pojkvän”
UPPDATERAD 24 MARS 2014PUBLICERAD 22 MARS 2014
Unga flickor lovar att spara sin oskuld till bröllopsnatten och får en ring av sin pappa som en symbol för sitt löfte. Så kallade ”Renhets-baler” äger rum i 48 av USA:s stater.

I vita brudklänningar deltar flickorna i balen som innebär att de lovar kyskhet – från både sex och kyssar – fram till sin bröllopsnatt. Många av dem är omkring 12-årsåldern. Under ceremonin får flickorna en ring av sina fäder, en symbol för att minnas löftet om oskuld.

I en ny dokumentär av ABC News skildras fenomenet med ”renhets-baler” i USA. I en förhandsvisning av dokumentären får vi möta Ron Johnson, en pastor och familjefar, när han knäböjer för att presentera renhets-ringen för sin yngsta dotter.

– Det här är bara en påminnelse om vikten av att hålla dig ren. Du har den på ditt finger, nu är du gift med herren och din pappa är din pojkvän, säger Ron Johnson.

Dansar med sina fäder
Dottern fnittrar samtidigt som hon får den lilla ringen på sitt vänstra ringfinger.

– En sak jag tycker är viktigt att komma i håg är att det här är din önskan om att göra det på herrens vis. Att verkligen spara dig själv från att kyssa en massa grodor längs vägen och vänta på att din prins kommer.

En av de mer välbesökta balerna äger rum i Colorado Springs, USA. Här lovar uppemot 60 pappor att vakta sina döttrars oskuld. Flickorna lovar att leva ”rent” genom att lägga en vit ros vid ett träkors och dansar sedan en bröllopsliknande dans med sin pappa. Fenomenet finns i 48 av USA:s delstater och i 17 länder världen över, enligt Daily mail.

Svensk utställning
En svensk fotograf, David Magnusson, följde deltagare av renhetsbaler i USA – något som resulterade i en serie på 45 porträtt. I samband med varje bild intervjuade David Magnusson respektive far och dotter, och blev gripen av deras berättelser.

– Kanske man kan bilda sig en egen uppfattning om vad purity, renhet, är för något och fundera var de värderingar vi betraktar som självklara i vår kultur kommer ifrån, säger han till Svenska Dagbladet."
Källa: SVT.

Nej, har du fått en trygg anknytningsprofil, så har du det. Trauman i vuxen ålder påverkar inte din anknytningsprofil på det sättet. Däremot kommer trauman du utsatts för som vuxen ändå påverka hur du relaterar till andra människor. Din trygga anknytningsprofil kommer dock vara till nytta för dig även då. Jag har tex. en trygg anknytningsprofil och har gått på en rejäl smäll i livet. Men ändå kunnat börja lita på folk igen och lita på partners igen. Det tog tid, men det gick. Och nu känner jag mig helt trygg igen.

En person som har otrygg/ambivalent eller desorienterad anknytningsprofil kan givetvis också med hjälp av terapi eller annat jobba sig till en tryggare.

Nu till topic: en kvinna på över 30 som har legat med tex. 34 män och har en trygg anknytningsprofil. Kommer givetvis ha lätt att knyta an till en ny man där ömsesidiga känslor uppstår.
Medans en oskuld på 18 år som har en otrygg/ambivalent eller desorienterad anknytningsprofil inte kommer ha lätt att knyta an till en man. Eller det kommer lättare uppstå problem i relationen iaf.
Så det handlar alltså inte om "antalet sexpartners" hur lätt/svårt folk har att knyta an till en partner. Det har med anknytningsprofilen att göra.

Så. Kanske var det där skon klämde i de där amerikanska kvasikällorna. De kvinnor vars äktenskap spruckit, där hade antingen kvinnan eller mannen otrygg/ambivalent eller desorienterad anknytningsprofil. detta har man dock inte kollat upp (även om det borde vara det man först kollar upp vid en sådan studie). Utan man har kollat upp sexvanor innan äktenskapet istället och dragit slutsatser ur detta. Slutsatser ur röven, helt enkelt, om du frågar mig. Det är inte ens vetenskap de har sysslat med.

Så. Hoppas du nu är betydligt mer kritisk till de där amerikanska kvasikällorna.

Om en kvinna har en trygg, eller bra anknytningsprofil. Borde hon inte då rent generellt ha mindre sexuella partners än de som inte har.

Vad tror du är anledningen att kvinnor med bra anknytningsprofil har haft flertalet partners?

Borde de inte stanna och vara trogna sin älskade såfal?

Låter motsägesfullt att ha en bra ankyntningsprofil men samtidigt inte lyckas bilda en hållbar relation.
Citera
2022-12-12, 16:05
Medlem
Citat:
Högre än dig garanterat som bara kan rapa upp den typen av ord, rätt anti-intellektuellt.

Jag dejtar nu dessutom flera tjejer samtidigt, den jag var hos i helgen är en riktigt tajt och fin tjej som är 22 år yngre än mig så jag har tillräckligt med SML för att fixa det.
Det låter rätt misslyckat som man att inte klara av att ha ett förhållande. Den sortens män kvinnor inte vill leva eller få barn med.
Citera
2022-12-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Tack för din berättelse!

Ja du. Jag vill egentligen ha henne.
Har annat jag måste prioritera men hade jag inte haft så mycket i bakgrunden så hade jag velat att hon var min! Alla dagar i veckan.

Tack detsamma!

Ah, jag förstår. Jag håller tummarna för att det kan få bli ni, när tiden är mer inne för det. Annars tänker jag, iom. att du har haft förmågan att få dessa känslor för henne, så har du säkert förmågan att få det för någon annan om det inte blir du och fotomodellen.

Men nu är vi off topic.
Citera
2022-12-12, 16:11
Medlem
Citat:
Jag läste vad du skrev. Du skrev att män har drivkraft att sprida sina gener vidare. Och det innebär att man också behöver ta hand om avkomman. Annars kanske det inte blir någon avkomma.

Nej evolutionärt är det nog mer lönsamt att knulla så många kvinnor i fertil ålder som helst och strunta i att ta hand om avkomman. Detta står annars i vägen för att knulla fler och få fler avkommor.

Att detta inte är PK skiter generna i, detta är en genetisk strategi som är lönsam för mannen.

Citat:
Räcker inte bara med att ligga för att det ska bli barn. Långt ifrån alla kvinnor vill ta hand om barn på egen hand (se bara på alla aborter) och kommer skydda sig om de inte är trygga på att mannen finns kvar och tar sitt pappaansvar. Så för att trygga att det blir avkomma, behöver man trygga kvinna, så att hon vågar bli gravid och föda. Och jag lovar dig: man vill ha hand om sina egna barn, finns ingen kärlek som slår den man känner för sina egna barn. Så. Det där med att "sprida sina gener" gör man bäst genom ett långvarigt monogamt förhållande, där man gemensamt tar hand om avkomman med medföräldern och skaffar flera barn tillsammans. Och ett sådant förhållande kan man lika gärna inleda med en kvinna som är 30 år (och därmed säkert mer än redo för familjebildning) som med en kvinna som är 20 år (och förmodligen inte alls redo för familjebildning ännu).

Så. mot denna bakgrund: att du faktiskt behöver ta hand om din avkomma och ha ett bra och stabilt förhållande med modern: vill du ens ha barn?

Att du vill "så din säd" är självklart. Vilken man vill inte det? Det är en rent biologisk drift. Men nu handlade det alltså om du vill ta konsekvenserna av detta? Ta hand om barn och ha en bra och stabil relation till barnets moder. Vill du det? Och om så är fallet, kan en kvinna som är 32 år vara en lika bra kvinna att få det livet med, som en 22-åring.

Nej som jag beskrev missar du vad som evolutionärt är lönsamt för mannen och blandar in dina tankar om hur mannen moraliskt bör agera. Det är här inte minst kvinnor misslyckads förstå både sig själv och mannen.

Vad man kan tillägga är dock att vi inte är 100% slav under våra primitiva drivkrafter och det gör att vi i viss mån kan göra rationella val som tar hänsyn till annat än vad som evolutionärt är mest lönsamt.
Citera
2022-12-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Det låter rätt misslyckat som man att inte klara av att ha ett förhållande. Den sortens män kvinnor inte vill leva eller få barn med.

Nu råkar du ha tvärfel, jag har en lång rad kvinnor som vill ha mig trots att de vet eller förstår att jag dejtar fler. Världen fungerar inte riktigt som du inbillar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in