2022-11-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er mye som kan fremstå vanskelig, men det betyr ikke at det er umulig. Jeg tror hun like sporløst som hun forsvant like gjerne plutselig kan dukke opp, da levningene av henne.

Det regner mye om dagene, det fører ofte til oversvømmelser. Slike igjen kan føre til osv osv.
strømkonge med bibelkunnskap avslørt av syndefloden hadde tatt seg ut sammen med fall i strømprisen. Eksportledningen vil hindre fall i strømprisen og er ikke sikker på at hun er gravd på en slik måte at regnet kan gjøre sitt men ikke uvanlig i andre saker.
Citera
2022-11-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
Jeg har også vært innom den grusomme avløpshypotesen. Grunnen er at den nyinnkjøpte dyre komfyren står i så sterk kontrast til omgivelsene ellers. Hva kan baktanken for å kjøpe den ha vært i denne konteksten? Ikke kvitte seg med lik, men kanskje brenne noe til aske på kort tid som så kan spyles ned i do? Hva med Sprox, vaskefiller ol.

Hvorfor lå ringene igjen. Kan det si noe om planene for kroppen videre?

Og disse håndtverkerne skiller seg ut. Lenge siden sist de pusset opp eller kjøpte noe nytt til huset. Var motivet kun å lage blindspor, eller kan det ha vært mer. Stigen opp til vinduet som et vitne forklarte var ikke tilfeldig tror jeg. Kan arbeidene ha dekket over flere planleggingsskritt?
Det vil nesten være umulig å skjule spor om noen har brukt ovnen. Det kreves i tillegg høy temperatur og tar tid i en liten ovn.
Citera
2022-11-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om komfyren.

Leste meg opp på AGA for en tid tilbake. En slik veier flere hundre kilo. Avhengig av størrelse. Vanligvis vil man måtte forsterke gulvet der komfyren skal monteres sammen og plasseres.

Dette er neppe praktisk gjennomførtbart. Men en tenkt og meget makaber løsning.

Hvis det er blitt støpt søyler eller forsterkninger for komfyren i kjelleretasjen, kan TH ha gjort det selv. Teoretisk kan kan ha laget plass til AE. Inni søylen eller forsterkningen. Så ville hun ha blitt begravet under sin kjære komfyr. Midlertidig ihvertfall. En grusom og makaber tanke.

Politiet kan ikke knuse eventuelle støpte forsterkninger under komfyren, uten først å ha demontert komfyren. Hvis politiet en dag bestemmer seg for å sjekke, vil TH få varsel i god tid. Og mulighet til å forsvinne. Fordufte. På ene eller andre måten.

Eventuelt kan TH ha planlagt å kvitte seg med komfyren, og kvitte seg med forsterkningene og samtidig kvitte seg med AE. På et senere tidspunkt. Etter at politiet har gitt opp, og henlagt siktelsen mot ham.

Når det gjelder oppussingen. AE lette etter leilighet. Og TH var på Kina-tur. Kanskje renoveringen var nødvendig for å binde AE til huset, slik at hun ikke skulle få mulighet til å ... enten stikke av mens TH var bortreist, eller ... å kontakte advokat for å be om råd i forbindelse med skilsmisse.

Det handlet kanskje om å holde AE opptatt mens TH var vekke. Pluss at TH kanskje håpet at alle befaringene skulle legge igjen mye fremmed dna i hus og hage. Kanskje spesielt i inngangspartiet. Som later til å være det planlagte åstedet.
hvordan flytte komfyr uten hjelp. Ville blitt merker el.
Citera
2022-11-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Indiser er beviser, ikke noe nytt det.

Eh, nei.
Citera
2022-11-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvordan flytte komfyr uten hjelp. Ville blitt merker el.

Det går vel nesten ikke an å flytte på en slik komfyr.

Den må monteres, og demonteres, på stedet.

Hvis komfyren skal selges, må den altså demonteres først. Om hver enkelt del er så tung at en mann ikke greier jobben alene, vet jeg ikke. Jeg har ingen slik komfyr selv.
Citera
2022-11-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Eh, nei.

Du babler om da, tror du ikke vitneforklaringer brukes som bevis?

I din verden så er det kun tekniske beviser som gjelder, og deg om det.
Citera
2022-11-24, 20:44
Medlem
Citat:

Det er vel både vitneforklaringer og tekniske bevis som brukes som bevis? Man kan ikke bare stole på vitneforklaringer. Politiet må trolig ha mer informasjon enn bare vitneopplysninger.
Citera
2022-11-24, 21:24
Medlem
Citat:

Det er fri bevisbedømmelse så det meste kan brukes i en samlet vurdering. Rimelig tvil skal dog komme tiltalte til gode. Vitneforklaringer kan brukes og tillegges vekt om de kan knytte tiltalte til ugjerningen.
Citera
2022-11-24, 22:36
Medlem
Citat:

Vet ikke hvorfor du drar en masse usammenhengende og feilaktige konklusjoner ut av det jeg skrev, som kun var en faktapresisering i en bisetning. En filleting.

Hvis du føler deg usikker, lite hørt eller sliter med å bli tatt på alvor, finnes det nok bedre måter å angripe diskusjoner på.
Citera
2022-11-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om komfyren.

Leste meg opp på AGA for en tid tilbake. En slik veier flere hundre kilo. Avhengig av størrelse. Vanligvis vil man måtte forsterke gulvet der komfyren skal monteres sammen og plasseres.

Dette er neppe praktisk gjennomførtbart. Men en tenkt og meget makaber løsning.

Hvis det er blitt støpt søyler eller forsterkninger for komfyren i kjelleretasjen, kan TH ha gjort det selv. Teoretisk kan kan ha laget plass til AE. Inni søylen eller forsterkningen. Så ville hun ha blitt begravet under sin kjære komfyr. Midlertidig ihvertfall. En grusom og makaber tanke.

Politiet kan ikke knuse eventuelle støpte forsterkninger under komfyren, uten først å ha demontert komfyren. Hvis politiet en dag bestemmer seg for å sjekke, vil TH få varsel i god tid. Og mulighet til å forsvinne. Fordufte. På ene eller andre måten.

Eventuelt kan TH ha planlagt å kvitte seg med komfyren, og kvitte seg med forsterkningene og samtidig kvitte seg med AE. På et senere tidspunkt. Etter at politiet har gitt opp, og henlagt siktelsen mot ham.

Når det gjelder oppussingen. AE lette etter leilighet. Og TH var på Kina-tur. Kanskje renoveringen var nødvendig for å binde AE til huset, slik at hun ikke skulle få mulighet til å ... enten stikke av mens TH var bortreist, eller ... å kontakte advokat for å be om råd i forbindelse med skilsmisse.

Det handlet kanskje om å holde AE opptatt mens TH var vekke. Pluss at TH kanskje håpet at alle befaringene skulle legge igjen mye fremmed dna i hus og hage. Kanskje spesielt i inngangspartiet. Som later til å være det planlagte åstedet.

Makabert, og ikke minst ekstremt vågalt om hypotesen om å skjule lik i støpte forsterkninger stemmer. Vanskelig å tro, men som du sier, kan ikke utelukkes(?). Jeg kan ikke nok om politiets muligheter for å undersøke slikt.

Dette med oppussing kan være dekke for stigen som måtte (?) stå inntil veggen. DNA og for å lage blindspor som politiet var forpliktet til å følge opp og bruke ressurser på. Holdt ikke AE opptatt i den grad at hun umulig kunne flyttet eller kontakte advokat når TH var i utlandet men. Har tenkt på den symbolske verdien av oppussing for THs del også. Vanlig å pusse opp et hus når noen splitter opp, for å "vaske bort" minnene av personen en bodde sammen med.

Såvidt jeg vet var det kun snakk om ytre oppussing og ikke innvendig.

Kan AE ha rukket å sende sms eller ringt elektriker Skansen i forbindelse med den knuste lampa på badet i 2.etg? Når hun hadde en avtale med han (den tror jeg var løs, ta det når det passer typ), kan det ha virket nødvendig å varsle fort når oppdraget plutselig utvidet seg i fht den opprinnelige bestillingen. Om hun ikke sa fra til Skansen om lampa, kanskje dette også sier oss noe?
Citera
2022-11-25, 00:29
Medlem
Citat:
Makabert, og ikke minst ekstremt vågalt om hypotesen om å skjule lik i støpte forsterkninger stemmer. Vanskelig å tro, men som du sier, kan ikke utelukkes(?). Jeg kan ikke nok om politiets muligheter for å undersøke slikt.

Dette med oppussing kan være dekke for stigen som måtte (?) stå inntil veggen. DNA og for å lage blindspor som politiet var forpliktet til å følge opp og bruke ressurser på. Holdt ikke AE opptatt i den grad at hun umulig kunne flyttet eller kontakte advokat når TH var i utlandet men. Har tenkt på den symbolske verdien av oppussing for THs del også. Vanlig å pusse opp et hus når noen splitter opp, for å "vaske bort" minnene av personen en bodde sammen med.

Kan AE ha rukket å sende sms eller ringt elektriker Skansen i forbindelse med den knuste lampa på badet i 2.etg? Når hun hadde en avtale med han (den tror jeg var løs, ta det når det passer typ), kan det ha virket nødvendig å varsle fort når oppdraget plutselig utvidet seg i fht den opprinnelige bestillingen. Om hun ikke sa fra til Skansen om lampa, kanskje dette også sier oss noe?
et poeng dette med lampen. Knuste den dagen før ville aeh trolig ringt skansen tidlig. Spørsmålet er da om ikke lampen knuste på formiddagen og ikke natta før. Teh har et forklaringsproblem.
Citera
2022-11-25, 01:14
Medlem
Citat:

Jeg tviler på at Tom Hagen har bygd en svær mur-klump i kjelleren, fra gulv til tak, for at kjøkkengulvet over, skal tåle vekten av AGA-komfyren. Det må da finnes enklere måte å forsterke gulvet på.

Og politiet har flere ganger vært i Sloraveien 4 med lange bor. Antar de har boret på utvalgte mistenkelige steder i huset. Kanskje i kjelleren. Jeg vet ikke.

Når man forsøker å sette sammen enkelte brokker av en historie, og bitene egentlig ikke hører sammen, så får man rare og noen ganger makabre resultater. Det må man forvente. Det er nå slik det er.

Det var visst på høy tid med ytre vedlikehold i S4. Mener brukere her inne har fortalt at huset så slitt og nedsarvet ut. Kan hende AE måtte være hjemme mens oppussingen foregikk. I tilfelle noe uventet skulle skje. At hovedvannkranen måtte stenges. At strømmen måtte kobles fra. Eller lignende.

Det er ingenting som tyder på at AE har kontaktet elektrikeren om knust lampeskjerm på badet.

Den knuste lampeskjermen var heller ikke nevnt i telefonsamtalen med sønnen TEH fra 09:14 -09:16.

Badekar-historien dukket først opp i januar, eller var det februar, 2019. I avhør med TH. Sannsynligvis fordi politiet spurte hvordan vann, blod og glasskår på gulvet på badet i 2. etasjen hadde havnet der.

Jeg synes det meste peker mot at AE ble drept og skjult i løpet av natten. Og at telefonaktiviteten på morgenen 31. oktober er blitt forfalsket. På en eller annen måte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in