2022-12-06, 10:34
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Staaf är inte ett adligt namn. Inget fel i att efter en skilsmässa behålla det nya namnet i sig, tycker jag. Men det är något rejält skumt med den här personen. Hon har en massa fina examen, påstås det. Tunn som en sticka men satt rekord i bänkpress, enligt uppgift. Hemligt CV. Förmodligen är allt lögn. Däremot är hon inte utbildad polis, vilket annars kan tyckas hade varit relevant för det arbete hon har. Har satt i system att ligga med olika män med höga positioner för att ta sig framåt i karriären. ÖB och olika polischefer.

Det här visar bara hur knepigt och korrumperat myndighetssverige är idag.

Men namnet Staaf är väldigt känt och kan fungera som dörröppnare än namnet Hansson. Nu vet jag inte om hennes exman var släkt med Karl Staaff, denne stavade efternamnet med två f. Detta var ju annars en man med stor betydelse för det moderna Sveriges politiska utveckling.
Citera
2022-12-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är beredd att tro att det mesta av ovanstående är lögn. Kan hon flyga flygplan? Pratar hon franska? Kan hon ens köra en långtradare?

Man skulle vilja veta NÄR hon har tagit sina examen o var? Borde inte vara svårt för henne att ta fram beviset för att rentvå sitt namn - men det kommer inte att ske, eftersom hennes CV är ett hittepå..

Hon är inte en ”mästermanipulatör” utan männen på dessa höga poster är tvärtom: lättlurade kåtbockar. Helt rätt att de nu får skämmas ögonen av sig..

köra långtradare är CE kort på, om jag minns rätt så har jag läst att hon i annan intervju sagt att hon bara har tagit C kort (dvs hon kan inte köra långtradare)
Citera
2022-12-06, 10:39
Medlem
mvpys avatar
Rekommenderar Holgerssons rapport: https://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1613535/FULLTEXT03.pdf

Bilaga 2 handlar om Staaf. Några fotnoter som är lätta att missa, men ändå intressanta:

18 "För att undvika att fokus hamnar på underrättelsechefen som personen utan istället på det fenomen som fallet med underrättelsechefen är tänkt att åskådliggöra kommer bara en av flertalet överdrifter kopplat till hennes personliga meriter att beröras i rapporten."

60 "Fokus för denna rapport är inte underrättelsechefen utan hur Polismyndigheten agerar när allmänna handlingar begärdes ut för en hög chef. För att undvika att fokus hamnar på henne kommer bara beskrivningen av en av de civila meriterna att beröras nedan."

Det finns helt klart antydan att detta är toppen på ett isberg.
Citera
2022-12-06, 10:40
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Vilken jävla Queen! Knullat och manipulerat sig hela vägen upp.

Ja, hatten av för Linda som hade vett nog att skaffa sig vad hon ville ha på bekostnad av dumma män som tänker med kuken. En kvinna ska självklart använda sig av de verktyg hon har, precis som vilken människa som helst. Enda felet ligger i systemet som tillåter att det kan hända inom vår gemensamt ägda offentliga sektor. Det är ju en sak om det sker i privat sektor där det är upp till aktieägarna att ha åsikter.
Senast redigerad av Carlbom 2022-12-06 kl. 10:45.
Citera
2022-12-06, 10:49
Medlem
Tercios avatar
Det är ju väldigt bra att påstå sig ha examen från något universitet i USA nånstans för den som inte talar sanning. Svårare att kolla upp. Dock är det väldigt ovanligt att svenskar går hela utbildningar i USA, om inte annat för att det kostar ganska mycket pengar, medan det inte finns någon direkt kostnad för detta i Sverige.
Citera
2022-12-06, 10:51
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Det jag inte förstår är att hon har nu fått jobb på justitiedepartementet… jag kanske har fel men det militära har ju en ingång där. Kan hon fått en rekomendation av ÖB? Micael Byden?

Hur fan fick hon in din svans där?!?
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/
Citat:
Linda Staaf lämnar efter årsskiftet sin tjänst som underrättelsechef på Noa för att i stället börja arbeta på Justitiedepartementets polisenhet. På fråga bekräftar hon att hon, innan hon sökte till Justitiedepartementet, även sökte andra tjänster inom Polismyndigheten.

– Jag har sökt tre chefstjänster men inte varit aktuell för någon av dem.
Tydligen sökt flera tjänster inom Polismyndigheten men inte fått någon, oklart varför.

Nu vet jag inte vad tjänsten inom Justitiedepartementet (polisenheten) innebär men hon verkar inte obekväm med att fronta verksamheter vid händelser, så kanske någon form av pressansvarig eller så? Kanske har ÖB lagt ett gott ord, en räddningsplanka när polisen stängt alla dörrar.

Bara spånar.
Citera
2022-12-06, 10:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja varken jurist eller civilekonom är skyddade titlar, men den utger sig för att ha en jur.kand-examen eller civilekonomexamen men som inte har det ljuger. Det är en sak att kalla sig för jurist eller ekonom, en annan sak att säga att man har examen i juridik eller ekonomi.

Frågan är hur hon i haft tid med allt, juristutbildning, kunskaper i flera språk, notarietjänstgöring etc. När började hon på polismyndigheten? Har hon haft något arbete innan? Hur går det ihop tidsmässigt?

Hon har väl dock undvikit just att säga att hon har en jur kand? Det kan möjligen vara att hon läst fristående jurik och kanske har en högskoleexamen och en i ekonomi. Vips så är hon både jurist som ekonom.

Detta med att sitta i ting antyder ju dock att det borde röra sig om en jur kand.

Att det ska vara så hemligt att polisen alltså vägrade ge ut hennes CV där examensbevis måste finnas med gör ju att det förmodligen varit en hel del ljug här. Sedan vill inte polisen att det ska komma ut sett vad exakt det var som gjorde att hon fick dessa toppjobb.
Citera
2022-12-06, 10:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon har väl dock undvikit just att säga att hon har en jur kand? Det kan möjligen vara att hon läst fristående jurik och kanske har en högskoleexamen och en i ekonomi. Vips så är hon både jurist som ekonom.

Detta med att sitta i ting antyder ju dock att det borde röra sig om en jur kand.

Att det ska vara så hemligt att polisen alltså vägrade ge ut hennes CV där examensbevis måste finnas med gör ju att det förmodligen varit en hel del ljug här. Sedan vill inte polisen att det ska komma ut sett vad exakt det var som gjorde att hon fick dessa toppjobb.

Vad jag har förstått så har det stått i tråden att hon har suttit notarie. För det krävs jur,kand examen, dessutom med goda betyg för det är konkurrens om dessa platserna.

Eller så kanske hon med domstolserfarenhet inte menade notarietjänst utan att hon varit åtalad, eller varit brottsoffer eller kallat som vittne till domstol.
Citera
2022-12-06, 10:57
Medlem
Löfvings handlingar borde likställas med köp av sexuella tjänster. I hans fall borde handlingarna anses extra grova då han tillskansar sig sexuella tjänster som han använder skattebetalarnas pengar för att betala. Den som gett honom sexuella tjänster tjänar miljonbelopp i motprestation genom befordringarna och löneökningarna som följer. Dessa sexuella eskapader hade aldrig ägt rum utan de ekonomiska transaktionerna.
Citera
2022-12-06, 11:00
Medlem
Separatistens avatar
Inget hor på eget kontor.
Citera
2022-12-06, 11:01
Medlem
Så många av avundsjuka misslyckade gubbar här......
Citera
2022-12-06, 11:03
Medlem
Linda H Staaf säger att hon sökte sig till Justitiedepartementet med fullt stöd från sin egen chef på Noa.
Du har alltså en anställning i botten på Polismyndigheten och inte som chef för underrättelsetjänsten på Noa?
– Ja, med placering på Justitiedepartementet.
Är arbetet på Justitiedepartementet en reträttpost?
– Jag ser det som ett steg uppåt i karriären. Jag har inte tidigare varit vid ett departement, något som jag ser som en lucka i mitt CV. Jag vill lära mig den politiska styrningen.
https://www.expressen.se/nyheter/linda-h-staaf-lamnar-polisen-fatt-nytt-jobb/#:~:text=Linda%20H%20Staaf%20s%C3%A4ger%20att,det% 20h%C3%A4r%20ett%20bra%20steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in