2022-12-12, 19:19
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fick en kikare av min svåger för han hade noterat att jag inte hade någon, själv har han sin kikare på fönstebänken i köket, han antydde att alla män måste ha kikare hemma för att orientera sig om vad som händer i närområdet!

En gubbe bryr sig inte, kvinnfolket håller honom uppdaterad.
Citera
2022-12-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Vad vinner man på det?
Det är svårt att få bort paraffinet när ostbiten har blivit tunn. Sen så vill man inte ha med paraffinet när man river ost.
Citera
2022-12-12, 19:23
Medlem
mikkelbergs avatar
Huvudvärk beror till 90% på vätskebrist, pinkar du även mörkgult då ere 100%..

Så sluta med bullshit värktabletterna och börja med vatten istället. Pinket ska vara klart som vatten.

Allt vätskedrivande gör det bara värre så som;
Alkohol, kaffe, te, juice
Citera
2022-12-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Varför termos? Är det viktigt att urinen ska hålla värmen till morgonen?
Jag antar att en termos har ett relativt stort hål och locket går att skruva på så att det inte luktar.
Citera
2022-12-12, 19:24
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tänkte vi kunde ha en tråd där vi samlar lite sådana där tips som många yngre och eller pretto garvar lite åt men som man i stigande ålder, med mer fokus på ett behagligt liv, en enklare tillvaro och mindre ängslighet över omgivningens tyckande insett det smarta i.

Ot, men Forever-tjejerna kommer att älska denna tråd och överösa dig med (ännu mer) kärlek
Citera
2022-12-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ni ska få ett tips av mig som tog tid för mig komma på. Som ni kan göra i Excel eller Word:

Skriv ner alla platser som ni besöker:
secondhandbutiken
stormarknaden
biblioteket
gymmet
sommarstugan
båten
bekant x och y och z
promenera utomhus

Sedan gör ni samma med hemsidorna ni besöker:
flashback (lista vilka forum ni besöker ofta!)
blocket (kategorisera vilka produkter ni oftast letar efter)
dn
youtube (glöm ej kategorisera vilka kanaler ni följer)
facebook marketplace

Sedan skriver ni ner vilka intressen ni har:
resa
supa
segla
göra roadtrip

Så slipper ni fundera så mycket på vad ni ska göra. Bara skriva ner dagliga rutinen ni har och sedan följa den. Så mycket enklare! Ni slipper tänka på vad ni ska göra nu. Bara kolla på listorna!

Du är en av mina idoler här på forumet! En riktig man! Du lär ju sitta på fler roliga tips?

(Sorry ot)
Citera
2022-12-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det är svårt att få bort paraffinet när ostbiten har blivit tunn. Sen så vill man inte ha med paraffinet när man river ost.

Check! (Köper mest skivad så hängde inte med.)

edit: fast är inte styvheten från det fördelaktigt där?
Citera
2022-12-12, 19:31
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Bra tips.

Mitt tips är deLavals diskborste. Välkänd hos mjölkbönder.

https://www.granngarden.se/diskborste-delaval-vitbla?gclid=Cj0KCQiAnNacBhDvARIsABnDa6-aQbNfc2zmUQvcevDtV9dhZy-1f8_UeICuuLiDfRtv 8sBRoqjYb6waAkBeEALw_wcB

Den håller i en halv evighet. Vi har precis bytt till en ny, den förra hade vi i 8-9 år.

När den är skitig slänger man den i diskmaskinen bara. Borsten håller sig raka hur länge som helst. Om folk köper denna kommer alla andra diskborsttillverkare gå i konkurs direkt. Och det är resurssparande till max.

deLavals diskborste, den är tagen! Tackar och bockar.
Citera
2022-12-12, 19:36
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ni ska få ett tips av mig som tog tid för mig komma på. Som ni kan göra i Excel eller Word:

Skriv ner alla platser som ni besöker:
secondhandbutiken
stormarknaden
biblioteket
gymmet
sommarstugan
båten
bekant x och y och z
promenera utomhus

Sedan gör ni samma med hemsidorna ni besöker:
flashback (lista vilka forum ni besöker ofta!)
blocket (kategorisera vilka produkter ni oftast letar efter)
dn
youtube (glöm ej kategorisera vilka kanaler ni följer)
facebook marketplace

Sedan skriver ni ner vilka intressen ni har:
resa
supa
segla
göra roadtrip

Så slipper ni fundera så mycket på vad ni ska göra. Bara skriva ner dagliga rutinen ni har och sedan följa den. Så mycket enklare! Ni slipper tänka på vad ni ska göra nu. Bara kolla på listorna!

Smart, när man oundvikligen blir dement sen kan det vara bra att komma ihåg vad man gillade. Man kan även beskriva frun i detta dokument så man inte skickar på fel när man glömmer allt sen.
Citera
2022-12-12, 19:37
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
En gubbe bryr sig inte, kvinnfolket håller honom uppdaterad.

Ehrm... Man kan även ha en bok bredvid kikaren. Kan vara bra att föra logg på vad folk tar sig för...
Citera
2022-12-12, 19:48
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Jävlar vad mycket skit folk verkar ha liggande. Mitt tips är att ha ett välsorterat hem där allt har sin plats. Vet du var alla prylar ligger behöver du inte ta fyra nagelsaxar och ett förstoringsglas i varje rum.

hahahah. ja jag fattar inte detta med nagelsaxar i olika rum heller. men saxar ska man lätt ha i badrum, kök och vardagsrum på bestämd plats.
Citera
2022-12-12, 19:49
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Om du bor själv för länge blir du en kuf. Om du bor med någon så "uppfostrar" ni varandra.

Förvisso men att en kvinnas fostran den bör aldrig få nå i mål.
En kåt jävla kuf utmanar hennes stora intellekt. En som har -ingen hjärna, och en som vill gärna, mycket märkligt...dem ska NED!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in