2022-04-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ok, så nu ska alla vara överkänsliga gällande Annika... Tröttsamt.
Ni har helt fel. Tony är en naiv jättebebis som lätt kan plundras på hela sitt konto om han inte ser upp. Det fattar givetvis Annika.
Hon har fullständigt rätt i allt hon säger.
Christy är inte intresserad av att komma hit. Frågan är hur många män hon "underhåller" egentligen och som skickar pengar till henne?
Tror knappast att Tony är den enda. Eller så mjölkar hon honom så duktigt så det räcker och blir över.
Vi ska heller inte räkna bort barnets egentliga pappa som finns någonstans i kulisserna. Kan vara att han bara håller sig undan när Tony är på besök och att Christy har en relation med honom övrig tid.
Ingen vet, allra minst Tony...

Det jag sett av Christy på sociala medier är att hon gillar att visa upp sig och få uppmärksamhet för sitt utseende. Ja, det är vanligt i denna narcissismens tid men ändå... Är man nybliven mamma och i ett förhållande med en man som man - officiellt - vill ha en fungerande relation med så sänder hennes beteende ut helt fel signaler. Samma med att sitta och supa på Facebook.
Billigt och trashigt.

Tony lever i total förnekelse och han ska vara jäkligt tacksam att han har en person som Annika i sitt liv som håller upp en sanningens spegel framför honom. Men Tony vill inte lyssna. Han vill bara att allt ska vara "positivt"
Tycker synd om honom gör jag inte heller eftersom hans sociala medier avslöjat honom som en simpel sexturist och att han har kört det här racet flera gånger. Utan att lära sig.
Så att han är en "go påg" är väl det enda som jag inte håller med Annika om.
En "go påg" fastnar inte i sexträsk med unga tjejer.

För övrigt så fattar jag inte vad Annika med sin härliga personlighet gör med Tonys torra pappa som verkar helt i avsaknad av en personlighet. Hon som är så rak och gillar att diskutera. Tonys pappa är mer som Tony, undanglidande och bortförklarande. Hur står hon ut? Måste vara äkta kärlek eftersom det ändå håller trots att de verkar vara så extremt olika.

TACKAR! Kom hit endast för detta <3 Tycker ändå Annika är lite Queen, alla andra sitter och håller käften och låter Tony begå sina egna misstag istället för att faktiskt hjälpa honom att öppna ögonen. Annika är nog bara lojal och levt i en tid där kvinnor inte får ta lika mycket plats som idag, hon nöjde sig med Tonys pappa i tron att hon inte kan få något bättre eftersom hon verkar tro att hon är problemet som "pratar för mycket". Annika är den som förtjänar bättre i allt detta!
Citera
2022-04-28, 11:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Erica från Göteborg och Omer från Pakistan.

Omer's prio 1. Svenskt medborgarskap. 2. Träffa en tjej i sin ålder.
Ni som tror jag har fel. Ses här i mitten av 2023 så ska ni få se att jag hade rätt.

Kanske du har rätt men han ser väldigt snäll och ärlig ut. Varma ögon.

Men han blev ju besviken när Erica nu bestämt sig för att inte ha barn, varken adopterat eller försöka att få ett klimakterebarn. Nu när dom väl har gift sig berättar hon detta.
Citera
2022-04-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Det där samtalet hon hade på Facetime med henne, om hon fortfarande hade kontakt med barnets pappa, och låg på så jävla hårt. Fy fan, att som 21-åring behöva stå till svars för en sån ragata.

Vilket avsnitt kunde man se det? har missat.
Citera
2022-04-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucklikeastaar
TACKAR! Kom hit endast för detta <3 Tycker ändå Annika är lite Queen, alla andra sitter och håller käften och låter Tony begå sina egna misstag istället för att faktiskt hjälpa honom att öppna ögonen. Annika är nog bara lojal och levt i en tid där kvinnor inte får ta lika mycket plats som idag, hon nöjde sig med Tonys pappa i tron att hon inte kan få något bättre eftersom hon verkar tro att hon är problemet som "pratar för mycket". Annika är den som förtjänar bättre i allt detta!
Handlar det inte om att vi alla måste nöja oss med någon tillslut? Kärlek är ett val.
Citera
2022-04-28, 15:03
Medlem
Klarar inte av när Erica och Omer säger superr hela tiden, även babyyy
Citera
2022-04-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ni får gärna utveckla. Vari ligger det underbara?
Kim trampar vatten och kommer ingenstans. Ältar sin relation för alla som orkar höra; väninnor, mamma och psykologer.
Kim behöver, likt andra kvinnor i destruktiva förhållanden, stärka sin självkänsla och gå vidare i livet. Hon pratade innan om att leva ensam, mycket bra idé. Precis vad hon behöver. Hitta sitt värde utanför ett förhållande.
Som det är nu så riskerar hon att fastna och lägga sina bästa år på ett förhållande som inte leder någonstans. Något hon lär ångra om tio år.

Jag uppfattar Kim som smart, snygg och känns som en rolig person att ta en pubrunda med.
Sen om hon ska ha ett bra liv utan drama, bråk och till slut ensamstående mamma med tre barn med tre olika pappor. Så har du 100% rätt i: Kim behöver, likt andra kvinnor i destruktiva förhållanden, stärka sin självkänsla och gå vidare i livet.
Citera
2022-04-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocktwistah
Klarar inte av när Erica och Omer säger superr hela tiden, även babyyy

Puppy är värst!
Citera
2022-04-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Hon uttryckte något av det smartaste som sagts under hela seriens historia - ”bara för att vi gifter oss kommer inte våra problem försvinna”. Och sedan ställde hon in bröllopet och drog hem till Sverige.
I princip ALLA andra deltagare tänker tvärtom. ”Gifter vi oss/skaffar vi barn/flyttar han hit kommer allt ordna sig”.

Med det sagt tycker jag ändå inte hon ska hyllas till skyarna såsom vissa i tråden gör. Men att hon backar istället för att bara köra på visar att hon har mer vett i huvudet än alla andra deltagare.

Absolut, du har rätt i att hon insåg att problemen inte skulle försvinna tvärt. Å andra sidan trodde hon att de skulle hinna lösa sig om de bara sköt upp bröllopet några månader. Åtminstone var det vad hon sa till Elton, kanske för att han inte skulle bli alltför ledsen. Men hur smart det var att lägga pengar på en terapeut som bara talade portugisiska med dem vete gudarna.

Har det framkommit någon gång vad hennes planer var för framtiden? Att han skulle flytta med henne till Sverige, kanske, och i så fall göra vad då ...?
Citera
2022-04-28, 17:47
Medlem
Citat:
Noterade att Latifs avkomma var rätt överviktig.
Latif som är ett sånt träningsfreak.
Kommer "tjockisgenerna" från Latifs ex då eller är Latif en fd tjockis som slimmat ner sig efter hårda timmar på gymmet?
Det hade kunnat förklara hans sätt och beteende. Att han överkompenserar med att vara överdrivet kaxig och macho för att maskera ett i grunden sargat självförtroendet.
Hmm, kan finnas nåt där...

Sonen ser rätt feminin ut också. Latif kan få fullt upp om några år om pojken fastnar i nåt sexuellt identitetssökande.

Detta sägs inte för att såra ett barn som inte kan försvara sig. Jag sätter det i relation till Latif eftersom det kan förklara en del gällande hans beteende och attityd. Plus att det kan vara lite spännande karma på väg åt hans håll.

Jag reagerade också lite på det när jag såg hans son. Men jag undrar också varför sonen ska bo hos Latifs mamma i Libanon om han är det viktigaste i Latifs liv, medan Latif själv är i Dubai eller Stockholm.

Var är sonens egen mor? Finns det inget jobb som butikssäljare eller väktare i Libanon för Latif, där han skulle kunna träffa sin son mycket oftare? Kanske sämre lönenivåer (vad vet jag), men vill man vara tillsammans med den som man älskar mest i världen är det kanske ett pris man är redo att betala.

Han och Sabrina måste rimligen ha diskuterat barnfrågan vid det här laget, hon är trots allt 30+. En möjlighet skulle kanske vara att han tar sitt ansvar som far och tar med sin son till Stockholm, om det nu är tanken på att han själv ska bilda familj med Sabrina (vilket man verkligen kan undra).
Citera
2022-04-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Puppy är värst!
Bejbi!
Citera
2022-04-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Puppy är värst!
Jaha trodde hon sa papi😂
Citera
2022-04-28, 22:18
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Vilket avsnitt kunde man se det? har missat.

Säsong 2, avsnitt 13, runt 2:20 börjar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in