Citat:
Omdöme, ja. Dvs man börjar tycka att tequila shots klockan halv ett på natten är en utmärkt idé trots att man ska upp och jobba om sju timmar. Eller så börjar man ringa sitt gamla ex man egentligen vet att man borde ge fan i. Dåligt omdöme helt enkelt. Att inte fatta att en brud inte vill ha sex är något helt annat. Men absolut, om någon ofta blir polisanmäld efter att i sitt eget tycke bara haft lite sex på fyllan så borde man mycket riktigt inte dricka nej.
Citat:
Ja, exakt. Tanken är att man ska göra det dåligt för våldtäktsmän att våldta. Det är precis hela tanken med det.
Citat:
Problemet är ju att du bara gör bort dig. Det enda du lyckades förklara var att du inte fattar skillnaden på neutriner och ljus. Och lycklig som ett barn postar du en formel du inte vet vad den betyder. En formel som illustrerar en gammal hypotes man hade att de skulle vara möjligt att accelerera neutriner snabbare än ljuset. De flesta forskare var av naturliga skäl extremt skeptiska till hypotesen.År 2012 avfärdade CERN rapporten helt och konstaterade att mätutrustningen man använt för att formulera hypotesen var trasig. Einstein och övriga akademin hade alltså rätt hela tiden. Men du sket ju du i att kolla innan du stolt gjorde copy & paste på formeln i hopp om att du bevisade något istället för att i själva verket framstå som just en pajas på högstadiet som tror sig ha överlistat Einstein.
Du vet alltså inte skillnaden på ljus från en ficklampa och neutriner. Och du har ingen aning om vad du klistrar in när du hittat någon gammal forskningshypotes när du desperat googlade på det hela.
Jag tog exemplet med högstadieeleven från början för att illustrera fällorna du går i när du försöker tolka juridik. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att du själv skulle gå i fällan med ficklampan när jag precis förklarat att det är så okunniga högstadieelever brukar reagera. Men, så reagerade du just exakt så själv. Och började direkt försöka överbevisa Einstein. Och du illustrerade glatt men omedvetet hela min poäng åt mig. Faktum är att du fortfarande framhärdar med tunnelbanevagnar och ficklampor. Det är visserligen stor humor men också illustrativt för hur du också resonerar med juridik.
Helt enkelt, du kan alldeles för lite om juridik för att göra en verklighetsförankrad tolkning av lagen eller vad jurister säger. Dina argument är så korkade ibland att man nästan inte vet hur man ska bemöta dem. Precis som din ficklampa och tunnelbanevagnar. Det är för dumt. Så dumt att man har svårt att veta hur man ska börja förklara hur det funkar. Förutom att be dig läsa en jävla bok innan du uttalar dig.
Vill du fortfarande diskutera ficklampor och tunnelbanevagnar så tar vi det härifrån i PM alternativt i vetenskapsforumet.
Ytterligare ett exempel på hur du komplett misstolkar juridiska påståenden. Vet du, ingen, inte ens jag, har nämligen någonsin påstått att det är olagligt att parkera utan att lägga i handbromsen. Du tror att det var det du hörde. Eftersom du inte vet bättre. Precis som när du lyssnar på jurister och tror att du hör någonting som faktiskt inte sägs alls.