2023-02-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Varför har du så bråttom? Försök komma iväg i tid så slipper du stressa. Man blir arg av att stressa hela tiden som du kanske har märkt.

Jag blir fan galen när jag hamnar bakom någon väglus som envisas med att hålla exakt 60 där det är 60, och inte går att köra om... Och det händer alltid när man har bråttom också! Vad fan är ert problem? Ta bussen om ni inte kan köra bil!! Jag blir galen, skriker och ställer mig på tutan! Aaaaarrrgh!!
Citera
2023-02-03, 09:42
Medlem
Dom som ser sig som kungar framför ratten hamnar alltid i olyckor.

”Det var ishalka så jag körde in i…” - Nej, du körde för snabbt för underlaget.
Citera
2023-02-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!

därför att du inte har kontroll över fordonet när du pressar 80 km/h på en 50 väg inne i stan, du tror du har det men springer en unge ut framför bilen hinner du inte bromsa. vore det min unge som gjorde så hade jag stampat sönder dig
Citera
2023-02-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Om man är en så dålig bilförare att man inte klarar av att köra om ett långsammare fordon så ska man nog fundera på att sluta köra bil.
Jag kör som jag vill och skiter i andras körsätt oavsett om de kör sakta eller fort.

Ibland omöjliggör trafiksituationen eller vägen omkörningar. Och då är det jävligt irriterande att hamna bakom någon väglus som inte vet hur man använder gaspedalen.
Citera
2023-02-03, 09:44
Medlem
Tycker tvärtom iaf på motorvägar . Det räcker inte köra om i 120 då känner man sig ivägen när dom är presis i arslet
Citera
2023-02-03, 09:52
Medlem
Det är dessutom svårt att avgöra vad en bra hastighet är av erfarenhet.

Hur ofta genomför man en panikinbromsning på en 40-50 väg och vet hur lång stoppsträckan är för den bilen man kör?

Ett lekande barn kan komma ut på vägen när som helst. Kan man inte stanna för ett barn på vägbanan så kör man för fort.
Citera
2023-02-03, 10:08
Medlem
Tropicalss avatar
Längtar tills dess att ingen längre aktivt får köra sin bil utan att allt sköts med AI. Allting går i jämn fart och alla vet exakt hur lång tid det tar att komma fram. Inga olyckor och inga köer. Hoppas att detta hinner hända innan jag trillar av pinn.
Citera
2023-02-03, 10:10
Medlem
Slavmentalitet som bör utrotas.

/F. Nitsje
Citera
2023-02-03, 10:16
Medlem
Sett senaste året att folket börja köra långsamt. Speciellt ute på landsväg.
Kan det vara ekonomin.. snålar? Eller kanske elbils-laddnings-ångest eller vad det heter?
Citera
2023-02-03, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jag blir fan galen när jag hamnar bakom någon väglus som envisas med att hålla exakt 60 där det är 60, och inte går att köra om... Och det händer alltid när man har bråttom också! Vad fan är ert problem? Ta bussen om ni inte kan köra bil!! Jag blir galen, skriker och ställer mig på tutan! Aaaaarrrgh!!
Det är inte andras fel att du inte kan planera. Men ja, det är ju stor trollvarning på dig.

Jag håller hastigheten av den enkla anledningen att jag inte vill få böter. Simple as that.
Citera
2023-02-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Längtar tills dess att ingen längre aktivt får köra sin bil utan att allt sköts med AI. Allting går i jämn fart och alla vet exakt hur lång tid det tar att komma fram. Inga olyckor och inga köer. Hoppas att detta hinner hända innan jag trillar av pinn.

Och alla sitter som hjärndöda zombies och stirrar in i mobilen. Du får inte tänka eller fatta beslut själv - det gör staten åt dig! 1984 i ett nötskal.
Citera
2023-02-03, 10:29
Medlem
K.K.Ks avatar
Ts har rätt! Ta körkorten av väglössen! Höj epatraktor åldern till 25år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in