Citat:
Precis. Och har man svårt att förstå saker på fyllan ska man nog inte ha sex på fyllan, det är helt riktigt. Det är ju dock rätt sällsynt.Lagen fungerar som så att om en kvinna anmäler en våldtäkt och hon har varit berusad så bedöms hon ha haft svårare att ge samtycke/eller inte kunnat ge samtycke alls medans för mannen bedöms det inte att han kan ha haft svårare att förstå saker, att läsa av signaler o kroppsspråk m.m.
Citat:
Öh, ja. Det var ju liksom hela tanken.
Citat:
Att du göra en copy & paste på saker du inte begriper visste jag redan. Mitt exempel var till för att illustrera ditt resonemang. Du begriper dock inte analogin och vi kommer inte längre.
Citat:
Det är just här du går vilse eftersom du inte vet bättre. Jag fattar det. Du vill tolka lagboken som fan tolkar bibeln. Bara för att det exempelvis inte står i lagboken att det är olagligt att bära en osthyvel gör inte att det inte kan betraktas som ett vapen.Det kan jag absolut göra där sig bör. Nästan alla brudar, och nästan alla män, klarar dock av att knulla på fyllan utan polisinblandning. Men självklart bör den enstaka brud som blir psykotisk på fyllan ge fan i att dricka sprit.