2022-11-24, 07:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Om du som sagt känner dig osäker på om hon vill ha sex eller om du möjligen håller på att våldta kvinnan så rekommenderar jag dig starkt att du mycket riktigt, för er bägges bästa, frågar henne, ja.

Svara på frågan, hur försäkrar du dig om att du har samtycke till alla sexuella handlingar? Så att det inte föreligger någon risk för att du ska göra något som den andre just då inte vill?
Varför vill du inte svara på frågan?
Citera
2022-11-24, 07:28
Medlem
Citat:
Om du som sagt känner dig osäker på om hon vill ha sex eller om du möjligen håller på att våldta kvinnan så rekommenderar jag dig starkt att du mycket riktigt, för er bägges bästa, frågar henne, ja.

Men om ingen frågar så ska båda dömas för våldtäkt alltså?
Citera
2022-11-24, 07:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det stämmer, det fetade är precis vad du förväntas göra om du skulle bli tillfrågad av en polis. Det är inte ett dugg annorlunda än om du lånar din kompis bil, han anmäler att du stulit den, och du förklarar att han för i helvete gav dig nycklarna och bad dig åka och hämta käk på Donken.

Visar det sig att han däremot låg och sov medan du smög in och hämtade nycklarna till bilen får du ju problem. Känner du att du behöver en instruktion för att kunna vara säker på i ett förhör att du fick låna en bil?

I kontexten att jag är osäker på om jag är på väg att våldta någon skulle jag nog i första hand avbryta och åka hem. I andra hand skulle jag ta en paus och fråga om hon verkligen vill det här.

Så du brukar alltså fråga innan "nästa steg" så att säga i en sexuell situation ifall personen är OK med att du gör vad det är du har tänkt att göra?
Citera
2022-11-24, 07:30
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Svara på frågan, hur försäkrar du dig om att du har samtycke till alla sexuella handlingar? Så att det inte föreligger någon risk för att du ska göra något som den andre just då inte vill?
Varför vill du inte svara på frågan?
Du har fått svar. I första hand avbryter jag och åker hem om jag har minsta tvivel.
Citera
2022-11-24, 07:32
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Så du brukar alltså fråga innan "nästa steg" så att säga i en sexuell situation ifall personen är OK med att du gör vad det är du har tänkt att göra?
Jag har inte din typ av problem med att avgöra om någon vill ha sex. Det är mer tips till dig eftersom du undrar hur man beter sig i sängen i olika scenarios utan att bli våldtäktsman. Så svaret är nej, jag brukar inte fråga steg för steg. Men jag börjar tro att det nog är en jättebra idé för dig. Kör på det.
Citera
2022-11-24, 07:34
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Men om ingen frågar så ska båda dömas för våldtäkt alltså?
Om två personer våldtar varandra så är det rimligt att båda döms ja. Om du rånar mig, och jag rånar dig så döms vi båda för rån.
Citera
2022-11-24, 07:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om du lånar ut 500 spänn till en polare, så har du godkänt att han får ta 10 000 spänn av dig?

Ett finger i rumpan är inte samma sak som att godkänna en kuk i röven. Hur gärna du än vill tro det.
Att låna ut 500 spänn är inte samma sak som att godkänna att ens polare får ta 10 000 spänn av en.

Om jag är en bank ja. Dessutom tar man inte vid analsex utan man ger.

Säg inte att du är ok med att låna ut pengar för att sedan lägga 10 lax på bordet och bli arg när han tar alla 10. "Du skulle ju bara ha 5" jaså så varför presentera du då 10 för mig?

Vet ni inte när ni är på g att få den i rumpan är det verkligen dags att ni lär er för ni är inte ungdomar som i tsen. Skärpning!
Citera
2022-11-24, 07:37
Medlem
Citat:
Om två personer våldtar varandra så är det rimligt att båda döms ja. Om du rånar mig, och jag rånar dig så döms vi båda för rån.

Konstigt att det aldrig hänt då trots att kvinnor aldrig frågar en man om samtycke.
Citera
2022-11-24, 07:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag har inte din typ av problem med att avgöra om någon vill ha sex. Det är mer tips till dig eftersom du undrar hur man beter sig i sängen i olika scenarios utan att bli våldtäktsman. Så svaret är nej, jag brukar inte fråga steg för steg. Men jag börjar tro att det nog är en jättebra idé för dig. Kör på det.

Så då finns det alltså en risk för att du faktiskt gör något som den andra inte är OK med just vid det tillfället. Jag håller egentligen med dig att man tror sig känna och veta men för att vara helt säker och undvika den där risken som kan leda till fällande dom så ska vi från och med nu alltså fråga.
Citera
2022-11-24, 07:40
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Konstigt att det aldrig hänt då trots att kvinnor aldrig frågar en man om samtycke.
Nej det är inte konstigt att två personer som haft samtyckande sex aldrig har anmält varandra för våldtäkt.
Citera
2022-11-24, 07:43
Medlem
Citat:
Nej det är inte konstigt att två personer som haft samtyckande sex aldrig har anmält varandra för våldtäkt.

Nu talade vi om alla fall då kvinnor anmäler män för sex där uttryckligt samtycke saknas. Mannen har aldrig samtyckt han heller och kvinnan borde därför dömas.
Citera
2022-11-24, 08:02
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Så då finns det alltså en risk för att du faktiskt gör något som den andra inte är OK med just vid det tillfället. Jag håller egentligen med dig att man tror sig känna och veta men för att vara helt säker och undvika den där risken som kan leda till fällande dom så ska vi från och med nu alltså fråga.
Det handlar inte om att "du alltså ska fråga". Vad är grejen? Tidigare utgick man från att alla ger vem som helst samtycke till att ha sex. Det var upp till offret att hävda motsatsen. Och upp till offret att bevisa att de förvånansvärt nog inte ville ha sex. Numera fungerar lagstiftningen istället lite mer som andra lagar. Dvs det är givetvis inte självklart att du får gå och låna folks gräsklippare bara för att de inte protesterar eller försöker stoppa dig. Det är du själv som ska vara säker på att du får låna gräsklipparen.

Men absolut, om du känner dig osäker på om du håller på att stjäla grannens gräsklippare - fråga. Det är inget fel med det. Känner du dig osäker på om tjejen inte vill - fråga. Men det finns inget i lagen som kräver att du måste ställa frågan verbalt eller så är det våldtäkt. Som i alla rättegångar så utreds alla fall individuellt och man gör en helhetsbedömning. Och i ditt individuella fall framgår det tydligt att absolut, du bör nog fråga vid varje moment. Det är nog tryggast för er bägge. Den springande punkten här är nämligen hur säker du är på samtycke. Och du är ju helt uppenbart allt annat än säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in