2022-11-24, 00:46
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om han nu just denna kvällen var osäker och tänkte att hon kanske ändå ville ha sex med hans två kriminella polare, så skulle han ha frågat. Inte bara lämnat henne där.
Ingen utöver de som faktiskt ligger med varandra har som uppgift att kontrollera samtycke.
Citera
2022-11-24, 00:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nähä vill du inte prata om domen längre? Förklara bara kedjan. Inte våldtäkt första gången dom ligger inte i början av andra men i mitten och sen inte i slutet?

Kanske är väldigt manligt och löjligt av mig men blir jag våldtagen så går jag hem.
Jag pratar gärna domen men inte om du håller på och fjantar hela tiden, blir ju inte någon diskussion av det då.

Nu var de hemma hos henne, så hon kunde inte gå hem. Jag har inte läst mer än det lilla som stod i domen, jag har ingen koll på om de fortsatte ha vanligt sex efter att han gjorde övertrampet. Om de fortsatte med vanligt sex tycker jag personligen att det är underligt, just eftersom hon verkade bli rätt upprörd över det som hände med analsexet. Dock påverkar inte det själva domen om händelseförloppet var så som det anges.
Angående det fetade i texten hamdlade det inte om tidpunkt, det var momentet analsex som var den springande punkten här, och det vet du också.
Citera
2022-11-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Hade hon tillstånd av honom att föra in den i slidan? Han kanske bara ville köra analt.

Tydligen hade hon det. Eftersom han inte har anmält henne för våldtäkt.
Citera
2022-11-24, 00:49
Medlem
Citat:
Tydligen hade hon det. Eftersom han inte har anmält henne för våldtäkt.

Många som inte vågar anmäla.
Citera
2022-11-24, 00:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hade hon tillstånd av honom att föra in den i slidan? Han kanske bara ville köra analt.
Jo, det enda lilla kruxet med det resonemanget är att det krävs en aktiv handling från honom för att den ska komma in ordentligt. Att hon för den mot slidan är inte likamed att det påbörjas sex, utan där kan han aktivt backa från henne.
Citera
2022-11-24, 00:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja. Det är det. Men du inser väl att det är skillnad på ett litet finger och en stor kuk/stor dildo? Om inte, så kan du ju alltid prova. Gärna utan att vara förberedd på att dildon kommer att komma. Be någon romans att när du minst anar det trycka upp en stor dildo i ändlyktan på dig.
Så kommer du kanske inse att det är stor skillnad mellan ett litet finger där och en stor dildo/kuk där.

Själv avskyr jag att ha något alls vid analen. Skithålet är till för att bajsa, prutta och fisa med. Inte ha sex med.

Hur blev förspel till "minst anar"? Om hon inte ville ha analsex hade hon givetvis sagt nej till fingret med så du behöver en ny förklaring.

Citat:
Hade hon tillstånd av honom att föra in den i slidan?

Haha sant han borde motanmäla, han har uppenbarligen bara givit samtycke till analsex där.
Citera
2022-11-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ingen utöver de som faktiskt ligger med varandra har som uppgift att kontrollera samtycke.

Nu var det dock så att han visste, sedan dagen innan att hon sagt att hon inte ville ha sex med hans två kriminella polare. Att då lämna hennes ensam med dessa två, när hon är i ett utsatt läge och de har börjat kladda på henne. Är rent olagligt. Medhjälp till våldtäkt som sagt.
Citera
2022-11-24, 00:53
Medlem
Citat:
Många som inte vågar anmäla.

Han stod bakom henne. Så han hade all chans att backa bakåt.
Citera
2022-11-24, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo, det enda lilla kruxet med det resonemanget är att det krävs en aktiv handling från honom för att den ska komma in ordentligt. Att hon för den mot slidan är inte likamed att det påbörjas sex, utan där kan han aktivt backa från henne.

aha
Citera
2022-11-24, 00:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Klockren dom.

Ja, jag tycker att de har gjort en riktig bedömning. Däremot undrar jag vad fasiken det är för fel på advokaten som var med i SVTdebatten. Jag förbluffades när jag såg det hur de stod och pratade om denna domen som att just denna vore ett problem. Nu när jag läst domen får jag bara bekräftat att jag tänkte rätt då när jag hörde debatten. Advokaten tog ett extremt dåligt exempel när det gäller att problematisera domar och samtyckeslagen.

OBS, min tilltro till advokaters sunda förnuft är inte jättehög generellt, ska sägas.
Citera
2022-11-24, 00:56
Medlem
Citat:
Han stod bakom henne. Så han hade all chans att backa bakåt.

Den kan ha glidit in fel utan att han hinner backa.
Citera
2022-11-24, 00:56
Medlem
otellos avatar
Citat:
Nu var det dock så att han visste, sedan dagen innan att hon sagt att hon inte ville ha sex med hans två kriminella polare. Att då lämna hennes ensam med dessa två, när hon är i ett utsatt läge och de har börjat kladda på henne. Är rent olagligt. Medhjälp till våldtäkt som sagt.
Kvinnan har ett eget ansvar. Det hade varit skillnad om det bevisats att han medvetet drogat henne i syfte att låta sina kompisar gå loss, så är mig veterligen inte fallet. Jag är dock inte speciellt insatt.

Det kanske finns andra brott man gör sig skyldig till om man låter en annan människa utsättas för fara. Känns dock tveksamt, vem avgör när en annan människa befinner sig i fara?

Varför envisas du med att skriva "kriminella polare"?
Senast redigerad av otello 2022-11-24 kl. 01:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in