2022-11-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C
Evangello eller vad han heter… är ju sjukt pinsam 😓 Men, det värsta är ju att denna Cathrine sväljer hans lögner…..😳🫢 Ingen bra feeling där, mellan dem….

Ps. Hon är galet godtrogen, för godtrogen för sitt eget bästa….😞
Citera
2022-11-22, 01:55
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
"Att hon skiljt sig en gång säger väl allt?". Du har väl ingen jävla aning om varför DE skilde sig? (Du kan inte ens stava till ordet....)

Tack grammatikhäxan för din åsikt men skiljt är för oss äldre generationen svenskar som vet hur man använde det svenska språket innan det blev för generation z vanvårdat.

Att hon skilJt sig en gång innan är ingen bra facit i mina ögon. Enkelt konstaterande.
Med tillägget att hon är instabil och ambivalent säger en hel del.

Peace!
Citera
2022-11-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Hon verkar vara en oerhört tråkig människa att leva med, som tidigare sagts, det är realityTV men ändå. Hon ska vara väldigt glad att han inte köpte en biljett till Lima direkt.

Han håller på att tjata hela tiden om hur mycket han älskar henne. Det är det enda han säger. De verkar inte ha så mycket att prata om. Han är helt klart ute efterbuppehållstillstånd. Han är ju arbetslös i hemlandet. Det står taxichaufför men i Peru är det typiskt för arbetslösa att köra taxi.
Citera
2022-11-22, 11:57
Medlem
Peruanen tycker jag borde förstå om någon pussar henne på kinden, har inte varit i Peru men är ju vanligt annars i latinska länder att man gör så, sen så beror det såklart på henne, verkar hon glad och flörtar med den andra mannen så får hon ju anpassa sig. Tar en illa upp så måste man tala om det och respektera det, inte bara säga du får lära dig acceptera det! Förstår inte varför han stannar hos henne, borde kunna hitta någon charmigare kvinna.
Senast redigerad av keriksson714 2022-11-22 kl. 11:59.
Citera
2022-11-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Annika i nästa avsnitt

Kan vara vem som helst men tror knappast det har med Tony och Cristy att göra, hon skapade väl inga nära vänskapsrelationer på sin lilla turé i Filippinerna...
Citera
2022-11-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloktanke
Han håller på att tjata hela tiden om hur mycket han älskar henne. Det är det enda han säger. De verkar inte ha så mycket att prata om. Han är helt klart ute efterbuppehållstillstånd. Han är ju arbetslös i hemlandet. Det står taxichaufför men i Peru är det typiskt för arbetslösa att köra taxi.

Hon hade ju tydligen varit gift tidigare med en kontrollerande man som även misshandlade henne. Kanske hon märker samma kontrollbehov och svartsjuka hos Peru-snubben?
Han verkar lite sjukligt besatt av henne,lite varningstecken,red flag.
Citera
2022-11-22, 16:35
Medlem
Skampis avatar
Grejen som oroar mig med peruanen och
Linda är att de kallar sig "twin flames" och liknande. Inom new age-världen är twin flames ett (enligt mig) destruktivt koncept där två personer är menade att "utmana" varandra. Det är ofta accepterat att man bråkar mycket och att mycket drama ingår i relationen. Många toxiska beteenden som ursäktas just för att ens "själar hör ihop"... Kommer inte sluta bra och hans svartsjuka och hennes surhet i kombination är inte ett recept på ett bra förhållande.
Citera
2022-11-24, 09:18
Medlem
Citat:
Peruanen tycker jag borde förstå om någon pussar henne på kinden, har inte varit i Peru men är ju vanligt annars i latinska länder att man gör så, sen så beror det såklart på henne, verkar hon glad och flörtar med den andra mannen så får hon ju anpassa sig. Tar en illa upp så måste man tala om det och respektera det, inte bara säga du får lära dig acceptera det! Förstår inte varför han stannar hos henne, borde kunna hitta någon charmigare kvinna.

Det borde han förstå men jag misstänker efter att ha sett hur hon betett sig mot honom hela säsongen, att hon höjde upp det hela för att med flit göra honom svartsjuk. Han sa till henne att hon aldrig skrattar så med honom, kan tänka mig att hon verkligen ville se lycklig ut med den som kom fram och pratade med henne och spelade med ordentligt enbart för att skapa en situation. Förstår att han tillslut bryter ihop så som hon tryckt ned och varit kall mot honom.
Citera
2022-11-25, 11:37
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Det borde han förstå men jag misstänker efter att ha sett hur hon betett sig mot honom hela säsongen, att hon höjde upp det hela för att med flit göra honom svartsjuk. Han sa till henne att hon aldrig skrattar så med honom, kan tänka mig att hon verkligen ville se lycklig ut med den som kom fram och pratade med henne och spelade med ordentligt enbart för att skapa en situation. Förstår att han tillslut bryter ihop så som hon tryckt ned och varit kall mot honom.
Undra om hon vill att han gör slut med henne? Hon kanske har svårt att själv göra det utan att känna sig elak? Om hon vet att han är lite svartsjuk kan det vara så att hon såg chansen att riktigt uttrycka glädje med den där vännen (exet?) för att få Luis att bege sig hemåt till Peru igen... Tråkigt och oärligt men vissa människor är extremt mesiga och vågar inte säga vad de egentligen vill säga.
Citera
2022-11-25, 21:10
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Undra om hon vill att han gör slut med henne? Hon kanske har svårt att själv göra det utan att känna sig elak? Om hon vet att han är lite svartsjuk kan det vara så att hon såg chansen att riktigt uttrycka glädje med den där vännen (exet?) för att få Luis att bege sig hemåt till Peru igen... Tråkigt och oärligt men vissa människor är extremt mesiga och vågar inte säga vad de egentligen vill säga.

Tjejer gör oftast så för att de själva inte vågar göra slut/vill inte vara "boven" så de gör allting för att driva bort mannen, testar honom, beter sig maskulint, allt för att han ska inse eller odla ett par kulor för att be henne dra åt helvete. Luis har ingen respekt för sig själv - uppenbarligen kan hon inte vara attraherad av honom. Rätt vanligt förekommande 'fenomen'
Senast redigerad av frekkinhead 2022-11-25 kl. 21:14.
Citera
2022-11-28, 11:50
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Hon verkar vara en oerhört tråkig människa att leva med, som tidigare sagts, det är realityTV men ändå. Hon ska vara väldigt glad att han inte köpte en biljett till Lima direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Hon är instabil.
I första avsnittet så var hon så lycklig och älskade hnm och de klickade på det andliga planet och horoskop o fan och hans moster, ja allt skumt hon kunde hänga upp sig på var i fas och deras kärlek var absolut.
För att sen successivt börja störa sig på honom.
Att hon skiljt sig en gång säger väl allt? 😊

Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Linda är en sån typisk människa som föredrar drömmen/idén framför verkligheten. Ett recept för katastrof med andra ord
Tro mig
Ja, han verkar klart mer kär än henne. Det var rätt uppenbart att hon blev avtänd när hon såg hur kort han var. Hon tappade intresset redan vid flygplatsen och från vad jag har sett har hon aldrig kommit över det.
Citera
2022-11-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du pratar bara om att ligga och om utseendet. Det räcker inte om man vill ha en livskamrat. Finns liksom annat men det är väl inte aktuellt i ditt fall.

Har inte påstått det heller, får allt jag behöver i min fru. Är så glad att slippa fjantigt genuntjafs och könsroller, överdriven feminism och allt som man får med en svensk kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in