Jag tänker såhär, om man vaccinerar befolkningen riskerar en viss andel att skadas och dö av vaccinet, om de sedan ändå får infektionen har befolkningen både riskerat att skadas/dö av vaccinet och viruset.
Upprepar man proceduren igen riskerar de att skadas/dö av vaccinet en gång till, risken ökar för varje spruta!
För att en studie ska bevisa att vaccinet är effektivt bör den visa att befolkningen blir skyddad en längre tid och för att vaccinet ska vara säkert bör den visa på risken för skada efter upprepade inokuleringar.
Även om en sån studie finns betyder det inte att man ska rekommendera vaccinet för vem säger att det är självklart att man ska döda en person ur grupp A med ett vaccin för att rädda livet på en person ur grupp B?
Det kanske är fel person som räddas, t.ex. en som ändå har ett kort liv framför sig med dålig livskvalité!
Jag frågar igen, finns det en enda oberoende studie som visar att vaccinet är effektivt?
I annat fall hade man ju inte vaccinerat. När du säger vaccinet. Vilket tänker du på då? Finns väl minst ett tiotal covid vaccin vid där här laget.
Klart det gör! Varför tror du hela världen vaccinerar? Vilken planet bor du på?
På samma planet där McDonalds säljer sallad och fetma är boven och majssocker förtärs mer än grönsaker. Vilken planet bor du på där man botar sjukdomar med politiska åtgärder?
Enligt worldometers är Nya Zeeland uppe i 3297 covid-döda, enligt deras egna myndigheter är siffran bara 2212. Hur kan det skilja så mycket? Vem har rätt?
Naturligtvis är siffrorna låga jämfört med många andra länder eftersom de i stort lyckades stänga ute de första mer dödliga vågorna genom extrem gränskontroll, och drabbades i större utsträckning först när den mindre farliga men mer smittsamma omikronvarianten tog sig in.
Verkar som om NZ haft i stort sett lika många coviddöda som Sverige räknat från början av mars i år då deras dödstal började stiga, trots bara ca hälften så stor befolkning som oss. Dvs ca dubbelt per kapita.
Haha, så faktumet att man vaccinerar är bevis för att vaccinet är effektivt?
Just nu vaccinerar sig knappt någon eftersom pandemin är över så enligt din egen logik finns alltså inget stort behov av vaccin nu.
Jaha, så man vaccinerar inte för att skydda befolkningen från svår sjukdom och död? Varför tror du att man vaccinerar sig då? Jag tog fjärde dosen för några veckor sedan och det var jag inte ensam om.
På samma planet där McDonalds säljer sallad och fetma är boven och majssocker förtärs mer än grönsaker. Vilken planet bor du på där man botar sjukdomar med politiska åtgärder?
Sedan när blev vaccin politik? Du är inte lite märklig du.
Antalet kineser som protesterar de kinesiska hälsoåtgärderna kontra antalet människor som protesterar majssocker.
Jag vet inte om du har kvar ditt vaxpass som gäller fram till 2023 enligt regelverket som ingen riktigt har koll på men står över all vetenskap i sin rena vetenskaplighet att även marxister skulle hålla med om är den objektiva sanningen. tur att vi har Kakabhave, en erkänd marxist, i vår riksdag, om hon nu sitter kvar.
trams och offtopic.
IMBILDEN|82622634]Du är inte lite märklig du.[/quote]
Neeeeeeeeej! Jag blev satt på plats av ett oövervinnligt argument (om man låtsas att Flashback är sandlådan på ett dagis) av en främling på nätet, nu måste jag rätta min åsikt efter en främling på nätet. Mitt liv är nu ett evigt helvete. Tack för ångesten.