2022-11-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Jag har träffat på Lu*a flera gånger innan överfallet och utifrån bilden jag och många andra har av henne tror iaf inte jag att hon ens ifrågasatt GM. För mig låter det faktiskt orimligt att hon skulle ifrågasätta honom
Håller helt med! Varför skulle hon ha ifrågasatt hans hantering av sparkcykeln? För det första kände hon inte ens honom så att hon ensam på en skogsväg skulle ifrågasätta honom faller på sin egen orimlighet, för det andra har inte
9-åringar ett sådant rättspatos.
Står det verkligen att hon ifrågasatt honom eller är det en trådsanning?
Om uppgiften baseras på hans utsaga är det ju helt utan trovärdighet. Han hittade en försvarslös liten tjej att leka med helt enkelt.
Inte fan sa hon något till honom inte 🙄
Senast redigerad av Jonsson99 2022-11-29 kl. 19:49.
Citera
2022-11-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Undrar varför det importeras så mycket män till Sverige när det är kvinnor som lider och far illa i världen. Den frågan skulle MSN aldrig svara på!
Det är dessutom främst unga friska arbetsföra män med relativt god ekonomi som kommer till sverige för att gå på bidrag och begå brott, samtidigt som barn i deras egna hemländer svälter ihjäl.

Finns säkert många som "flyr" för att de begått bestialiska brott, då är sveriges generositet och dåliga kontroll det överlägset bästa alternativet. Bidrag till och med som illegal.

Många brott liknande detta är sannolikt ett direkt resultat av precis den anledningen.
Citera
2022-11-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Håller helt med! Varför skulle hon ha ifrågasatt hans hantering av sparkcykeln? För det första kände hon inte ens honom så att hon ensam på en skogsväg skulle ifrågasätta honom faller på sin egen orimlighet, för det andra har inte
9-åringar ett sådant rättspatos.
Står det verkligen att hon ifrågasatt honom eller är det en trådsanning?
Om uppgiften baseras på hans utsaga är det ju helt utan trovärdighet. Han hittade en försvarslös liten tjej att leka med helt enkelt.
Inte fan sa hon något till honom inte 🙄
Finns en diskussion om huruvida barnet ifrågasatt negern eller inte?

DET är sinnessjukt. En ljugande svagbegåvad neger som våldtar och försöker mörda en liten tjej, och man diskuterar om barnet ifrågasatt negern, oavsett om hon gjort det eller inte...
Citera
2022-11-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokarnisse165
Samma dag som det hände så hade det skett någon form utav stöld av en elsparkscykel som var en elevs.
GM "hängde" på skolgården, gick alltså inte på fritids då han gick i en helt annan skola.
Han hade någon gång på eftermiddagen blivit frågad utav en i personalen på fritids om han hade sett den försvunna sparkcykeln varpå han erbjöd sig att leta efter den, kort därefter dök han upp med denna en sparkcykel och återlämnade den till skolans personal, vilket i sig var lite suspekt.

Barnen och personalen på fritids undrade väl lite om dels varför han så snabbt erbjöd sig leta men också att han hittade den så snabbt. Detta skedde väl tror jag runt 14:30-15:00 tiden, BO hade fritidstid till kl.15 men dröjde kvar lite då dom kollade på film. Enligt personal så började hon gå hemåt vid 15:20 tiden.

Så, vad jag fick fram genom FUP:en så möter BO och GM varandra när BO är påväg hem, någon form av samtal äger rum där BO frågar GM vart han hittade sparkcykeln, han berättar och vill även visa henne vart, vilket leder till att hon går in i skogen tillsammans med GM.
Sedan är det lite rörigt men enligt GM så går BO först, snubblar på en gren/rot varpå GM också snubblar - Här så går det ifrån att dom snubblar till att han direkt börjar utdela slag mot flickan, först flertalet slag med knytnävarna mot BO ansikte/hals/huvud, sedan använder han sig utav en pinne som legat nära till hands, för att slutligen använda skosnören för att först binda henne (antar att han bundit hennes händer, framgår otydligt) , därefter påbörjas våldtäkten om jag förstått det rätt, sedan används åtminstone ett av skosnören för att slutligen strypa henne.

Ska också noteras att åtminstone en person (även vittne) hört någon (flicka) skrika högt ifrån skogsområdet där brottet ägde rum, tiden för den noteringen minns jag inte nu men det ska ha varit kring 16 tiden.

Så personligen tror jag att BO helt enkelt ifrågasätter GM ang. Elsparkcyklen och ville väl veta mer om vart han hittade den osv, kanske pga att hon tvivlade på att han ville "hjälpa till", och att han faktiskt stulit den från början, inte omöjligt att hon även nämner detta för GM när dom är i skogen och han blir rädd/arg för att hon avslöjat honom, varpå attacken börjar.

Sen ska man också veta att enligt GM själv så ska han tillsammans med en kompis pratat om bla våldtäkter och överfall/mord innan detta hände, och vad jag har fått till mig så är detta överfall Ej GM's första, tydligen så ska det skett flera ofredanden samt andra "incidenter" innan L*na föll offer för detta lilla monster. Så man kan ju undra vad kommunen tänkt då dom vetat om att GM varit en liten äckel unge som inte kunnat föra sig, men inte gjort ett skit åt saken, sedan händer detta och det jävla smutset får statlig hjälp med att omlokalisera sig själv och sin familj, för ATT SKYDDA HONOM, för skattepengar.
Straff lär han knappt få då han i svenska papper/system inte varit straffmyndig, TROTTS vetskapen om att hans personnummer varit fel, Han är egentligen två år äldre än vad hans svenska pass visar, så även om han ansågs för ung - på pappret, var han ändå över 15 när brottet begicks - detta är så otroligt sinnessjukt så man blir nästan yr över hur otroligt stört vårat system är.
I klass med skäggiga sjuåringar på simskolan.
Man blir spyfärdig helt ärligt..
"så går BO först, snubblar på en gren/rot varpå GM också snubblar"
Det där är så sjukt att man mår illa ja. Barnet var garanterat mer begåvad än den halvvuxna negern. Säker precis den där nivån på lögnerna som migrationsverket svalde när negerfamiljen släpptes in i landet.

Vem fan fattade bdslutet att de skulle släppas in och få stanna? Och att de fortfarande finns kvar i landet.
Citera
2022-11-30, 08:58
Medlem
visst var det idag det skulle komma svar från rättspsyk
Citera
2022-11-30, 10:30
Medlem
Ja, senast idag 30 november ska utlåtandet från den rättspsykiatriska undersökningen ha inkommit till tingsrätten.
Citera
2022-11-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Längesen jag såg denna tråd, fick pojken något straff?

Det har gjorts en rättspsykiatrisk undersökning på Abushi under ca en månads tid.

Domen torde komma någon gång i början av 2023.
Citera
2022-11-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Längesedan jag läste något om detta - både i tråden (läst förhören iaf) och i media.

Kanske har följande varit uppe på dagordningen, men är det någon som vet hälsotillstånd på flickan idag?

Hoppas innerligt på förbättring.

Utan att exakt veta hur hälsoläget är för närvarande, så har det nog tyvärr ej förbättrats. Hon har fått svåra bestående hjärnskador. Det har sagts av skribent med insyn att hon kan fästa blicken samt göra vissa viljemässiga ljud.

Mamman lade för ett tag sedan ut på instastory en länk till platsannons på att personliga assistenter söktes till L*una. Enligt platsannonsen hos Skellefteå kommun är det sex assistenter på heltid som ska anställas med tillträde 2023-02-01. Vilket torde innebära vård och tillsyn dygnet runt.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2022-11-30 kl. 11:05.
Citera
2022-11-30, 14:59
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
'Allvarlig psykisk störning'

Det är vad den rättspsykiatriska undersökningen kommer fram till.
Citera
2022-11-30, 15:08
Medlem
Vilket straff talar en sån bedömning för?

Inlåst på obestämd tid?
Citera
2022-11-30, 15:28
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
'Allvarlig psykisk störning'

Det är vad den rättspsykiatriska undersökningen kommer fram till.

Exakt.

Pojke som överföll liten flicka psykiskt störd
Publicerad: Mindre än 30 min sedan

Den 15-årige pojke som åtalats misstänkt för att ha våldtagit och försökt mörda en flicka i Skellefteå i somras lider av en allvarlig psykisk störning. Det visar resultat från en rättspsykiatrisk undersökning som lämnats in till Skellefteå tingsrätt under onsdagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...psykiskt-stord

https://www.expressen.se/nyheter/15-...psykiskt-sjuk/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...5-aringen-klar
Citera
2022-11-30, 15:56
Medlem
Citat:
Pojken bedöms vara i behov av psykiatrisk tvångsvård och att det på grund av störningen finns risk för återfall i allvarlig brottslighet.

Tvångsvård antyder väl att han inte kan förvänta en specifik tidsram i straffet han kommer att få?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in