Citat:
Ja, jag såg den och nej, det var hon inte.
Ireen von Wachenfeldts och ROKS citeranden ur SCUM-manifestet, ville reportern veta om hon stod bakom och det är reporterns jävla jobb att gräva lite för att få fram sanningen.
Och det fick hon ju!
och hon medgav att hela organisationen är en radikalt feministisk utpost, numera stödd av skattemedel och idag vågar de skylta med sitt eget namn igen efter många år av att ha kört "under" Unizon, fast alla vet att miljardrullningen alltid gått över ROKS.
Den här organisationen borde åtalas för inte bara diskriminering utan som ett av Sveriges främsta spridare av hat och hot, mot allt och alla som ens vågar ifrågasätta dem. Speciellt om de är nära att gå till våld mot journalister som avslöjar detta hat.
Brotten som avslöjades i Dokument Inifrån dokumentären Könskriget borde räcka till flera års fängelse.
Förbjud fascistiska organisationer som denna NU!
Ireen von Wachenfeldts och ROKS citeranden ur SCUM-manifestet, ville reportern veta om hon stod bakom och det är reporterns jävla jobb att gräva lite för att få fram sanningen.
Och det fick hon ju!
och hon medgav att hela organisationen är en radikalt feministisk utpost, numera stödd av skattemedel och idag vågar de skylta med sitt eget namn igen efter många år av att ha kört "under" Unizon, fast alla vet att miljardrullningen alltid gått över ROKS.
Den här organisationen borde åtalas för inte bara diskriminering utan som ett av Sveriges främsta spridare av hat och hot, mot allt och alla som ens vågar ifrågasätta dem. Speciellt om de är nära att gå till våld mot journalister som avslöjar detta hat.
Brotten som avslöjades i Dokument Inifrån dokumentären Könskriget borde räcka till flera års fängelse.
Förbjud fascistiska organisationer som denna NU!
Den där intervjun var inte så väl genomförd. Man ska få motparten att säga saker lugnt och sansat. Den kvinnliga journalisten gjorde inget bra jobb, enligt mitt tycke. Hon fick aggression tillbaka. Hade hon fått lugna och sansade svar, så hade svaren varit mer intressanta.
Jag menar: det känns inte så sanningsenligt när ett barn skriker "jag hatar dig!" till ett annat barn som häller sand på det första barnet. Journalisten hällde sand på Irene. Då blir reaktionen därav. Hade varit mer intressant om den kvinnliga journalisten hade hållit en lugn och sansad intervju och ställt frågorna på ett bättre sätt. Då hade svaren varit mer intressanta att analysera. En arg persons arga svar är reptil-hjärnasvar. Jag vill se genomtänkta svar, som man kan analysera mot andra uppgifter. Det ger mer substans. Och kanske varit ett scoop på riktigt, vem vet. Journalisten gjorde bort sig, i mitt tycke. Vem som helst kan nämligen reta upp andra personer och få dem att i sitt arga tillstånd framstå som "dumma i huvudet". En skicklig journalist kan få fram intressant information utan att göra den intervjuade ilsken.
Om du inte litar på ROKS, så borde du inte lita på partiska försvarsadvokater som talar illa om olika sorters lagar.
Finns opartiska källor att plocka information ifrån.
Vad menar du med att ROKS är en fascistisk organisation? Den hjälper kvinnojourer och tjejjourer landet över. Du känner uppenbarligen inte folk som har behövt deras hjälp. Det gör jag. Tänk om din dotter skulle behöva deras hjälp och de inte finns.
Jag anser att alla organisationer som ser till att det finns mansjourer, kvinnojourer och tjejjourer behövs.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-29 kl. 13:18.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-29 kl. 13:18.