2022-12-07, 10:50
Medlem
Kan inte låta bli att göra kopplingen till boken/filmen djävulens advokat när jag ser att L. har skrivit boken Ulv i fårakläder.

Efter att ha sett filmen djävulens advokat gjorde jag osökt en koppling till just Dershowitz och hans inte alla gånger så trevliga beteende. För skoj skull googlade jag fram boken och döm om min förvåning....han verkade just ha skrivit boken om sig själv med lite fiction möjligen.

https://www.amazon.com/Advocates-Devil-Alan-M-Dershowitz/dp/0446517593

Märkligt mönster. Det tyder nästan lite på en insiktsfullhet om sig själv i båda fallen.
Citera
2022-12-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambantein
Din fråga om "nån med initialer" andas intellektuell tyngd

Ok. Överbefälhavaren. För det är ju ett personligt namn.
Citera
2022-12-07, 11:09
Medlem
Linda H Staaf: ”Det gäller att inte ge efter”

https://chef.se/linda-h-staaf-det-galler-att-inte-ge-efter/

https://www.dagensjuridik.se/?s=staaf

Tyvärr bakom betalväggar...
Citera
2022-12-07, 11:09
Medlem
Maureliuss avatar
Alltihop påminner om hur det är djurriket, sexuell kannabalism, där honan äter upp hanen efter parningen! Känns det igen?

Snacka om back fire, intervju saxat ur chef.se.

Det bästa med jobbet? Linda H Staaf tvekar inte ett ögonblick:
”Det är definitivt när vi griper någon som skott sig på andras bekostnad. När vi är med om att skapa rättvisa”, säger hon i den spartanska lokal i gamla polishuset i Stockholm där intervjun slutligen äger rum. Linda H Staaf kommer direkt från ett annat möte och bär uniform. De guldbeströdda axelklaffarna betyder att hon är polismästare.
Senast redigerad av Maurelius 2022-12-07 kl. 11:19.
Citera
2022-12-07, 11:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Hon tog alltså sin Juristexamen i USA, just wait a Minute here,
1.Började hon i Sverige med sina Jurdik-studier och sen tog JuristExamen borta i Amerikat? Sen för att jobba inom deras Federala och Statliga System tar det nog rätt lång tid med alla påbyggnads-utbildningar. Förmodligen 2-3 år, minst. Hur har vi det nu med Timeline´n & Kronologin, verkar bli snärjigt att få ihopa allt hon säger sig ha utträttat!... .-)
Så här står det bl.a i Länken ;
New York allows foreign lawyers from civil law countries to sit for the New York bar exam once they have completed a minimum of 24 credit hours (usually but not necessarily in an LL.M. program) at an ABA-approved law school involving at least two basic subjects tested on the New York bar exam. However, beginning for those who take the bar exam in July 2013, applicants will be required to complete 24 credits of law school coursework, including 12 credits in specific areas of law.[46] Lawyers from common-law countries face more lenient restrictions and may not need to study at an ABA-approved law school. Foreign lawyers from both civil law and common law jurisdictions, however, are required to demonstrate that they have successfully completed a course of law studies of at least three years that would fulfill the educational requirements to bar admission in their home country.[

https://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Laws

Hon kanske tog examen vid samma universitet som Sven Otto Littorin, Fairfax University.
Citera
2022-12-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hon kanske tog examen vid samma universitet som Sven Otto Littorin, Fairfax University.
Ja eller LuriFax University!
Citera
2022-12-07, 11:20
Medlem
mvpys avatar
Hon har själv sagt att hon har pluggat i Seattle för en Master (en LLM antar jag). Hon har aldrig sagt att hennes enda juridiska examen är därifrån. Jag begriper inte varför ingen journalist har kontrollerat det här med ladok. Informationen måste finnas där.
Citera
2022-12-07, 11:25
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Hon måste ha en svensk Jur Kand för att få sitta ting. Eventuellt så har hon det. I så fall är studierna i USA något utöver det -- eventuellt något som kan vara attraktivt inom företagsvärlden, men kanske inte inom domstolsväsendet. Men hon lägger ju hela tiden emfas vid dessa studier i USA, och nämner ALDRIG var hon har studerat juridik i Sverige, eller från vilket universitet hennes examen är från. Det är fortfarande en gåta.
Citera
2022-12-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Man kan inte ens säkerhetsklassa en kvinna. Hon gör vad som helst för en man om hon är på det humöret. Minns Frostenson som var villig att lägga ner Nobelpriset för att hennes man skulle kunna våldta unga tjejer.
Men va?
Nu är du ute och cyklar.

Just detta fall visar ju att två, tre, oklart hur många män, var felaktigt säkerhetsklassade (är osäker på terminologin kring detta) för de positioner de tilldelats.
Eller har Linda Staaf manipulerat säkerhetsklassade kvinnor också?

Vad vet man, Staaf kanske ser det som sin främsta uppgift att avslöja dessa mäns brist på integritet, den felklassning som skett.

Frostenson är ett unikum för vår kultur.
En kvinna som njuter, känner sitt eget värde stiga, av att hennes man förnedrar, våldtar, unga tjejer.
I kulturer som är mer patriarkala än vår är det vanligt.
Citera
2022-12-07, 11:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ett försök att reda ut Staafs utsagor utifrån sex artiklar (någon har raderat hennes wikipedia i natt så där finns inget att hämta). Ibland har jag publicerat länk direkt efter citat för att förtydliga eller lyfta fram intressanta utsagor, men alla länkar till artiklarna finns i slutet av detta inlägg (hoppas någon skärmdumpar innan de försvinner).

Det finns flera motsägelsefulla uppgifter från Staaf, bl.a när hon började inom polisen och vilka arbetsuppgifter hon då säger sig ha haft, det diffar två år, 2004 eller 2006. I den tidiga varianten började hon direkt som utredare i ekonomisk brottslighet, i den senare som revisor. Jag får ej heller ihop hur hon hunnit med alla arbeten och utbildningar innan 2004. Efter gymnasiet körde hon "långtradare runt hela Sverige", pluggade nordiska språk, körde taxi, jobbade som vakt, läste juridik i USA och Sverige och tog en jur.kand 270 poäng, samt en ek.kand. 180 poäng, startade en juristfirma i Östersund där hon arbetade (mer än en vecka gissar jag), och sedan tingsnotarie i Norrköping. Högskolepoängen juridik/ekonomi är 7,5 års heltidsstudier. Då återstår 1,5 år för resten av ovanstående verksamheter (innan polisarbetet tog vid), och då har jag inte ens räknat med Deloitte .. (rätta mig om jag har fel).

Fyll gärna på om ni har fler uppgifter.
---

Linda H Staaf

Född: Östersund (1976?)
Far: Örjan - egen företagare, åkeri och flyttfirma
Mor: Ingrid - polis
Syskon: En yngre syster, Sophia, (en äldre bror omkom i en trafikolycka när Linda var 4 år).
Barn: Föräldraledig med första barnet 2012.
---

10-15 år gammal
Tidningsutgivare/journalist

Yngre år (okänd ålder)
Styrkelyft - distriktsmästare
Bänkpress - distriktsrekord

17 år
Internatskola i Frankrike (stipendium)

19 år (1995?)
Lastbilschaufför
[spoiler]

Flygcertifikat för privatflyg

---
Språk

Juridisk bakgrund

Ekonomisk bakgrund

Okända årtal
Väktare
Taxiförare
Studier i Nordiska språk
Studier i trafiksäkerhet
Studier på Skrivarakademin

Instruktör Svenska Brukshundklubben (SBK)

2004

2006
Revisor, polisen

2012 ?
Första barnet

2015
Polismästare

Chef för underrättelseenheten vid polisens nationella operativa avdelning, Noa

---

2018
Publicerar en deckare

Källor
https://chef.se/linda-h-staaf-det-galler-att-inte-ge-efter/
https://archive.ph/mfwE2#selection-1111.1-1111.78
https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/
http://www.rechter.se/hundarna/linda.html
https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2021/nr-4-2021/jag-ville-visa-att-vi-ar-offensiva/
http://www.svenskadeckarfestivalen.se/2019/10/02/linda-h-staaf/

Vissa människor är ju bara enormt högpresterande men frågan är om hon är det eller om det skarvas och fabuleras hej vilt. I det debattprogrammet jag såg henne i för något år eller några månader sedan så fick jag inte alls uppfattningen av att hon var den där extremt skarpa kvinnan utan snarare inkvoterad för att säga rätt saker när det kom till gängkriminalitet - "mer resurser, kommer ta tid bla bla bla".

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Man ska dock komma ihåg att GW hyser gammalt agg till Löfving sedan denne i egenskap av chef på NOA och Rikspolischefens ställföreträdare satt i Ekots lördagsintervju och i SVT Agenda, 2020, och sade rent ut att Sverige nu var utsatt för ett "systemiskt hot" genom en "importerad klanbrottslighet".

Jag vet inte om ni minns att GW (TV4), Linda Qvarfordt (SVT) och Linda Snecker (V) var några av alla vänsterdebattörer som då gick ut stenhårt för att fördöma Löfving eftersom han "spädde på rasismen" och "stigmatiserade flyktingarna" genom att använda uttrycket "klan".

Här är en länk till GWs utfall mot Löfving till flyktingarnas försvar från 2020: https://www.newsner.com/nyheter/leif-gw-sagar-vice-rikspolischefen-efter-uttalandet-om-kriminella-klaner-hade-lyft-ut-karln/

GW är ju påverkad av att dottern är gift med en afrikan som jag förstått det men han verkar ju inte hymla om att gängkriminaliteten är invandrad? Oavsett var dessa personer står i invandringsfrågan så är frågan om Lindas lämplighet på de positioner hon haft/kommer ha intressant, dvs om hon tillsätts på äkta meriter eller bara KK.

Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Hur är hon ett monster? Har hon tvingat gubbarna att ligga med henne? Hade gubbarna haft ett uns av omdöme hade inget av detta ens varit ett problem från första början. Krälar även du för fitta på detta sätt? Det är ju pinsamt för fan, ovärdigt.

Det är en viss typ kvinnor (och män) som siktar in sig på gifta män (och kvinnor) - home wreckers. Träffar man kärleken så visst då blir det som det blir, men börjar man se ett mönster i beteendet och dessutom om mönstret är män på toppositioner i säkerhetsklassade offentliga tjänster så tycker jag nog monster är på sin plats. Jag vet inget om Löving och Bydén knullat runt tidigare eller om deras äktenskap bara varit en kuliss men det har väl framgått att båda skilt sig efter sin kontakt med Linda. Kvar står då två splittrade familjer med kanske förkrossade kvinnor, barn osv osv. Det är en viss typ kvinnor som gör så och ytterligare en viss typ kvinnor som sätter det i system. För att gagna sin egna karriär? För att tjäna främmande makt? Som någon annan skrev, det vore intressant att se var Linda tidigare arbetat och om det finns en snarlikt beteende även där.

Jag säger inte att gubbarna är offer. Jag säger att de förefaller vara uppenbart olämpliga för sin tjänst. Jag vill inte ha en ÖB som knullar runt eller som har ett fladdrigt sexliv/privatliv. Jag vill ha en ÖB som har ett extremt stabilt äktenskap, privatliv, omdöme bortsett från att denne ska tillsättas på sin faktiska kompetens för Rikets Säkerhet och inte något politiskt tillsatt hjon.

Man kan inte i ena sekunden ha helt öppna gränser och låta mördare, terrorister fritt få komma till Sverige och fritt röra sig här och få utbildning/anställning på topphemliga positioner och i nästa sekund utmåla ryssen som har konflikt med en tidigare delstat som något farligt. Vad har ÖB ägnat sig åt och var har han sin lojalitet? Inte verkar det vara hos svenska folket i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Hon kan prata spanska (hemstudier enligt henne)franska (internat skola) och arabiska.

Hon har studerat juridik i Usa och jobbat inom “federal och statlig “ nivå som hon själv citerar.
Hon har kennelklubb eller något liknande som hon engagerar sin lilla fria tid på enligt hennes hemsida.
Hon e 45 år? Hur har hon hunnit med allt detta ? Bara en person som inte har karriär eller jobb har tid med allt detta.
Och hon har två barn på köper och hon ska hålla koll på vem hon ligger med på jobbet och behaga både familj hemma och behaga arbetakollegor och vara superhero på fritiden.

Enligt en kommentar på twitter har hon Juridisk examen från stockholms universitet… men det var väl inte sant? Jag har uppfattat det som att när hon satt ting i tingsrätten har hon då passat på att plugga sina jurdiska poäng kombinerat med den från usa… men hur kan hon blivit antagen som ting i rätten med amerikanska jurist betyg? VARFÖR HAR MAN RADERAT HENNES WIKI
MEN INTE FB IG OCH HEMSIDA?

Det är någonting som stinker. Jag gissar att det är många som har panik just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Är hon ett monster för att hon förför män? Eller för att hon blir förförd? Monster kan man kalla styckmördare och serievåldtäktsmän inte personer som har helt vanliga sexuella relationer.

Se mitt svar ovan.
Citera
2022-12-07, 11:34
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag kollade DIVA. Finns ingen uppsats av någon Linda Staaf. Däremot finns det flera personer med namnet Linda Hansson som skrivit uppsatser.

https://www.diva-portal.org/smash/resultList.jsf?dswid=5921&af=%5B%22personName%3A%5 C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%22%5D&p=1&fs=true&langu age=sv&searchType=SIMPLE&query=Linda+Hansson+&aq=% 5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&noOfRows=5 0&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=title_sort_ asc&onlyFullText=false&sf=all

Denna uppsats är inom juridik: https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?dswid=5921&pid=diva2%3A239545&c=15&sear chType=SIMPLE&language=sv&query=Linda+Hansson+&af= %5B%22personName%3A%5C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%22 %5D&aq=%5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&no OfRows=50&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=tit le_sort_asc&onlyFullText=false&sf=all

Dessa är inom ekonomi:
https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?dswid=5921&pid=diva2%3A1015843&c=13&sea rchType=SIMPLE&language=sv&query=Linda+Hansson+&af =%5B%22personName%3A%5C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%2 2%5D&aq=%5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&n oOfRows=50&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=ti tle_sort_asc&onlyFullText=false&sf=all

https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?dswid=5921&pid=diva2%3A1102865&c=3&sear chType=SIMPLE&language=sv&query=Linda+Hansson+&af= %5B%22personName%3A%5C%22Hansson%2C+Linda%5C%22%22 %5D&aq=%5B%5B%5D%5D&aq2=%5B%5B%5D%5D&aqe=%5B%5D&no OfRows=50&sortOrder=author_sort_asc&sortOrder2=tit le_sort_asc&onlyFullText=false&sf=all

Jag kan inte hitta mig själv i DiVA så det där ger jag inte så mycket för. Ladok är nog den enda källan som gäller.
Citera
2022-12-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Hon måste ha en svensk Jur Kand för att få sitta ting. Eventuellt så har hon det. I så fall är studierna i USA något utöver det -- eventuellt något som kan vara attraktivt inom företagsvärlden, men kanske inte inom domstolsväsendet. Men hon lägger ju hela tiden emfas vid dessa studier i USA, och nämner ALDRIG var hon har studerat juridik i Sverige, eller från vilket universitet hennes examen är från. Det är fortfarande en gåta.

hon säger suttit vid domstol, men det är inte politisk nämdeman hon menar hon varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in