2022-12-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hoppas tråden tar fyr, det här kan bli en guldgruva!

Mitt mål är att det ska finnas (minst) två saxar i varenda jävla rum i huset.

...Och osthyvlar !

Tog mig ett par år innan jag fattade att det enda jag tog ut från diskmaskinen och diskade manuellt var osthyveln, nu har vi fyra stycken så man slipper detta. Varför ska man ha 20 var av gafflar, skedar och knivar men bara en osthyvel ?

Gubbtipset är MINST fyra osthyvlar !
Citera
2022-12-11, 01:13
Medlem
InnesIs avatar
Jag har ett utebord av modell där ett parasoll ska stoppas ner i ett hål i mitten av bordet (och ner i marken). För att det ska sitta på plats krävs en "gummipropp" runt parasollet och ner i bordet. Är parasollet av modell äldre är det svårt att få tag i reservdelar när gummiproppen torkat och gått sönder. Då går det bra att använda gumminippel avsett för avlopp istället.
Citera
2022-12-11, 01:13
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ha en kökssoffa man kan ta en tupplur på, precis som Kronblom. Ingen jävla divan eller ”puffar”.

Ha kosttillskott i en dosett på köksbordet så att du aldrig glömmer bort att ta dem. Magnesium, zink, järn, b12 och kanske nåt för knäna och lederna (men glömt vad de heter).

Vattenkokare är ju gudasänt också.

En stång för pull-ups och chin-ups i dörrposten.
Citera
2022-12-11, 01:16
Medlem
Jag har satt en regel om 4 hemma. 4 av varje bestick, tallrikar, byxor, skor, pennor, konserver bäddset osv. Håller samma regel i garaget för att hålla rent å i ordning.
Citera
2022-12-11, 01:33
Medlem
Att pissa i köksvasken är jävligt äckligt...
Citera
2022-12-11, 01:37
Medlem
towbs avatar
Nog för att man har pissat i en del handfat i sina dar... Men i köket? Vänj dig av med det.
Citera
2022-12-11, 01:41
Medlem
Två nagelklippare i varje rum.
Vardagsrumsbordet åkte ut för gott då jag insåg det funkade mycket bra utan, och rymligt blev det.
Tre fjärrkontroller till TVn i vardagsrummet.
Citera
2022-12-11, 01:45
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Tre fjärrkontroller till TVn i vardagsrummet.
Pallar inte med fjärrkontroller. Använder bara en AppleTV och iPhonen's inbyggda fjärrkontroll.
Citera
2022-12-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Jag vet inte vad som är mest bisarrt, att Conny pissar i diskhon eller att Revolutions varken når upp till diskhon eller har en kuk som når in till den.

This is pretty fucked up right here.

😅😎

Flashback när det är som bäst alltså, alla kan väl inte ha en Fb-dase heller !

Moderna nybyggda kök har en höjd som inte tillåter "slaskpissning" helt enkelt...vilket inte hade spelat så stor roll ändå för mig personligen.

Skön atmosfär i tråden annars, den fyller ett syfte på sitt sätt ändå.
Citera
2022-12-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag har satt en regel om 4 hemma. 4 av varje bestick, tallrikar, byxor, skor, pennor, konserver bäddset osv. Håller samma regel i garaget för att hålla rent å i ordning.

Har du också fyra bilar?

Känns som en något märklig regel, kan kanske vara bra att ha fyra konserver med ärtsoppa hemma framför att ha fyra skruvmejslar av samma sort.
Citera
2022-12-11, 01:53
Medlem
Har du så god syn att du ser alla mikroskopiska droppar som stänker på diskbänken när du pissar i köket? Eller torkar du bänken med cif efter varje gång? I så fall är det mindre effort att blada ut på muggen.

Mitt bästa tips är att lägga upp livet så man undviker pendling till jobbet i mesta möjliga mån. Inte stirra sig blind enbart på nettolönen och hyran. Tid är pengar, men egentligen mer än pengar eftersom man har en begränsning som för övrigt är relativt okänd. Man kan logga ut när som helst.

Jag har konverterat min fritid till kronor och ören och eftersom jag är en fattig knegare så värderar jag den till trehundra spänn per timme. Det tar jag i beaktande när det kommer till bilköp för pendling plus både ditten och datten.
Citera
2022-12-11, 01:59
Medlem
En låda som du dumpar allt i som ska någon annan stans istället för att lägga ifrån dig sakerna där du sedan inte kommer ihåg att du lagt dem.

Valfri storlek och modell, kan vara en utdragbar låda, en ask eller en flyttkartong beroende på din inredningsstil och mängden saker.

Minskar antalet platser man behöver leta på och kan bäras med när det är dags att lägga tillbaka sakerna där de borde vara. Speciellt effektiv om man släpar saker mellan våningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in