2022-11-28, 13:51
Medlem
Sabina och kenyanen: Trodde hon att de skulle undertas från regeln att man måste söka uppehållstillstånd från sitt hemland? allvarligt! Kanske om hon är gravid men annars är det bara att gå samma väg som alla andra, been there done that. Jag hälsade på min fru 3 gånger om året den tid vi väntade. Kan hon göra med honom också...
Citera
2022-11-28, 21:52
Medlem
Mr-Kristers avatar
Kul att se Mike i sitt rätta element. Vilken skillnad på utstrålning jämfört med när han bara gnällde
Citera
2022-11-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Det borde han förstå men jag misstänker efter att ha sett hur hon betett sig mot honom hela säsongen, att hon höjde upp det hela för att med flit göra honom svartsjuk. Han sa till henne att hon aldrig skrattar så med honom, kan tänka mig att hon verkligen ville se lycklig ut med den som kom fram och pratade med henne och spelade med ordentligt enbart för att skapa en situation. Förstår att han tillslut bryter ihop så som hon tryckt ned och varit kall mot honom.
Vad är de för fel på Linda, lerver hon i någon låtsas värld? Tror hon att hon är snygg med dom hamsterpåsarna, nej skit ful. Och den stackar Pruanen bara klgar hon på
Citera
2022-11-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Vad är de för fel på Linda, lerver hon i någon låtsas värld? Tror hon att hon är snygg med dom hamsterpåsarna, nej skit ful. Och den stackar Pruanen bara klgar hon på

Värst är ju att hon har noll självinsikt om varför de blivit sådär, varför han blivit vresig eller svartsjuk. Det är ju för att hon har störst sig på allt han gjort och tryckt ned honom sedan han kom dit dag 1. Det är inte han som ska sitta och be om ursäkt och säga att ALLT beror på honom.
Citera
2022-11-29, 09:30
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60

Citat:
Värst är ju att hon har noll självinsikt om varför de blivit sådär, varför han blivit vresig eller svartsjuk. Det är ju för att hon har störst sig på allt han gjort och tryckt ned honom sedan han kom dit dag 1. Det är inte han som ska sitta och be om ursäkt och säga att ALLT beror på honom.

Det enda han har visat så här långt är att han är en pratare som drar så fort det blir lite jobbigt. Inte alls konstigt att hon satt press på honom att leva upp till sina stora ord, vilket han misslyckades med genom att bete sig som en slyna och dra.

En mans kärlek ska va villkorslös, inte "bete dig som jag vill, eller så drar jag", så varför friar han ens från början?
Citera
2022-11-29, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Det enda han har visat så här långt är att han är en pratare som drar så fort det blir lite jobbigt. Inte alls konstigt att hon satt press på honom att leva upp till sina stora ord, vilket han misslyckades med genom att bete sig som en slyna och dra.

En mans kärlek ska va villkorslös, inte "bete dig som jag vill, eller så drar jag", så varför friar han ens från början?

Drar så fort de blir lite jobbigt? Sedan dag 1 så är hon inte som hon brukar vara mot honom, allt han gör är fel. Han har gett upp allt och rest över hela jordklotet för att mötas av en sur jävel som ser ner på allt han säger och gör. Varför ska han acceptera det? Synd han inte åkte hem helt. De borde han gjort för hans skull.
Citera
2022-11-29, 10:34
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Drar så fort de blir lite jobbigt? Sedan dag 1 så är hon inte som hon brukar vara mot honom, allt han gör är fel. Han har gett upp allt och rest över hela jordklotet för att mötas av en sur jävel som ser ner på allt han säger och gör. Varför ska han acceptera det? Synd han inte åkte hem helt. De borde han gjort för hans skull.

Jaha, så hon har en sämre period, vadådå? Han får en möjlighet att visa att han älskar henne oavsett om hon är på topp eller inte. Varför skulle han förtjäna hennes bästa sidor om han inte står ut med henne när det är tungt? Hon ska väl kunna va sig själv med honom. Eftersom han fortfarande vill gifta sig med henne så tycker han ju själv hon är värd det

Klart att allt blir fel när han kväver henne och förstör all attraktion med meningslöst prat och för högt tempo. Spelar liksom ingen roll hur långt han rest om han inte kan uppföra sig på ett sätt som attraherar henne.
Citera
2022-11-29, 16:25
Medlem
Visst redigeras deltagarna och skeendena hårt men den här Evangello, inte är han dryg enbart pga klippningen? Att se honom och den stackars svenska kvinnan (Catrin?) som lever i sin egen fantasivärld är som att bevittna en frontalkrock i slow motion….
Citera
2022-11-29, 19:20
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Visst redigeras deltagarna och skeendena hårt men den här Evangello, inte är han dryg enbart pga klippningen? Att se honom och den stackars svenska kvinnan (Catrin?) som lever i sin egen fantasivärld är som att bevittna en frontalkrock i slow motion….

Han anser sig själv vara ett "asshole" och beter sig därefter, så inte enbart klippningen i alla fall.
Citera
2022-11-29, 22:47
Medlem
Citat:

Håller fullkomligt med. Här hemma sitter vi och retar gallfeber på henne pga hennes sätt. Hon upplevs som en kylig, sur person. Hon har noll karisma och utstrålning och tittar inte på honom kärleksfullt. Han förtjänar bättre än så!
Citera
2022-11-29, 23:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag undrar så hur peruanen och Linda kunde ha så enorm själslig kontakt med tanke på hur totalt avstängd hon verkar vara IRL. Där finns liksom inget … inget varmt ö h t utifrån det som visas i serien.
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Grejen som oroar mig med peruanen och
Linda är att de kallar sig "twin flames" och liknande. Inom new age-världen är twin flames ett (enligt mig) destruktivt koncept där två personer är menade att "utmana" varandra. Det är ofta accepterat att man bråkar mycket och att mycket drama ingår i relationen. Många toxiska beteenden som ursäktas just för att ens "själar hör ihop"... Kommer inte sluta bra och hans svartsjuka och hennes surhet i kombination är inte ett recept på ett bra förhållande.
Det är så tydligt att Lindas sk andlighet bara är på en ytlig nivå. Hon har läst några böcker, känt igen sig i vissa delar och applicerar sen det hela på sitt eget liv, lite som det passar henne själv. Det är en sån light-version av andlighet som inte är förankrad i henne själv som människa.
Ungefär som Malin Berghagen som kallar sig "andlig" samtidigt som hon inte har några problem med att gå på cirkus och se djur uppträda. Det går liksom inte ihop.

Det är en sak att ha ett öppet sinnelag, vara en sökare osv - en helt annan att köpa koncept inom new age rakt av och göra det till sin egen verklighet. Linda och Luis fick god kontakt på internet och hade nån siffra gemensamt i sina födelsedatum. Detta räckte för att de själva skulle utnämna sig till "twin flames" och se sig som så speciella, komplexa och unika.
Vanföreställningen backas sedan upp av andra människor, lika insnöade som de själva. Dessa används sedan som rådgivare och vägledning tillsammans med lite tarotkort som Linda plockar fram för att ytterligare förstärka sin illusion.

Jag ser inget själsligt djup i Linda överhuvudtaget. Hennes blick är tom och korkad.
Hon är bitter, irriterad och snarstucken. Det är en simpel kvinna som har läst om twin flames osv och sen applicerat konceptet på sitt eget liv för att ge det djup och mening. Det är rätt sorgligt egentligen.
Lindas brist på egentligt själsligt djup och mognad gör i sin tur att hon inte kan ha en fungerade relation med Luis. Det är Lindas omognad, trasiga bakgrund från andra destruktiva förhållande och dåliga självkänsla som spökar. Som alltid med denna typ av kvinnor (och det säger jag som kvinna själv, är så trött på deras känslomässiga martyrskap).
Hon backas även upp av välmenande väninnor som säger att "problemet ligger hos Luis" osv. Hon slipper därmed att ta eget ansvar och vaggas hela tiden in i tron att felet ligger utanför henne själv.
Hennes väninnor gör henne en rejäl björntjänst här eller så är de lika enfaldiga som Linda och tror på vad de själva säger.

Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ja, han verkar klart mer kär än henne. Det var rätt uppenbart att hon blev avtänd när hon såg hur kort han var. Hon tappade intresset redan vid flygplatsen och från vad jag har sett har hon aldrig kommit över det.
Precis.
OM Linda hade varit så andligt fin och djup som hon själv intalar sig så hade hans längd varit av sekundär betydelse. Det är den inte. Hon vill bara inte erkänna det för sig själv för då spricker illusionen om twin flames osv.

Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Linda är en sån typisk människa som föredrar drömmen/idén framför verkligheten. Ett recept för katastrof med andra ord
Det erkände hon själv också. I avsnitt 12 säger hon att "jag vill bara vara i ruset, vara förälskad i nån och allt ska vara som på små moln".
Citera
2022-11-29, 23:10
Medlem
Lostworlds avatar
Det är något obehagligt över Fiona...
Där finns ett aggressivt, osympatiskt drag över hennes person.
Hennes översexuella beteende och snuskpratande är märkligt och avtändande.
Hennes fixering vid att skaffa barn så snabbt som möjligt, att allt ska forceras... Hon verkar bara se Lars som nån slags donator. Märker han inte det själv?

Lars anhöriga bryr sig ju uppenbarligen om honom så varför pratade de inte mer allvar med honom gällande hans framtid, Fionas fixering vid barn osv? Eller hörde de inte hur illa det var, hur mycket hon pratade om detta? Det borde ju skrämma dem med.
Lars bestämmer ju själv i slutändan men om han planerar att stanna där i värmen så känns det som att hans dagar är mer räknade än på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in