2022-11-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasedChad

Advokaten beskrev ett case i videon där hon sa nej efter att han "bytte moment" till analt; varpå han avbröt akten direkt men dömdes ändå för oaktsam våldtäkt.

Jag har inte hört/sett den där videon, men alltså. Nog fan bör man väl kolla av om den andra är intresserad av att få ett helt annat nytt hål penetrerat innan man bara trycker in där!?

Särskilt som det är en hål där inget naturligt glid finns och skada /obehag lätt uppstår vid ovarsam behandling och något många öht inte ägnar sig åt. Även om vissa inbitna porrkonsumenter kanske tror det är högst normalt vid varje sexakt, va var jag…
Citera
2022-11-17, 21:47
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Jag vet en kille som börjat spela in ljudet om han ligger med något just för att kunna hålla ryggen fri ifall hon börjar knasa dagen efter
Sätt igång telefonen på rec när hon inte ser.

Bra att få det som rutin vid One night stands för att undvika 2-3 års fängelse och ett förstört liv.
Citera
2022-11-17, 21:47
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Så vad är det som säger att kvinnan inte bara hittar på att man bytte position? lol.
Jag rekommenderar att du läser på om bevisvärderingen i dessa mål: https://svjt.se/svjt/2018/327

Det kan i princip räcka att en kvinna berättar för en kompis direkt efter händelsen om sin upplevelse.

Vittnessmålet från kompisen räcker oftast till fällande dom om mannen nekar.
Citera
2022-11-17, 21:51
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Jag har inte hört/sett den där videon, men alltså. Nog fan bör man väl kolla av om den andra är intresserad av att få ett helt annat nytt hål penetrerat innan man bara trycker in där!?

Särskilt som det är en hål där inget naturligt glid finns och skada /obehag lätt uppstår vid ovarsam behandling och något många öht inte ägnar sig åt. Även om vissa inbitna porrkonsumenter kanske tror det är högst normalt vid varje sexakt, va var jag…
Tydligen hade han satt in ett finger i hennes röv, vilket han trodde hon gillade, så han fortsatte.

Poängen är inte att vi ska diskutera dessa vidriga anallekar utan kvinnans absurda veto-rätt att avsluta en mans sociala status samt ge han fängelsetid för dessa typer av banala anklagelser som en människa omöjligen kan försvara sig från.

Våldtäkt har gått från att vara motvillig impregnering (oftast genom våld) till att man byter hål under sex... Sjukt.
Citera
2022-11-17, 21:54
Medlem
Tur att det är länge sen man var ung och singel.
Har fortfarande en upplevelse som kan ifrågasättas.
Vaknade ihop med en naken tjejkompis efter en våt fest.
Har fler i bekantskapskretsen som anser att vi hade sex, vilket vi anser att vi inte hade.
Det skulle troligen anses som en våldtäkt idag, trotts att vi bägge anser att vi inte hade sex alls. Bara sov i samma säng utan kläder.
Citera
2022-11-17, 21:56
Medlem
Citat:
Tydligen hade han satt in ett finger i hennes röv, vilket han trodde hon gillade, så han fortsatte.

Poängen är inte att vi ska diskutera dessa vidriga anallekar utan kvinnans absurda veto-rätt att avsluta en mans sociala status samt ge han fängelsetid för dessa typer av banala anklagelser som en människa omöjligen kan försvara sig från.

Våldtäkt har gått från att vara motvillig impregnering (oftast genom våld) till att man byter hål under sex... Sjukt.

Jag skulle fan känna mig våldtagen om nån plötsligt stoppade in nåt i röven på mig under sexakten. Hur skulle du känna om det hände? Helt naturligt den andra stoppar in nåt där utan att för saken på tal innan eller?
Citera
2022-11-17, 21:56
Medlem
Citat:

Så vad är definitionen av ett moment?
Citera
2022-11-17, 21:58
Medlem
HasseLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Sätt igång telefonen på rec när hon inte ser.

Bra att få det som rutin vid One night stands för att undvika 2-3 års fängelse och ett förstört liv.

Då döms man för kränkande fotografering istället. Hellre det än för våldtäkt iof.
Citera
2022-11-17, 21:59
Medlem
Om en tjej börjar utföra oralsex på mig varpå jag säger ”nej det där vill inte jag” och anmäler henne. Kommer hon då dömas för oaktsam våldtäkt? För det är uppenbarligen så lagen fungerar idag
Citera
2022-11-17, 22:05
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Så vad är definitionen av ett moment?
Om du byter mellan vaginalt, oralt eller analt t.ex.

Men detta är egentligen irrelevant då samtycket kan dras tillbaka när som helst enl. lagen.
Citera
2022-11-17, 22:08
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Jag skulle fan känna mig våldtagen om nån plötsligt stoppade in nåt i röven på mig under sexakten. Hur skulle du känna om det hände? Helt naturligt den andra stoppar in nåt där utan att för saken på tal innan eller?
Du skulle alltså anmäla en tjej för våldtäkt och gå igenom en rättsprocess ifall en tjej försökte stoppa in sitt finger i din röv på fyllan?

Skippa anallekarna då, säg att du ligger med en tjej där båda har visat samtycke, men hon ångrar sig plötsligt under sexet. Samlaget fortsätter dock för du förstår inte att hon ångrat sig, du blir anmäld och dömd i efterhand. Är detta ok?
Citera
2022-11-17, 22:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Som redan påpekats var det alltså först andra "anala äventyr" som hade ägt rum, utan protest, varpå det blev ett uttryckligt nej först när ett finger ersattes med något annat.

Om du själv har haft sex med någon, har du och den personen då uttryckligen gett samtycke till varje moment innan det momentet har inletts? Jag vet inte riktigt hur andras sexliv ser ut nu för tiden, men jag har aldrig hört talas om någon som under en sexakt verbalt upplyser sin partner om exakt varje moment och sedan väntar på ett svar innan den skrider till handling.

Enligt mina egna erfarenheter brukar det snarare vara så att när människor väl inlett en sexakt med varandra går det mesta "på känsla" och om den andra parten har synpunkter på något säger den helt enkelt ifrån, men det räcker alltså längre utan samtyckte måste inhämtas löpande om sexakten inte ska vara helt och hållet monoton.

Citat:
Ursprungligen postat av bassen93
Om en tjej börjar utföra oralsex på mig varpå jag säger ”nej det där vill inte jag” och anmäler henne. Kommer hon då dömas för oaktsam våldtäkt? För det är uppenbarligen så lagen fungerar idag

Det räcker med att hon inte fått ditt samtycke innan hon börjar utföra oralsex på dig för att du ska kunna anmäla henne. Huruvida du sedan skulle få rätt i en domstol är kanske en annan femma.
Senast redigerad av Vintergrisen 2022-11-17 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in