Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Det jag beskrev handlar inte enbart om sådana platser du yrar om, utan det finns gott om platser i vardagstrafiken där det inte finns målade linjer etc och där fordon färdas och kan behöva signalera om sina avsikter.
När det gäller långtradare så är det fullt stöd i trafiklagarna att bryta målade linjer, även heldragna, spärrområden, köra på refuger och trottoarer etc etc om det krävs för att komma fram på en normal färdväg för fordon. Dessutom finns det absolut inte en enda långtradarförare i världen som klarar att köra sitt fordon utan att någonsin behöva göra något ovanstående, därför att det är tekniskt omöjligt.
Men du har ju noll koll som vanligt och uttalar dig om saker du helt uppenbart inte begriper.
Kanske du skulle försöka komma ihåg vad körskolan ska ha lärt dig…? Eller vänta, du har nog aldrig gått i körskola..? Har du ens körkort…?
Känner du till Linköping?
Infart mellan Tornby/Skäggetorp?
På en kort sträcka är det tvåfiligt med två riktigt tvära rondeller för långtradare.
Ofta ser jag reptilhjärnor😉 i långtradare i högerfil som blinkar vänster när de ska in i rondellerna. Vissa av dem fortsätter rakt fram i rondellen till råga på allt.
Nu har jag lärt mig utan deras blink att inte lägga mig i vänsterfil oavsett om jag inte med säkerhet vet att jag inte blir klämd.
Tyvärr finns det fortfarande gott om Nobelpristagare som använder tuta om man då råkar lägga sig snett bakom i vänsterfil då de hindras att lägga sig i den där livsviktiga luckan där de sparar tre sekunder av sitt liv genom att hindra långtradaren att köra ut.
Mycket korkat av dessa långtradarchaffisar att blinka vänster där😂