2022-12-13, 04:45
Medlem
Jag utgår inte från dig personligen när jag diskuterar här.
Jag känner ju inte dig.
Men statistik kommer inte hjälpa dig att navigera i livet. Bara för att nån är 22 är inte det det samma som att hon kommer passa dig.
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej konstiga sidor kan komma fram så man bör lära känna kvinnan lite bättre. Gäller inte minst mig själv som har flyttat till ett annat land och inte har bakgrundskunskap av kvinnorna jag dejtar eller deras familjer.

Men jag förstår inte ens varför man ska pressa gränserna och ta en så gammal kvinna som möjligt om man inte behöver. Även om det funkar med en som är 35 varför inte välja en som är 25? Finns inga nackdelar om man nå har tillräckligt marknadsvärde att kunna skaffa det.

Ligger nu och chattar med en ny tjej jag nyss träffat på en dejtingsite, hon ser mycket bra ut och är 22 år. Varför skulle jag då söka efter en 30+? Finns ingen rationell anledning till det. Detta gör man bara om man inte kan attrahera yngre kvinnor.
Citera
2022-12-13, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag utgår inte från dig personligen när jag diskuterar här.
Jag känner ju inte dig.
Men statistik kommer inte hjälpa dig att navigera i livet. Bara för att nån är 22 är inte det det samma som att hon kommer passa dig.

Nej det är ingen garanti att hon passar mig oavsett ålder så därför måste man lära känna tjejen förstås.

Men man måste tänka framåt också, mitt ex i Sverige var 14 år yngre än mig. Jag kände att hon var nästan för ung när jag träffade henne och tvekade pga det. Hade typiskt svenska värderingar om att för stor ålderskillnad är omoraliskt.

Men nu har hon blivit gammal så jag vill inte ha en tjej i hennes ålder längre. Nu dejtar jag ingen seriöst som inte är minst 20 år yngre än mig men även det kan vara vara färgat at moraluppfattningar från Sverige. Gränsen går väl egentligen att hon ska vara vuxen, minst 18 år och det gäller oavsett om jag är 30, 40 eller 50 år.

Tänk framåt, en tjej som är 20 år yngre kommer vara 40 när jag är 60. Självklart vill jag hellre ha en tjej som är 30 då.
Citera
2022-12-13, 04:55
Medlem
Är du av den kalibern att du kan lyckas med det är det ju bara att gratulera. Jag önskar dig lycka till.
Citat:
Nej det är ingen garanti att hon passar mig oavsett ålder så därför måste man lära känna tjejen förstås.

Men man måste tänka framåt också, mitt ex i Sverige var 14 år yngre än mig. Jag kände att hon var nästan för ung när jag träffade henne och tvekade pga det. Hade typiskt svenska värderingar om att för stor ålderskillnad är omoraliskt.

Men nu har hon blivit gammal så jag vill inte ha en tjej i hennes ålder längre. Nu dejtar jag ingen seriöst som inte är minst 20 år yngre än mig men även det kan vara vara färgat at moraluppfattningar från Sverige. Gränsen går väl egentligen att hon ska vara vuxen, minst 18 år och det gäller oavsett om jag är 30, 40 eller 50 år.

Tänk framåt, en tjej som är 20 år yngre kommer vara 40 när jag är 60. Självklart vill jag hellre ha en tjej som är 30 då.
Citera
2022-12-13, 05:08
Medlem
Det ligger mycket i vad du säger. Många av de barnlösa 30-30+ kvinnorna har väl gått en lång utbildning, målmedvetet skaffat sig en fast anställning med en inriktning de vill satsa på. Vilket de kanske inte fått direkt efter utbildningen. När de är akademiker med karriär minskar också utbudet av män att välja bland för de vill nog gärna ha en likasinnad också.
Med ambitioner och karriär.
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Den moderna kvinnan har fullt upp med myten om självförverkligande. Det är inte nödvändigtvis så att de är över eller värdelösa för att de inte har barn före 30.

Tvärtom kanske de väntat på just dig för att bilda familj.
Citera
2022-12-13, 05:55
Medlem
Citat:
Är det beta att lära känna tjejen innan man skaffar barn, kan du utveckla?

Nej, det är beta att vara neurotisk som person vilket är en personlighetsegenskap som kvinnor har högre av generellt sett. Man ska inte vara för inkännande och tänka för mycket. Som man ska man vara stoisk och stabil. Tänk mindre. Vad gör det om du skeppar ett barn i världen? Gör en grundläggande check på kvinnan sedan slutar du bry dig. Alla stora män har massor med barn.
Citera
2022-12-13, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nej, det är beta att vara neurotisk som person vilket är en personlighetsegenskap som kvinnor har högre av generellt sett. Man ska inte vara för inkännande och tänka för mycket. Som man ska man vara stoisk och stabil. Tänk mindre. Vad gör det om du skeppar ett barn i världen? Gör en grundläggande check på kvinnan sedan slutar du bry dig. Alla stora män har massor med barn.

Du saknar alltså läsförståelse för jag förklarade att detta inte är styrt av tankar primärt.
Citera
2022-12-13, 07:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du verkar inte förstå vad jag skriver. Jag skriver att långa och lyckliga äktenskap bygger bland annat på att båda parter har en trygg anknytningsprofil. Detta underlättar massor. Och denna variabel: hur informanternas och deras respektives anknytningsprofil ser ut, har man alltså inte undersökt i den där kvasistudien. Redan där kan jag säga att det är en dålig studie. Vill man veta om hur väl folk knyter an i sina äktenskap är deras anknytningsprofil den första variabeln man undersöker. Och denna har man alltså inte ens undersökt. Studien syftar alltså inte till att kolla anknytningen. Utan man har givetvis ett annat mål med studien: kanske se till att skrämma kvinnor från att ligga innan äktenskapet. Skulle inte förvåna mig om så är fallet, med oskuldhets-normens mecka USA. Där man tom. har ritualer där döttrar får en kyskhetsring av sina pappor... Sjukt är bara förnamnet. Oavsett vad syftet med studien är, så är den dålig gjord och den är inte vetenskaplig.

Tja, jag har läst i en annan tråd att du inte kan tänka dig att gifta dig med en kvinna som legat med över 5 män. Det var väl därifrån siffran kom. Och du var inte ensam i den tråden om att anse detta. Vill jag minnas.

Man flyttar inte från hennes slampighet. Man flyttar till ett bättre ställe för hela familjen. Och som en bieffekt flyttar man från både sina egna och hennes tidigare ragg. Hon vill väl heller inte springa in i de kvinnor som sugit av dig. Svartsjuka går åt båda håll, du vet. Så hon kan ju vilja flytta från din "slampighet" också.

Kvinnor kan behöva ta ton mot män också. Eller föredrar du en liten vek kvinna som inte kan säga ifrån till män som beter sig illa? Som godtar att bli klappad på rumpan, fast hon är upptagen i förhållande med dig? Eller som inte kan säga ifrån ifall en full karl skrämmer era barn? Eller som inte kan säga ifrån till dig om du beter dig som ett jävla drägg? Som sagt: en feminin kvinna som kan vara bossig när så behövs, är bra. Kom inte och påstå något annat. En undergiven vek liten kvinna, tror jag sannerligen inte du vill ha. Kvinnor som är kring 30 år har i regel funnit balansen även där: mellan femininitet och att vara bossiga när så krävs. De har modet att växla i dessa roller.

Man bör ju respektera sin partner både här och nu och för vad denna kommer bli framöver.

Oskulder som vill bli av med oskulden, kan mycket väl bete sig så.

Nej dom bygger på att man inte gifter sig med slampor. Det finns fortfarande inga studier som säger motsatsen. Du har en tro men den har inte så mycket med verkligheten att göra.

Jo man flyttar ifrån hennes slampighet. Så otroligt jävla beta och patetiskt.

Nej hon är aldrig under några som helst omständigheter hetsig mot sin man. Jag tänder inte på transor. Skall hon bete sig manligt får hon bli flata för hon kommer aldrig få en riktig man. Så är det bara. Du kan inte vara kvinna när du passar för det finns genuina kvinnor så ingen behöver nöja sig med ett könslöst hen till kvinna. Du ska ju kunna tända på din kvinna med
Citera
2022-12-13, 12:39
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Man kan ju inte hänga upp sig för mycket på det ideala här i livet. De flesta tjejer är inte redo att skaffa familj vid 18-20 heller. Dessutom tror jag knappast de flesta tjejer i den åldern är så intresserade av en 30-35 åring oavsett vilken status du anser killar i den åldern har. De flesta söker någon som är några år äldre men inte så väldigt mycket äldre.

Pratar bara om när man är på sin peak attraktionsmässigt. Inte att det är just de som ska parbilda med varandra.

En 35-åring kommer inte bli ihop med en 20-årig kvinna men kanske med en 25-årig en.
Senast redigerad av mendokse 2022-12-13 kl. 12:42.
Citera
2022-12-13, 13:27
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Nej. Fel. Fertiliteten börjar sjunka vid 35.

Varför skulle det vara oklokt? Du är ju man, du är fertil hela ditt liv. Så om ni inte funkar ihop, så har ju inte du förlorat någon tid på att dejta en kvinna som är 30 år. Hon har däremot förlorat tid på dig.

Och funkar ni ihop, så tja, då kan ni börja med barnaalstrandet när hon är 31. Då kan ni hinna få minst 2 knoddar innan hon är 35. I övrigt ökar chanserna för tvillingar när kvinnan är över 30. Så har ni tur, så kanske ni får två tvillingpar. Dvs. 4 barn innan hon ens fyllt 35. Trots att ni började med barnalstrandet när hon var 31. Och många kvinnor är rätt bra fertila även efter 35. Så ni kan hinna med några knoddar till, om hon tillhör en av dessa.

du har inget att förlora på att dejta en kvinna som är 30 år.
Du kan alltid säga till m.g.t.o.w att Petra Mede 52 fick barn utan komplikationer. Hur ska han förklara att det gick bra?
Faktum är att de jag känner till med autism har unga föräldrar så tokgökarna i tråden går lite efter en manual som inte riktigt stämmer överens i praktiken.
Citat:
Hua mig, stackars den dottern i så fall! Och stackars hennes bröder, om hon får sådana. Som kanske tvingas hålla koll på syrran för pappans räkning.
Man vill ju uppfostra sina barn till självständiga, trygga, kärleksfulla individer som kan sätta sina egna gränser och stå upp för sig själva. Så att de ska klara sig bra i livet även den dag man själv lämnar jordelivet.

Man får hoppas att de med detta taliban-tänk träffar varsin stark 30-årig kvinna som kan visa dem vart skåpet ska stå när det gäller hur man bör ta hand om barn. Så de inte får barn med någon vek liten underkuvad kvinna som inte vågar säga ifrån när pappan gör fel mot barnen.
Han kanske bara vill spela cool, men kanske vaknar upp den dagen han ifrågasätter sina märkliga påståenden med: Är det såhär jag vill att min dotter behandlas? Har man en gnutta empati så finns det lite hopp.
Senast redigerad av ShotsFired 2022-12-13 kl. 13:31.
Citera
2022-12-13, 13:33
Medlem
Jag förstår inte vad ni pratar/skriver om - det finns gott om medelålders kvinnor som är ute efter onenightstands eller ytliga relationer. Och tro mig där finns många som kan kan både det ena och andra som knappt går att tänka sig med yngre tjejer...
Citera
2022-12-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Du kan alltid säga till m.g.t.o.w att Petra Mede 52 fick barn utan komplikationer. Hur ska han förklara att det gick bra?
Faktum är att de jag känner till med autism har unga föräldrar så tokgökarna i tråden går lite efter en manual som inte riktigt stämmer överens i praktiken.

Han kanske bara vill spela cool, men kanske vaknar upp den dagen han ifrågasätter sina märkliga påståenden med: Är det såhär jag vill att min dotter behandlas? Har man en gnutta empati så finns det lite hopp.

Jag har inte sagt att det inte går, men varför öka riskerna för komplikationer om man inte behöver, vad är det rationella i detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Stighelmer66
Jag förstår inte vad ni pratar/skriver om - det finns gott om medelålders kvinnor som är ute efter onenightstands eller ytliga relationer. Och tro mig där finns många som kan kan både det ena och andra som knappt går att tänka sig med yngre tjejer...

Ja det är vad jag skrivit också, män har låga krav när det gäller engångsknull.
Citera
2022-12-13, 14:07
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=qsovJMfsMxg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här