Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Haha där kom den igen men det är typiskt simps som är incels.
Läste du inte det jag förklarade för dig om det?
Eller förstod du inte det?
Jag läste vad du skrev. Du skrev att män har drivkraft att sprida sina gener vidare. Och det innebär att man också behöver ta hand om avkomman. Annars kanske det inte blir någon avkomma. Räcker inte bara med att ligga för att det ska bli barn. Långt ifrån alla kvinnor vill ta hand om barn på egen hand (se bara på alla aborter) och kommer skydda sig om de inte är trygga på att mannen finns kvar och tar sitt pappaansvar. Så för att trygga att det blir avkomma, behöver man trygga kvinna, så att hon vågar bli gravid och föda. Och jag lovar dig:
man vill ha hand om sina egna barn, finns ingen kärlek som slår den man känner för sina egna barn. Så. Det där med att "sprida sina gener" gör man bäst genom ett långvarigt monogamt förhållande, där man gemensamt tar hand om avkomman med medföräldern och skaffar flera barn tillsammans. Och ett sådant förhållande kan man lika gärna inleda med en kvinna som är 30 år (och därmed säkert mer än redo för familjebildning) som med en kvinna som är 20 år (och förmodligen inte alls redo för familjebildning ännu).
Så. mot denna bakgrund: att du faktiskt behöver ta hand om din avkomma och ha ett bra och stabilt förhållande med modern: vill du ens ha barn?
Att du vill "så din säd" är självklart. Vilken man vill inte det? Det är en rent biologisk drift. Men nu handlade det alltså om du vill ta konsekvenserna av detta? Ta hand om barn och ha en bra och stabil relation till barnets moder. Vill du det? Och om så är fallet, kan en kvinna som är 32 år vara en lika bra kvinna att få det livet med, som en 22-åring.