2022-12-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ha! Faktiskt, stereotypa ansiktet för en nitisk principfast man som avskyr bedrägligt beteende och anser att lagar, regler och praxis är heliga stjärnor att följa. Jag önskar honom god jaktlycka.

Denna gubbe är perfekt då han är 77 år, han har ingen karriär han bryr sig om då den är bakom honom. Han är inte rädd att trampa någon på fötterna och behöver inte bry sig om eV represalier. Ett bra val
Citera
2022-12-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Undrar om Lindas uppgifter om trakasserier stämmer. Hon är ju uppenbarligen en mycket slipad mytoman. Hoppas utredaren inte ”glömmer” utreda om det inte var så att HON hotade och trakasserade sig till tjänsten. Hon har väl inte ett enda vittne på förföljandet och misshandeln?

Jag tror hon hittar på absolut allting, nej det finns ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

I anmälan beskrivs hur Linda Staaf sett Mats Löfving försöka stå och gömma sig när hon har varit ute och motionerat och att hon tagit honom på bar gärning – genom att själv gömma sig och sen avslöja honom.

Men käre värld. Två av landets högsta polischefer leker kurragömma.

Det är inte undra på att det ser ut som det gör här i landet...

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och det blir ännu lustigare när man lägger in titlarna, som i den nyss länkade Aftonbladet-artikeln:

Bland annat anklagas den tidigare vice rikspolischefen för att ha dykt upp bakom ett träd när underrättelsechefen var ute och joggade.

Jag har skrattat så mycket att jag har fått ont i magen. Men det ÄR ju inte roligt egentligen, när man tänker på det arbete de borde ha utfört i stället.

Höll på att skratta ut kaffet på tangentbordet när jag såg det hela för min inre syn.
Det måste vara mumma för alla skämttecknare där ute.
Citera
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Ok. Tänkte om man kunde begära ut hennes intyg på något sätt, men betyg uttryckt i siffror blir svårt sig tolka. Hon har större problem just nu. Men visst går att spåra beteendeproblem på en arbetsplats i tidigare beteendeproblem.
De får betyg i omdöme. Ett uppdagat snedsteg leder sannolikt till en 1:a i omdöme. Vore intressant att se intyget.
Citera
2022-12-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Undrar om Karl Hedin myser nu?
Det var väl NOA som jävlades med honom i den sk, jakthärvan!

Man kan hoppas att miljardären Karl Hedin tillför medel i soppan för en genomlysning av polismyndigheten, och dess ledning, vilken förnedrade honom så brutalt.

Det här är roligare än filmen Polisskolan😂
Citera
2022-12-12, 16:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
”Med anledning av den senaste tidens uppmärksamhet kring regionpolischefen i Stockholm, Mats Löfving, samt den förundersökning rörande grovt tjänstefel som åklagare vid särskilda åklagarkammaren inlett, har rikspolischef Anders Thornberg beslutat att Löfving tills vidare kommer få andra arbetsuppgifter”, skriver polisen på sin sajt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polischefen-mats-lofving-omplaceras

Men rikspolischefen sa för bara några dagar sedan att han hade fullt förtroende och allt hade skötts exemplariskt från deras och inte minst hans håll.

Sedan försökte att alltså först åter sopa igen det genom att tillsätta en egen utredare som är klar om ett halvår.

Att man nu öppnar upp en förundersökningar borde visa att både han och den åklagare som la ner sakerna direkt inte gjorde något bra jobb.
Citera
2022-12-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Höll på att skratta ut kaffet på tangentbordet när jag såg det hela för min inre syn.
Det måste vara mumma för alla skämttecknare där ute.

Ja alltså dessa jävla idioter alltså. Detta är alltså Sverige två högsta poliser, sedan tror jag hon hittar på det mesta som så mkt annat skitsnack hon kommit med

Är det någon polis hör i tråden som vill berätta hur det är att jobba inom polismyndigheten idag?
Citera
2022-12-12, 16:55
Medlem
Merwinnas avatar
Felpost, då länken jag delade av någon anledning inte fungerar.
Citera
2022-12-12, 16:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
En av de sökande var Leif Jennekvist.

21 personer sökte, flertalet var polisbefäl med lång erfarenhet, bland annat polismästare Leif Jennekvist

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-gav-orutinerad-linda-staaf-toppjobb/

Av de 21 borde det varit flertalet kvinnor med också. Sett till att Staaf kör med kvinnokortet så kommer förmodligen dessa kvinnor nog anse de var mer lämpade men de låg inte med den som tillsatte tjänsten.
Citera
2022-12-12, 16:57
Medlem
Idag var det uppsluppet på arbetet.
Citera
2022-12-12, 17:00
Medlem
Linda och Mats resor tillsammans är privata och ytliga. Punkt.
Citera
2022-12-12, 17:01
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Idag var det uppsluppet på arbetet.
Fortsätt...... jobbar du inom polisen??? Eller var det en annan innebörd??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in