Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Kun to sider er blokkert, begge der MV og hennes kobling til Syk*hus*t ØF omtales.
Så det er sannsynligvis fordi en tredjepart uten beviselig tilknytning til saken er omtalt.
Jeg tenker da fortrinnsvis institusjonen, ikke personen.
Edit: ser forresten at MV har slettet linkedin-profilen sin også nå.
OK. Det er en grei forklaring.
Ellers er det ikke mye utvikling i saken for tiden.
Det er disse bevisene. Bevisene som angivelig bare "forsvant". Beviser som er gode nok for britisk spesialpoliti. Beviser som er gode nok for politiet, påtalemakten, og tingretten.
Jeg skjønner det bare ikke.
Jeg husker at VG skrev om at det kornete videoopptaket av bilen til TH, trumfet bevisene politiet la frem.
Var det en slags formalitet som stoppet lagmannrettens vurdering av bevisene. Burde politiet ha bestridt antatt forsvinnings- eller drapstidspunkt, og samtidig bestridt at AE var i live på morgenen, og samtidig bestridt at livsbevis- og alibi-telefonaktiviteten på morgenen ble gjort av AE selv. Er det det som manglet i lagmannsretten.
Politiet har et åsted, men ikke et konkret tidspunkt for når drapet, eller bortføringen, eller forsvinningen, eller den alvorlige kriminelle handlingen AE ble utsatt for, faktisk skjedde. Uten et konkret tidspunkt kan det egentlig heller ikke være snakk om at det finnes gyldige alibier.
Og, hvis politiet tviler på om AE var opphavsperson til telefonaktiviteten på morgenen, så kan ikke politiet offentliggjøre en slik tvil uten å sterkt bidra til forhåndsdømming av Tom Hagen. Akkurat dette er ganske lett å forstå.
Det ligger ett eller annet her, som jeg ikke helt får tak i, og som jeg ikke greier å forså.