Citat:
Ursprungligen postat av
flashbacksss
Man ska bryta sekretessen om det är något barn som far illa, men då rapporterar man till socialen/polisen inte till övrig skolpersonal
Ja, de flesta skolor orosanmäler barn till socialtjänsten i tid och otid, väldigt ofta så att skolan själv kan komma undan kostnaden för ex extra resurs för barnet. Mycket billigare om ungen blir flyttad till familjehem utifrån att bioföräldrarna är "värdelösa". Skellefteå verkar vara något slags undantag....
Citat:
Ursprungligen postat av
Inkentinken
Okej, så ni tycker att skolan skulle ha polisanmält en elev i åk 5 som kallar någon hora. Men det är helt normalt och okej för en vuxen? man att kalla en lärare för hora för att hon skrivit på sin egen Facebook om sina känslor!
Jaa, många här verkar inte ens förstå inkonsekvensen i sina egna inlägg. Skråmmande faktiskt!
Alla ungar säger väl "hora" titt som tätt i skolan, och har väl gjort så under låååång tid, minst ca 30 år sedan "hora" blev mer som ett vanligt "svärord"!
Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
"Ingen anledning för oss att anmäla till socialtjänsten". Jo tjena. GM var tidigare med i brottsutredning ang överfall i gångtunnel.
Män utan ryggrad - som gör allt för att rädda sitt eget skinn. Ingen ånger. Inget ansvar. Ingen heder i kroppen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ra-utredningar
Det är inte skolans uppgift att anmäla elevers brott utanför skoltid till polisen, däremot är det POLISENS ansvar att göra en orosanmälan till SOCIALTJÄNSTEN när förövaren är minderårig. Mycket märkligt att MGM inte fick något större eftermäle efter "tunneldådet", det var ändå ett rätt grovt brott.....
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Idioter på socialtjänstens ger jag inte mycket för... av erfarenhet så är dessa horer maktkåta översittare så dessa bryr jag mig föga de övriga är tragiskt om de skulle bli skadade.
Jag håller helt med dig! Bara det att ha "missat" denna MGM, de hörde varken klockspelen eller blinkande varningslampor.
Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Det som bevisar att individer med din retorik skiter i flickan och brottet som sådant till förmån för sin egen förvrängda agenda är att ni skiter i om ungen straffas eller inte, bara han utvisas! Han kan utvisas och leva ett najs liv så vitt ni bryr er, för ni är inte intresserade a att straffa honom. Eller är er fördomsfulla obildning så bottenlös att ni tror lämna Sverige är det värsta straffet av alla?
Word!
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Får skolan, pga socialtjänstens sekretess, verkligen inte någon som helst information från socialtjänsten, när polisen klarlagt att någon skolelev begått ett kvinnoöverfall?
En annan fråga... Skellefteå är inte någon stor stad. Förmedlar inte djungeltelegrafen, vem som begått ett kvinnoöverfall i en liten stad?
Alltså, man ska söka svar i kommunikationen mellan polisen och socialtjänsten när det gäller "tunneldådet".
Polisen har en lagstadgad skyldighet att dra iväg en anmälan till socialtjänsten när de har en minderårig förövare, Socialtjänsten har en lagstadgad skyldighet att utreda och vidtaga åtgärder.
Tyvärr så har Socialtjänsten sedan en gränslös frihet till att inte göra något mer.....och de har ett helt ormbo av floskler att hänvisa till/gömma sig bakom, de mest frekventa är "sekretess i enskilda ärenden" (vårdnadshavare kan "bryta" sekretess bara på papperet, för soc vägrar att bryta den pga "barnets bästa"),
och sedan floskeln "Barnets Bästa"....ex: det var inte för detta barns bästa att placeras utanför hemmet, trots att hen begått brott......
Min exemplifiering.