2022-11-25, 01:36
Medlem
Noen som vet hvorfor diskusjonen i denne tråden er blitt helt eller delvis blockerad i Europa från Googles sökresultat ..?

Det står nederst på siden her.
Citera
2022-11-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Noen som vet hvorfor diskusjonen i denne tråden er blitt helt eller delvis blockerad i Europa från Googles sökresultat ..?

I denne tråden kan du lese om grunner til slik blokkering:
(FB) Google blockerar innehåll på Flashback bland sökresultaten
Senast redigerad av z-z-z 2022-11-25 kl. 01:55.
Citera
2022-11-25, 14:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
Kan AE ha rukket å sende sms eller ringt elektriker Skansen i forbindelse med den knuste lampa på badet i 2.etg? Når hun hadde en avtale med han (den tror jeg var løs, ta det når det passer typ), kan det ha virket nødvendig å varsle fort når oppdraget plutselig utvidet seg i fht den opprinnelige bestillingen. Om hun ikke sa fra til Skansen om lampa, kanskje dette også sier oss noe?

Avtalen med elektrikeren var gjort flere uker i forveien, ifølge ham selv.
Det gjaldt utskiftning av belysning på kjøkkenet, hvis jeg ikke husker feil.
Citera
2022-11-25, 15:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Kun to sider er blokkert, begge der MV og hennes kobling til Syk*hus*t ØF omtales.

Så det er sannsynligvis fordi en tredjepart uten beviselig tilknytning til saken er omtalt.
Jeg tenker da fortrinnsvis institusjonen, ikke personen.

Edit: ser forresten at MV har slettet linkedin-profilen sin også nå.
Senast redigerad av Svartediket 2022-11-25 kl. 15:24.
Citera
2022-11-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kun to sider er blokkert, begge der MV og hennes kobling til Syk*hus*t ØF omtales.

Så det er sannsynligvis fordi en tredjepart uten beviselig tilknytning til saken er omtalt.
Jeg tenker da fortrinnsvis institusjonen, ikke personen.

Edit: ser forresten at MV har slettet linkedin-profilen sin også nå.

OK. Det er en grei forklaring.

Ellers er det ikke mye utvikling i saken for tiden.

Det er disse bevisene. Bevisene som angivelig bare "forsvant". Beviser som er gode nok for britisk spesialpoliti. Beviser som er gode nok for politiet, påtalemakten, og tingretten.

Jeg skjønner det bare ikke.

Jeg husker at VG skrev om at det kornete videoopptaket av bilen til TH, trumfet bevisene politiet la frem.

Var det en slags formalitet som stoppet lagmannrettens vurdering av bevisene. Burde politiet ha bestridt antatt forsvinnings- eller drapstidspunkt, og samtidig bestridt at AE var i live på morgenen, og samtidig bestridt at livsbevis- og alibi-telefonaktiviteten på morgenen ble gjort av AE selv. Er det det som manglet i lagmannsretten.

Politiet har et åsted, men ikke et konkret tidspunkt for når drapet, eller bortføringen, eller forsvinningen, eller den alvorlige kriminelle handlingen AE ble utsatt for, faktisk skjedde. Uten et konkret tidspunkt kan det egentlig heller ikke være snakk om at det finnes gyldige alibier.

Og, hvis politiet tviler på om AE var opphavsperson til telefonaktiviteten på morgenen, så kan ikke politiet offentliggjøre en slik tvil uten å sterkt bidra til forhåndsdømming av Tom Hagen. Akkurat dette er ganske lett å forstå.

Det ligger ett eller annet her, som jeg ikke helt får tak i, og som jeg ikke greier å forså.
Citera
2022-11-25, 17:20
Medlem
Citat:
Avtalen med elektrikeren var gjort flere uker i forveien, ifølge ham selv.
Det gjaldt utskiftning av belysning på kjøkkenet, hvis jeg ikke husker feil.
Den knuste badelampen burde vel også skiftes. Noe skurrer her.
Citera
2022-11-25, 17:23
Medlem
Citat:
OK. Det er en grei forklaring.

Ellers er det ikke mye utvikling i saken for tiden.

Det er disse bevisene. Bevisene som angivelig bare "forsvant". Beviser som er gode nok for britisk spesialpoliti. Beviser som er gode nok for politiet, påtalemakten, og tingretten.

Jeg skjønner det bare ikke.

Jeg husker at VG skrev om at det kornete videoopptaket av bilen til TH, trumfet bevisene politiet la frem.

Var det en slags formalitet som stoppet lagmannrettens vurdering av bevisene. Burde politiet ha bestridt antatt forsvinnings- eller drapstidspunkt, og samtidig bestridt at AE var i live på morgenen, og samtidig bestridt at livsbevis- og alibi-telefonaktiviteten på morgenen ble gjort av AE selv. Er det det som manglet i lagmannsretten.

Politiet har et åsted, men ikke et konkret tidspunkt for når drapet, eller bortføringen, eller forsvinningen, eller den alvorlige kriminelle handlingen AE ble utsatt for, faktisk skjedde. Uten et konkret tidspunkt kan det egentlig heller ikke være snakk om at det finnes gyldige alibier.

Og, hvis politiet tviler på om AE var opphavsperson til telefonaktiviteten på morgenen, så kan ikke politiet offentliggjøre en slik tvil uten å sterkt bidra til forhåndsdømming av Tom Hagen. Akkurat dette er ganske lett å forstå.

Det ligger ett eller annet her, som jeg ikke helt får tak i, og som jeg ikke greier å forså.
politiet er i villrede om drapstidspunktet og alibiene. Det er nokså åpenbart.
Citera
2022-11-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
politiet er i villrede om drapstidspunktet og alibiene. Det er nokså åpenbart.

Villrede og villrede.

Jeg mener å huske at Brøske sa helt klart at det ikke har vært noen bortføring i Sloraveien 4, og at det ikke har vært noen reelle forhandlinger med noen reell motpart. En slik motpart finnes ikke.

Det må vel bety at politiet vet omtrent hva som skjedde, og omtrent når det skjedde.
Citera
2022-11-25, 17:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ellers er det ikke mye utvikling i saken for tiden..

Ikke utad, ihvertfall.

Men besynderlig nok at en av trådens mest kunnskapsrike når det kommer til krypto, Oslos "underverden"
og straffesakene mot PSS og MWL plutselig takker for seg etter å ha postet en wetransfer-lenke
til en dom som knapt nok berører forsvinningen i det hele tatt. I tillegg later den omtalte brukeren
til å ha truet eller skremt vekk en annen bruker, nemlig Skaanseth. Jeg har overhodet ingen grunn til
å tro at sistnevnte bare gikk lei.
Senast redigerad av Svartediket 2022-11-25 kl. 18:02.
Citera
2022-11-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ikke utad, ihvertfall.

Men besynderlig nok at en av trådens mest kunnskapsrike når det kommer til krypto, Oslos "underverden"
og straffesakene mot PSS og MWL plutselig takker for seg etter å ha postet en wetransfer-lenke
til en dom som knapt nok berører forsvinningen i det hele tatt. I tillegg later den omtalte brukeren
til å ha truet eller skremt vekk en annen bruker, nemlig Skaanseth. Jeg har overhodet ingen grunn til
å tro at sistnevnte bare gikk lei.

Så det skjer ting her på forumet også. Sånn, i bakgrunnen. I kulissene. Helt i det stille.

Jeg skjønner at det belastende å bli dratt inn i denne saken. Uansett hvor perifert OH Golf-passet og kryptorigget måtte være i forhold til hva som skjedde med AE.

Men at enkelte debattanter blir skremt vekk fra forumet, synes jeg er ille. Leit å høre.
Citera
2022-11-25, 20:10
Medlem
Romerikes Blad (RB.no) i dag(ikke pluss-sak):

Citat:
Politiet opplyser at de har pågrepet flere i personer som knyttes til et kriminelt nettverk på Østlandet.

Citat:
Aksjonen har sitt utspring i chattemateriale fra den krypterte kommunikasjonsplattformen SkyECC mottatt fra franske myndigheter, opplyser Øst politidistrikt i en pressemelding fredag.

Politiadvokat i Øst politidistrikt, Eirik Braathen, opplyser til Romerikes Blad at politiet i denne saken har sikret både chattemateriale, lydfiler og bilder fra den aktuelle meldingsplattformen – som har blitt brukt som kommunikasjonsplattform for kriminelle over store deler av verden over flere år.

Citat:
Politiet har pågrepet fem personer og ransaket flere adresser på Romerike, i Son og i Halden. Det er blant annet tatt beslag i narkotika og penger, samt sikret øvrige bevis, opplyser politiet.

Min utheving.

Kan dette ha forgreininger til Lørenskogsaken? Son er nevnt i tråden her mer enn én gang.
Citera
2022-11-25, 20:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, de har nok fått med seg det ene og det andre om hvordan han har vært mot Anne.
Søsknene er vel neppe redd han, men de er jo hans søsken.
Ja, ekteskapskontrakten sier jo sitt. Han tok ifra henne alt.
Hun skulle få et skaberakkel av en Citroen BX14 ved skilsmisse.
Tipper Stordalen fikk seg en god latter når han leste ektepakten,
Hvis TH hadde vært glad i henne, så hadde han ved en skilsmisse gitt henne f.eks. en Porche Carrera, luksusleilighet ved Aker Brygge, pluss noen titalls millioner.

Ja, han kunde gett henne massor redan vid det tillfället han skrev det vidriga äktenskapskontraktet.

Den är en mycket obehaglig man, mord eller inte, han höll henne mer eller mindre som en obetald slav.

Det är så synd att hon inte lyckades ta sig ifrån honom och hade skaffat sig en bra advokat. Då hade hon fått MYCKET!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in