2022-07-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Text om hur man ser på våldtäkt i Etiopien:

Att röra vid en kvinnas kropp, kladda på, reta och ibland slå en kvinna anses fortfarande idag inte vara ett brott. I stället för att be om en ursäkt säger vissa män ”varför blir du upprörd? Du borde vara glad bara för jag har rört dig” när de ser en kvinna som är upprörd på grund av att någon man har nypt henne, rört henne eller retat henne. Om en kvinna bestämmer sig för att få en våldtäkt prövad i domstolen får hon utstå stor skam, vilket börjar redan på polisstationen. De flesta polismän kommer från landsbygden och har uppfotrats till en mycket negativ syn på kvinnor, och detta påverkar i sin tur hur de hanterar kvinnorelaterade fall. En våldtäkt ses inte som ett allvarligt problem. En kvinna som kommer till en polis för att anmäla att hon har blivit sexuellt trakasserad av en man får inte så mycket hjälp, utan får ta på sig skammen och stå ut med att bli utskrattad. Fruktansvärda övergrepp mot kvinnor är inte ovanliga: som syratattacker som förstör deras ansikten – eller regelrätta mord, där de blir ihjälskjutna mitt ute i offentligheten.
Det är synd om de här kvinnorna med tex flyglärare som försöker att lära dem flyga från ex vis balkonger.
Citera
2022-07-16, 14:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacksss
Man ska bryta sekretessen om det är något barn som far illa, men då rapporterar man till socialen/polisen inte till övrig skolpersonal

Ja, de flesta skolor orosanmäler barn till socialtjänsten i tid och otid, väldigt ofta så att skolan själv kan komma undan kostnaden för ex extra resurs för barnet. Mycket billigare om ungen blir flyttad till familjehem utifrån att bioföräldrarna är "värdelösa". Skellefteå verkar vara något slags undantag....

Citat:
Okej, så ni tycker att skolan skulle ha polisanmält en elev i åk 5 som kallar någon hora. Men det är helt normalt och okej för en vuxen? man att kalla en lärare för hora för att hon skrivit på sin egen Facebook om sina känslor!

Jaa, många här verkar inte ens förstå inkonsekvensen i sina egna inlägg. Skråmmande faktiskt!

Alla ungar säger väl "hora" titt som tätt i skolan, och har väl gjort så under låååång tid, minst ca 30 år sedan "hora" blev mer som ett vanligt "svärord"!

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
"Ingen anledning för oss att anmäla till socialtjänsten". Jo tjena. GM var tidigare med i brottsutredning ang överfall i gångtunnel.
Män utan ryggrad - som gör allt för att rädda sitt eget skinn. Ingen ånger. Inget ansvar. Ingen heder i kroppen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ra-utredningar

Det är inte skolans uppgift att anmäla elevers brott utanför skoltid till polisen, däremot är det POLISENS ansvar att göra en orosanmälan till SOCIALTJÄNSTEN när förövaren är minderårig. Mycket märkligt att MGM inte fick något större eftermäle efter "tunneldådet", det var ändå ett rätt grovt brott.....

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Idioter på socialtjänstens ger jag inte mycket för... av erfarenhet så är dessa horer maktkåta översittare så dessa bryr jag mig föga de övriga är tragiskt om de skulle bli skadade.

Jag håller helt med dig! Bara det att ha "missat" denna MGM, de hörde varken klockspelen eller blinkande varningslampor.

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det som bevisar att individer med din retorik skiter i flickan och brottet som sådant till förmån för sin egen förvrängda agenda är att ni skiter i om ungen straffas eller inte, bara han utvisas! Han kan utvisas och leva ett najs liv så vitt ni bryr er, för ni är inte intresserade a att straffa honom. Eller är er fördomsfulla obildning så bottenlös att ni tror lämna Sverige är det värsta straffet av alla?

Word!

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Får skolan, pga socialtjänstens sekretess, verkligen inte någon som helst information från socialtjänsten, när polisen klarlagt att någon skolelev begått ett kvinnoöverfall?

En annan fråga... Skellefteå är inte någon stor stad. Förmedlar inte djungeltelegrafen, vem som begått ett kvinnoöverfall i en liten stad?

Alltså, man ska söka svar i kommunikationen mellan polisen och socialtjänsten när det gäller "tunneldådet".
Polisen har en lagstadgad skyldighet att dra iväg en anmälan till socialtjänsten när de har en minderårig förövare, Socialtjänsten har en lagstadgad skyldighet att utreda och vidtaga åtgärder.

Tyvärr så har Socialtjänsten sedan en gränslös frihet till att inte göra något mer.....och de har ett helt ormbo av floskler att hänvisa till/gömma sig bakom, de mest frekventa är "sekretess i enskilda ärenden" (vårdnadshavare kan "bryta" sekretess bara på papperet, för soc vägrar att bryta den pga "barnets bästa"),

och sedan floskeln "Barnets Bästa"....ex: det var inte för detta barns bästa att placeras utanför hemmet, trots att hen begått brott......

Min exemplifiering.
Citera
2022-07-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Det är klart han är äldre. Ser väl vilken idiot som helst.

Vad bra. Då väntar förhoppningsvis rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Då kan nätpöbeln lägga ner sina högafflar och facklor!
Citera
2022-07-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
De verkligt nationalkonservativa har inte makten i Sverige så varför skulle jag emigrera?
och vilka "nationalkonservativa" vill stena kvinnor? Återigen, du tror ju inte ens själv på det du skriver, men pröva gärna att flytta till Pakistan, Etiopien eller Bangladesh om du tror att dessa människor kommer att behandla dig väl. Det gör du inte, för du är en hycklare och du vet att du slipper konsekvenserna av dina lögner.
Citera
2022-07-16, 14:44
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Är detta den sadistiska våldtäktsnegern?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...Yw&oe=62F91B3C

Han ser absolut ut att vara runt 13 här. Det betyder alltså att han mycket väl skulle kunna vara 16-17 idag.

Inte undra på att åklagaren misstänker att han är äldre.

Ja. Det där är våldtäktsNegern Abushi 👍
Citera
2022-07-16, 14:46
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Text om hur man ser på våldtäkt i Etiopien:

Att röra vid en kvinnas kropp, kladda på, reta och ibland slå en kvinna anses fortfarande idag inte vara ett brott. I stället för att be om en ursäkt säger vissa män ”varför blir du upprörd? Du borde vara glad bara för jag har rört dig” när de ser en kvinna som är upprörd på grund av att någon man har nypt henne, rört henne eller retat henne. Om en kvinna bestämmer sig för att få en våldtäkt prövad i domstolen får hon utstå stor skam, vilket börjar redan på polisstationen. De flesta polismän kommer från landsbygden och har uppfotrats till en mycket negativ syn på kvinnor, och detta påverkar i sin tur hur de hanterar kvinnorelaterade fall. En våldtäkt ses inte som ett allvarligt problem. En kvinna som kommer till en polis för att anmäla att hon har blivit sexuellt trakasserad av en man får inte så mycket hjälp, utan får ta på sig skammen och stå ut med att bli utskrattad. Fruktansvärda övergrepp mot kvinnor är inte ovanliga: som syratattacker som förstör deras ansikten – eller regelrätta mord, där de blir ihjälskjutna mitt ute i offentligheten.

Så där ser det ju ut i alla afrikanska länder. Du kan i princip bara bli "dömd" för våldtäkt om du råkar våldta "fel" kvinna.

Har för mig att jag läste någonstans att 9/10 tjejer i Kongo blir våldtagna minst en gång innan de ens har fyllt 20.

Negrer är intressanta figurer...
Citera
2022-07-16, 14:48
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Smarta jävlar som kommenterar på sidan, nu lär ju kontot stängas ned rätt snart.

Gissar att folk har screenshottat rubbet.
Citera
2022-07-16, 14:48
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Smarta jävlar som kommenterar på sidan, nu lär ju kontot stängas ned rätt snart.

Vad står det då? Jag har ej fb
Citera
2022-07-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monstergadda
Kan du citera eller skriva på ett ungefär vad som står för oss som inte har Facebook? Det skulle vara riktigt snällt.
Det är två personer i hennes FB-sida som har länkat till olika sajter om vad GM har begått för brott.
Citera
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Gissar att folk har screenshottat rubbet.

Bra, dela med er till media.
Citera
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Bra, då var det säkerställt att MGMs mor har Facebook. Men har han tillgång till Facebook?

Inte ännu, men när han får det kommer han nog att stänga den eller i alla fall ta bort de två översta kommentarerna
Citera
2022-07-16, 14:50
Medlem
Citat:
Eller som i det här fallet att polisen informerat soc. Då kan ju skolan inte begära uppdatering om något som de inte känner till! Moment 22

Ja precis. Säkert någon bra tanke med detta men jag har stött många exempel där skolan hade behövt få information för att kunna lägga upp sitt arbete rätt kring aktuell elev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in