2022-12-06, 16:34
Medlem
BrotherXIIs avatar
Är hon anställd på justitiedepartementet numera?
Citera
2022-12-06, 16:41
Medlem
rosa_humlas avatar
Tycker snarare det är Löfving och ÖB som ska ifrågasättas, själv har jag enbart positivt att säga om Linda från de tillfällen då jag träffat henne i tjänsten.

Konstigt att felet alltid ska landa på den som personen är otrogen med, i det här fallet har vi Löfving som verkar uppträda tvivelaktigt på flera sätt (både i form av någon typ av stamning och i sitt omdöme vid rekrytering) samt en av landets högsta chefer (ÖB) som ingår en otrohetsaffär och utsätter landet för risk iom detta, sanslösa säkerhetsrisker av några som helt klart borde veta bättre och man undrar om intellektet inte räcker längre än könet. LS är väl fri att ha relation med vem hon behagar, hon är väl varken gift eller sambo? Dessutom kan jag tänka mig att det inte är helt lätt att hitta potentiella dejter med hennes yrkesroll.
Citera
2022-12-06, 16:46
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Tycker snarare det är Löfving och ÖB som ska ifrågasättas, själv har jag enbart positivt att säga om Linda från de tillfällen då jag träffat henne i tjänsten.

Konstigt att felet alltid ska landa på den som personen är otrogen med, i det här fallet har vi Löfving som verkar uppträda tvivelaktigt på flera sätt (både i form av någon typ av stamning och i sitt omdöme vid rekrytering) samt en av landets högsta chefer (ÖB) som ingår en otrohetsaffär och utsätter landet för risk iom detta, sanslösa säkerhetsrisker av några som helt klart borde veta bättre och man undrar om intellektet inte räcker längre än könet. LS är väl fri att ha relation med vem hon behagar, hon är väl varken gift eller sambo? Dessutom kan jag tänka mig att det inte är helt lätt att hitta potentiella dejter med hennes yrkesroll.

Lindas meriter och rätt att bära uniform och tjänstevapen är tveksam.

Den stora skuggan faller såklart på ÖB. Det är inte särskilt stiligt uppförande av vår högst militära chef
Citera
2022-12-06, 16:57
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla

Så du tycker att när Linda Staaf först låter sig inledas i en relation med Mats Löfving vilket kraschar hans äktenskap och senare gör samma sak med ÖB gör rätt?

De flesta kvinnor jag känner vill inte vara med och krascha familjer. De drar sig undan.

Att dessutom Linda Staaf verkar ha haft både Mats Löfving och ÖB i sängen under samma tidsperiod (men kanske inte samma dag?) verkar lite förvånande. I november 2021 flyttade ÖB hemifrån, samtidigt anmälde Linda Staaf Mats Löfving för trakasserier. Men hennes förhållande med ÖB sägs ha pågått i flera år, han var hennes mentor…
Senast redigerad av BorgeH 2022-12-06 kl. 17:01.
Citera
2022-12-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Så du tycker att när Linda Staaf först låter sig inledas i en relation med Mats Löfving vilket kraschar hans äktenskap och senare gör samma sak med ÖB gör rätt?

De flesta kvinnor jag känner vill inte vara med och krascha familjer. De drar sig undan.

Att dessutom Linda Staaf verkar ha haft både Mats Löfving och ÖB i sängen under samma tidsperiod (men kanske inte samma dag?) verkar lite förvånande. I november 2021 flyttade ÖB hemifrån, samtidigt anmälde Linda Staaf Mats Löfving för trakasserier. Men hennes förhållande med ÖB sägs ha pågått i flera år, han var hennes mentor…

Och hur gick det till? Att han blev hennes mentor alltså.
Citera
2022-12-06, 17:06
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Verkar det inte snarare att de som var misstänksamma och kritiska hade rätt? Det är något mycket skumt över LS och hennes "karriär". "Kvinnor kan". Jo jo, vi ser minsann var kvinnor kan.

Helt bisarrt att ÖB dansar med sexuellt avvikande på stan, att han tar selfies med en invandrare som betalat svarta pengar till en terrorist och sedan en tid tillbaka bedriver hor. Det får fanimej vara slut på vansinnet. Var finns alla kompetenta, lämpliga, dugliga personer och varför tillsätts inte dessa? Hur kan en kvinna som vid upprepade tillfällen förefaller ge sig på gifta män i maktpositioner få ansvarsfulla säkerhetsklassade anställningar i offentlig tjänst? Det stinker!

Hon kanske har en jävligt tight fitta eller suger som en gudinna, eller båda. Det här är inget nytt. Hur trodde du att kvinnor gör karriär?
Citera
2022-12-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlapSlap
Såklart du har det resonemanget, för en kvinna kan självklart inte avancera utan att knulla sig upp.
Jo de flesta kan. Vad dillar du om? Svårt att förstå ditt inlägg.
Citera
2022-12-06, 17:25
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Och hur gick det till? Att han blev hennes mentor alltså.

Vet inte. Jag läste det på: "https://stoppapressarna.se/politik/ob-i-smutsigt-sexdrama-med-alskarinnan-och-hennes-ex/"

"Underrättelsechefen vid Polisens nationella operativa avdelning, NOA, hade under tre(!) års tid haft ÖB Micael Bydén som mentor. Med tiden kom ”mentorskapet” att övergå i något helt annat – de blev älskande."
Citera
2022-12-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII

Polischefen Linda H Staaf blir ny … vadå? – ska till Justitiedepartementet, där ingen vet hennes nya titel

https://morgonposten.se/2022/09/22/extra-polischefen-linda-h-staaf-far-ny-post-pa-justitiedepartementet/
Citera
2022-12-06, 17:40
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Verkar anställd under polismyndigheten men placerad vid en polisenhet som jobbar vid/för/under Justitiedepartementet
Citat:
Linda H Staaf berättar för Expressen att det var hon själv som valde att lämna sitt jobb som Noa-chef.

– Det är inte någon stor dramatik kring detta. Jag kommer att ha min anställning kvar på Polismyndigheten. Vi har chefsförordnande vid polisen och efter årsskiftet har jag uppnått maxgränsen på åtta år, säger hon och fortsätter:

– Jag har själv tagit initiativet att börja på Justitiedepartementet för att det är en hög politisk fråga att arbeta med organiserad brottslighet. Jag kommer att tjänstgöra under ett år.

Linda H Staaf säger att hon sökte sig till Justitiedepartementet med fullt stöd från sin egen chef på Noa.

Du har alltså en anställning i botten på Polismyndigheten och inte som chef för underrättelsetjänsten på Noa?

– Ja, med placering på Justitiedepartementet

https://www.expressen.se/nyheter/linda-h-staaf-lamnar-polisen-fatt-nytt-jobb/
Citera
2022-12-06, 17:40
Medlem
Byden o f f a Löfving har sänkt sig till samma nivå som Göran Lambertz -
visa av hur detta slutade lät man Löfving löpa.'

Men alla blir skrattade bakom ryggen - vilka öppet - byden klarar sig ett tag
men snart blir han lika ensam o desperat runkare som Löfving
Citera
2022-12-06, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Löfvings handlingar borde likställas med köp av sexuella tjänster. I hans fall borde handlingarna anses extra grova då han tillskansar sig sexuella tjänster som han använder skattebetalarnas pengar för att betala. Den som gett honom sexuella tjänster tjänar miljonbelopp i motprestation genom befordringarna och löneökningarna som följer. Dessa sexuella eskapader hade aldrig ägt rum utan de ekonomiska transaktionerna.

Tankeväckande inlägg. Preskriptionstiden för sexköp har väl gått ut, men grovt missbruk av tjänsteställning i ett så viktigt ämbete är kanske aktuellt?

Hur går det förresten med Tidö-avtalet och löftet att återinföra tjänstemannaansvaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in