Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-10, 10:55
  #745
Medlem
Xandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
JG är säkert allmänbildad och kan mycket, men ibland undrar jag om han äter svamp innan han sätter sig ner och skriver sina artiklar.
Jag tror inte att han är så allmänbildad. Faktum är att de flesta inte är särskilt allmänbildade. Jag får intrycket av att Jonas Gardell är extremt Svensson, något han själv hatar eftersom han ser sig som en rebell och unik. Han är precis ett genomsnitt av alla halvkorkade drönare som dväljer sig i landets alla hyddor.

Det skulle vara roligt att spela TP med Jonas. Jag tror att han hade förlorat och att han hade blivit väldigt sur över det faktum att han förlorar och sedan hade han förkastat hela spelet som stereotypt Svensson, helt oomedveten om att han själv är ett genomsnitt av Svensson.
Citera
2024-03-10, 15:21
  #746
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Jag tror inte att han är så allmänbildad. Faktum är att de flesta inte är särskilt allmänbildade. Jag får intrycket av att Jonas Gardell är extremt Svensson, något han själv hatar eftersom han ser sig som en rebell och unik. Han är precis ett genomsnitt av alla halvkorkade drönare som dväljer sig i landets alla hyddor.
.


Jonas Gardell är extremt överskattad bildningsmässigt. Han har blivit hedersdoktor i teologi för sina två böcker om Gud och Jesus. Men om man läser böckerna och ser hans fotnoter ser man att han bara värmer upp gammal utdaterad liberalteologi typ Bultman. Det är inget märkvärdigt eller nytt han kommer med. Klipp och klistra för att passa hans egna teologiska syn bara. Hans huvudåsikt är att det inte finns några synder, alla människor är bra som de är. Dvs egentligen är han inte kristen.
Citera
2024-03-10, 17:40
  #747
Medlem
3Godisars avatar
Jag har fått för mig att någon kommer skriva en bok om honom, så småningom...
Får se om jag får rätt. Spännande i så fall.
Citera
2024-03-10, 18:07
  #748
Medlem
GodSosses avatar
Om han är allmänbildad eller ej kan bara hans närmaste omgivning uttala sig om.

Vad vi andra dock kan uttala oss om är att han är väldigt ful.

Om/ när han idkar umgänge med nån likasinnad, får han troligen börja med att trä en bärkasse över huvudet.
Citera
2024-03-10, 18:17
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Jag har fått för mig att någon kommer skriva en bok om honom, så småningom...
Får se om jag får rätt. Spännande i så fall.


Han är självutnämnd alfa och omega fast alla vet att homosex och gender non-conforming alltid har existerat i alla samhällen med eller utan maktens samtycke.

Det är det här, att den här mannen inte skäms för att politisera sexualitet och religionisera det och sen försöka äga historian. (Jag var faktiskt tvungen att googla om religionize fanns i svenska språket och det fanns det)

Före Gardell intet. Efter Gardell bara kopior.

Allt kryddat med gamla sköna riff som "gräv där du står" från den maoistvänster han kommer från

https://bokforlagetatlas.se/bocker/grav_dar_du_star/ Lindqvist Sven:

Citat:
Det är en praktisk handbok som beskriver hur man bär sig åt när man undersöker ett jobb – i världen, i hembygden, i företaget, hos facket, i skolan, hos yrkesinspektionen, i släktforskningen, i taxeringskalendern, i brev och dagböcker, på museum, hos försäkringsbolaget, inför domstol, i uppfinningar och på många andra sätt.

Gräv där du står gavs ut första gången 1978 och här vill Sven Lindqvist hjälpa svensk arbetarrörelse att, sextio år efter erövringen av den politiska demokratin, nu även erövra den ekonomiska. Det kräver en ny bild av företaget, en bild som sätter arbetet och arbetarna i centrum.


Nej men alltså det är en mycket liberal tidning, Expressen, som tidigare konstaterat. Suck. Inväntar the return of Jens nu så kan man enbart läsa de kvinnliga skribenterna för de är de enda som är bra på den tidningen. OK Victor är kul ibland också.
Citera
2024-04-08, 18:24
  #750
Medlem
Och slutligen är Jonas framme vid att alla ska lugna ner sig.

Nu nämns inte kvinnor någonstans i Jonas texter längre. Nu handlar det om de unga homosexuella männen.

Det är inte en lag som kommer främja kvinnors rättigheter. Tvärtom.

https://sverigeskvinnoorganisationer...lldhetsanalys/
Citat:

Sveriges Kvinnoorganisationer menar att det är viktigt att se att kvinnor får lägre lön, utsätts för våld och på andra sätt diskrimineras framförallt på grund av sitt biologiska kön. Vi är kritiska till att ingen av de utredningar som hittills gjorts har undersökt vilka konsekvenser en ny definition av kön skulle kunna få för kvinnors rättigheter och jämställdhetsarbetet.
Det var ett par år sen. Vad var det med det här som var oviktigt, Jonas?

https://sverigeskvinnoorganisationer...lhorighetslag/

Citat:
Om mindre än en månad väntas riksdagen ta ställning till en ny könstillhörighetslag. Sveriges Kvinnoorganisationer ställer sig kritiska till förslaget. Ett förhastat beslut riskerar att få betydande konsekvenser för kvinnors rättigheter och jämställdheten. Baserat på det senaste kunskapsläget bör en ny utredning tillsättas.

Det är nu.

Skönt att se att de blir totalt ignorerade av en man. Samma man som skrev

Citat:
Så låt oss sätta ner foten här och nu! Och allra helst en fot i en skimrande glassko med 16-centimeters klack.

Låt tusen dragqueens blomma och berätta tusen sagor för våra barn om en värld där de får växa upp och bli precis vad de vill – till och med sig själva! Där pojkar ibland blir kära i pojkar och flickor ibland blir glada i andra flickor, och där en tiara alltid är bästa huvudbonaden.

Sålunda kvittrade kanariefågeln.

Flickor blir glada i andra flickor, ja. De flickorna behöver skyddas från folk som Jonas Gardell.
Citera
2024-04-08, 18:57
  #751
Medlem
Jonas vet alltid allting bäst, 100%.
Skönt stackars Mark blev fri till slut, kan inte vara någon lek leva med bittert bitske Gardell.
Citera
2024-04-08, 19:29
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Jonas vet alltid allting bäst, 100%.
Skönt stackars Mark blev fri till slut, kan inte vara någon lek leva med bittert bitske Gardell.

Han hade chansen att ta debatten med kvinnoförbunden i sin spalt, han undvek det helt. En mycket feg människa.

HBTQ-agendan är kvinnofientlig och Jonas är en man och han reducerar och osynliggör kvinnor på ett sätt som inte ens heterokillar gör.
Citera
2024-04-09, 12:11
  #753
Medlem
Bret-Harts avatar
Jonas ska tydligen ha sagt att på 90 talet å kunde han inte ha för sena föreställningar för folk ville hem och kolla på Fångarna på fortet klockan 20
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback