2022-11-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Har för mig att BRÅ skrivit en rapport med brottsstatistik för utrikes födda uppdelat efter nationalitet. I var och en av populationerna så var det väl uppåt 80-90 procent som inte var anmälda för brott. De resterande 10-20 procenten var däremot väldigt brottsaktiva, dvs. återfallsförbrytare. Det är inte förenligt med grundlagarna att kollektivt bestraffa folkgrupper, så enkelt är det. Sedan är variationen inom populationer ofta större än variationen mellan populationer. Det finns individer med extremt dåliga förutsättningar samtidigt som det finns individer med goda förutsättningar. Ofta talas det om medelvärdet men inte standardavvikelsen och hur stor del av fördelningen som har acceptabla värden på den variabel som är av intresse.

En åtgärd skulle vara att väldigt tydligt förklara svensk lagstiftning och de kulturella värderingar som gäller här (däribland kvinnors integritet och frihet). Förtydliga att ifall de bryter mot detta så kommer de utvisas. Det skulle även gå att rentav försöka mäta kulturella värderingar och sålla bort de individer som i princip anser att ”horor” (typ valfri flicka/kvinna i vissas ögon?) är fritt villebråd att våldföra sig på. Plus att prioritera att släppa in 50 procent kvinnor istället för 90 procent män.

Släng ut kriminella utan medborgarskap direkt vid första sexualbrottet/våldsbrottet så ska du se att Sverige blir mycket tryggare. Allt bistånd ska strypas till de länder som inte tar emot medborgare som utvisats från Sverige, när de ändrat sig och tar ansvar för sina medborgare kan biståndet återupprättas.

Sedan ser det olika ut för olika brottstyper. Kvinnojourer behöver mer resurser för att hjälpa kvinnor ur destruktiva relationer med återfallsförbrytande män som misshandlar, våldtar m.m. i parrelationer. De brukar flyga under radarn ganska länge och ge sig på kvinna efter kvinna.

Gällande uppehållstillstånd så ska avslag från Migrationsverket kunna överklagas till migrationsdomstolen. Därefter överklagas till migrationsöverdomstolen och deras avgörande ska direkt vinna laga kraft. Det beslutet ska sedan gälla i 12 år (inte 4).

Tillfälligt uppehållstillstånd ska avskaffas (bara massa byråkrati att dribbla fram och tillbaka samt osäkerhet för individen och samhället) och ersättas av endast permanent uppehållstillstånd. Antingen ska staten ta ansvar för individen med en plan för framtiden eller så ska individen inte in i landet.

Vid sexual- eller våldsbrottslighet så ska det permanenta uppehållstillståndet hävas och individen utvisas med omedelbar verkan (beslutet ska vara konsekvensneutralt) och oavhängigt ålder. Medborgarskap ska endast ges efter 10 år när individen blivit självförsörjande samt avlagt prov (språkprov så att den kan tala och skriva begriplig svenska, samhällsorienteringsprov så att den förstår svenska grundlagar, brottsbalken och de absoluta grunderna för samhället samt ett till värderingsprov så att den förstått och delar de demokratiska värden som regeringsformen uttrycker). Om föräldern klarat ovanstående kriterier så får dennes barn också medborgarskap.

Det blir en jävla sållning av vilka som släpps in och där man behåller de som visar att de fungerar. Det medför ett helhetsperspektiv och ansvarstagande från myndigheterna som innebär att volymerna man släpper in måste minska. Men då tar man på riktigt hand om de som man tar in istället för att bara godhetssignalera för att sedan släppa lös dysfunktionella och exkluderade människor vind för våg i landet och låta kaoset sprida ut sig.

Ser inte att något av förslagen per se skulle vara oförenliga med grundlagarna.

Sedan borde EU ha en gemensam mottagning där migranterna fördelas rättvist mellan länderna. Migranter har rätt till en framtid men de har inte rätt att fritt välja land. Asylansökan/annan ansökan ska inte vara riktad till ett enskilt land utan alla ansökningar ska vara till EU varefter flyktingarna fördelas mellan medlemsländerna. I praktiken gäller inte Dublinförordningen när migranter traskar genom hela Europa för att knacka på Sveriges dörr.

Vad är det som lockar i kalla Sverige, vilken attraktionskraft har vi så att vi slår vackra Frankrike, Spanien och Italien?

Men men, jävligt off topic att diskutera politik. Jag är glad att flickan kommit från IVA och till en vanlig avdelning.
"Det är inte förenligt med grundlagarna att kollektivt bestraffa folkgrupper, så enkelt är det."

Det är ingen bestraffning att inte få vistas permanent i sverige för utlänningar, så enkelt är det.

"5 § En utlänning som vistas i Sverige mer än tre månader ska ha uppehållstillstånd."

Många (alla?) uppehållstillstånd som delats ut kan dras in, helt utan att det är något straff.

Medborgarskap som baseras på bedrägeri eller mutor anser jag att man ska anpassa grundlagen så att de kan återkallas.
Citera
2022-11-28, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Väldigt bra skrivet i den bloggen. Varför publiceras inte sånt här i dom stora dagstidningarna? Folk måste få veta hur illa det är. Hur många fler monster springer lösa som tystas ner av vänstervridna lärare. Kan inte släppa tanken på den där vidriga läraren som ömmade för monstret. Undrar om hon läst blogginlägget och fortfarande vurmar om att han är en fin kille?
Ja, varför publiceras det inte?

MSM bär ansvaret för invandringen och dess konsekvenser. Och även i detta specifika fall, för om de berättat sanningen tidigare, då hade folk röstat för att Abushi & Co aldrig skulle släppts in i landet.

Hade MSM talat sanning hade flickans föräldrar vetat om hur farligt det är när negrer från muslimska länder driver omkring i bostadsområdena, och hämtat sitt barn med bil.

MSM bär med denna tystnad ansvaret för nästa liknande brottsoffer, och det kommer att bli många.
Citera
2022-11-28, 01:31
Medlem
Julia Caesar har ett inslag på SwebbTV idag:

https://swebbtv.se/w/f2ruZCzC6hszJbhSbBZVsj

Hon borde släppas in som radiopratare på Sveriges Radio. Det skulle på riktigt innebära "mångfald" på statsradion med tanke på den strikta censuren av vad den extrema ökningen av sexualbrott beror på.
Citera
2022-11-28, 02:13
Medlem
Längesen jag såg denna tråd, fick pojken något straff?
Citera
2022-11-28, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokarnisse165
Så man kan ju undra vad kommunen tänkt då dom vetat om att GM varit en liten äckel unge som inte kunnat föra sig, men inte gjort ett skit åt saken, sedan händer detta och det jävla smutset får statlig hjälp med att omlokalisera sig själv och sin familj, för ATT SKYDDA HONOM, för skattepengar.

Är det någon du ska skylla på i första hand för att detta inträffade i vårt land är det befolkningen. År efter år har människor i Sverige röstat för att skapa denna typ av brottslighet. Vi hade inte behövt ha det så här.
Citera
2022-11-28, 05:19
Medlem
Xedomes avatar
Längesedan jag läste något om detta - både i tråden (läst förhören iaf) och i media.

Kanske har följande varit uppe på dagordningen, men är det någon som vet hälsotillstånd på flickan idag?

Hoppas innerligt på förbättring.
Citera
2022-11-28, 08:47
Medlem
Tuttlutts avatar
Tittat på mammans Instagram.
Hon lägger ut samarbeten och tävlingar och har gjort hela tiden.
Starkt gjort att fortsätta trots allt som hänt hennes dotter och hur livet för alltid är förändrat.
Jag tror inte att många hade ens orkat tänka på annat än sitt barn i det här läget.
Citera
2022-11-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Starkt gjort att fortsätta trots allt som hänt hennes dotter och hur livet för alltid är förändrat.
Jag tror inte att många hade ens orkat tänka på annat än sitt barn i det här läget.

Klokt att inte bara gräva ner sig i eländet utan låta tankarna fly iväg på annat också. För att orka.
Citera
2022-11-28, 22:15
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Klokt att inte bara gräva ner sig i eländet utan låta tankarna fly iväg på annat också. För att orka.
Hon får nog inte uttala sig. Har det varit rättegång än?
Citera
2022-11-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tack för länken. Ska lyssna på den direkt.
Varför skyddas dessa vidriga individer? Hela landet är förstört och det kommer bara att bli grövre. Läskigt att det inte går att se på tv eller läsa en dagstidning längre. PK och vänstern har sånt övertag.
Dessa vidriga individer har skyddats i årtionden ända sedan de började invadera vårt land.

De som aktivt väljer att mörka sådant här när det är deras uppgift att informera, de är medskyldiga till varenda dåd som invandrarna utsätter svenskar för, plus alla kostnader.

Börjar undra om inte dödsknarkarnazisterna som vill ha en massiv tribunal mot landsförrädarna har en poäng.
Citera
2022-11-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt

Håller med, starkt och klokt. Jag kan tänka mig att det är nödvändigt att kunna fokusera på andra saker för att orka och inte gå under. Överlevnadsstrategi.
Citera
2022-11-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokarnisse165
Samma dag som det hände så hade det skett någon form utav stöld av en elsparkscykel som var en elevs.
GM "hängde" på skolgården, gick alltså inte på fritids då han gick i en helt annan skola.
Han hade någon gång på eftermiddagen blivit frågad utav en i personalen på fritids om han hade sett den försvunna sparkcykeln varpå han erbjöd sig att leta efter den, kort därefter dök han upp med denna en sparkcykel och återlämnade den till skolans personal, vilket i sig var lite suspekt.

Barnen och personalen på fritids undrade väl lite om dels varför han så snabbt erbjöd sig leta men också att han hittade den så snabbt. Detta skedde väl tror jag runt 14:30-15:00 tiden, BO hade fritidstid till kl.15 men dröjde kvar lite då dom kollade på film. Enligt personal så började hon gå hemåt vid 15:20 tiden.

Så, vad jag fick fram genom FUP:en så möter BO och GM varandra när BO är påväg hem, någon form av samtal äger rum där BO frågar GM vart han hittade sparkcykeln, han berättar och vill även visa henne vart, vilket leder till att hon går in i skogen tillsammans med GM.
Sedan är det lite rörigt men enligt GM så går BO först, snubblar på en gren/rot varpå GM också snubblar - Här så går det ifrån att dom snubblar till att han direkt börjar utdela slag mot flickan, först flertalet slag med knytnävarna mot BO ansikte/hals/huvud, sedan använder han sig utav en pinne som legat nära till hands, för att slutligen använda skosnören för att först binda henne (antar att han bundit hennes händer, framgår otydligt) , därefter påbörjas våldtäkten om jag förstått det rätt, sedan används åtminstone ett av skosnören för att slutligen strypa henne.

Ska också noteras att åtminstone en person (även vittne) hört någon (flicka) skrika högt ifrån skogsområdet där brottet ägde rum, tiden för den noteringen minns jag inte nu men det ska ha varit kring 16 tiden.

Så personligen tror jag att BO helt enkelt ifrågasätter GM ang. Elsparkcyklen och ville väl veta mer om vart han hittade den osv, kanske pga att hon tvivlade på att han ville "hjälpa till", och att han faktiskt stulit den från början, inte omöjligt att hon även nämner detta för GM när dom är i skogen och han blir rädd/arg för att hon avslöjat honom, varpå attacken börjar.

Sen ska man också veta att enligt GM själv så ska han tillsammans med en kompis pratat om bla våldtäkter och överfall/mord innan detta hände, och vad jag har fått till mig så är detta överfall Ej GM's första, tydligen så ska det skett flera ofredanden samt andra "incidenter" innan L*na föll offer för detta lilla monster. Så man kan ju undra vad kommunen tänkt då dom vetat om att GM varit en liten äckel unge som inte kunnat föra sig, men inte gjort ett skit åt saken, sedan händer detta och det jävla smutset får statlig hjälp med att omlokalisera sig själv och sin familj, för ATT SKYDDA HONOM, för skattepengar.
Straff lär han knappt få då han i svenska papper/system inte varit straffmyndig, TROTTS vetskapen om att hans personnummer varit fel, Han är egentligen två år äldre än vad hans svenska pass visar, så även om han ansågs för ung - på pappret, var han ändå över 15 när brottet begicks - detta är så otroligt sinnessjukt så man blir nästan yr över hur otroligt stört vårat system är.
I klass med skäggiga sjuåringar på simskolan.
Man blir spyfärdig helt ärligt..

Jag har träffat på Lu*a flera gånger innan överfallet och utifrån bilden jag och många andra har av henne tror iaf inte jag att hon ens ifrågasatt GM. För mig låter det faktiskt orimligt att hon skulle ifrågasätta honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in