Citat:
Ursprungligen postat av
Toretips
Följt denna tråd passivt länge. Har haft lite tankegångar kring en för mig alltid misstänkt:
Bodde /uppväxt i Mariestad.
Han har och har haft en otäck kvinnosyn.
Fanns på plats denna kväll.
Han hade liten båt av "hard top model" i viken innanför "båtgården" vid Ekudden.
Född 1968.
Bytte efternamn under 90 talet från Johansson till Fenelius.
Sitter för tillfället inne för våldtäkt på barn.
Inte många som vet att denna på FB omskivne mannen härjade i Mariestad.
Finns mycket information om honom nedan:
https://www.flashback.org/t1057304
Citat:
Ursprungligen postat av
Ryckepung
Det som avses med "Ständiga maktbegär" är det faktum som hans tidigare kollegor och elever vittnat och pratat om. En vilja att alltid sätta sig över andra människor på ett mycket obehagligt sätt.
En vilja att få andra människor att fastna i någon form av beroende ställning till honom och hans person.
Jag har varit passiv i tråden men följt den noga, bodde en tid i Mariestad efter det i Skövde. Peters namn har varierat under åren men har för mig alltid förknippats med ett obehag. Är mycket som pekar på honom i tråden. Är han inte direkt skyldig för hennes död, är min egen övertygelse att han
inblandad i försvinnandet.
Att han var på Statt denna kväll är bekräftade uppgifter, finns det någon som kan bekräfta något mer???
/ JO
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Den här PV med bror känns ganska intressant. Även att PV ska ha känt BW. Några saker bara:
1) Vet du att PV hade en båt nere vid Ekudden?
2) Vet du att PV var på Stadt den kvällen?
3) Vet du exakt var PV bodde 1992? Det blev lite rörigt i din uppställning. Vem flyttade från Mariestad under 1994, PV eller brodern? Vem bodde sen i Skövde enligt Skatteverket, åtminstone från 1989?
4) Vet du att PV hade pilotglasögon?
Ju säkrare svar vi kan få fram, desto bättre förutsättningar för matnyttiga resonemang.
Signalementet passar in bra på iakttagelsen vid Runstensvägen (cendréfärgat hår) och kanske också i brovittnets utsaga. Även iakttagelsen på sjukhusparkeringen blir aktuell igen. Även golfkopplingen kan spela roll för valet av klädsel. Kopplingen till BW är intressant.
När det gäller glasögonen är det intressant i jämförelse med Klas. Tanken har varit uppe några gånger i tråden: Kan polisen ha fått rätt utsaga från brovittnet, men tog fel person? Polisen tog Klas i stället PV? (Givet förutsättningen att PV verkligen var på Stadt.) Kanske är brovittnet helt ok?! Det gick en person med pilotglasögon bredvid Helena? Kan polisen ha fastnat för Klas på grund av "fel" glasögon och att han fanns nära Helena hela kvällen? Det lätta valet? Vem vet.
Ja ,vi börjar med fråga 1, Ja, denna uppgift kommer då från denne ToreTips, som endast skrivit
detta inlägg för 11 års sen. Jag betraktar det som mycket trovärdigt, hela inlägget. Det är min känsla av det. Sen att
säkert veta rörande alla uppgifter i tråden det är en annan sak. Det är ju till och med uppgifter från Polisen ,som inte säkert går att
veta om de är 100% sanna i den här utredningen. Som de fått fel eller dragit helt fel slutsatser av. Det vet ju du lika bra som jag.
Beträffande denna båt och han med sin bror hängde även i hamnen med denna båt, kommer från ett helt annat håll och det är från InkaInka. Jag har ju även tagit upp det i ett annat inlägg att det var hans båt som slet sig från Torsö (
SLA, 23 mars ,2022) en öppen "hardtop"- modell Örnvik. Givetvis inte samma båt som 1992, men det blir ju då än också lättare att misstänka, att han kan haft just en sådan båt även 1992. Att då även familjen Feneli*s/Johans*on hade sommarstuga redan 1992 på Torsö eller Dillö får jag även stark känsla av att de hade. De hus som de har nu där förvärvades dock på senare delen av 90-talet.
Fråga 2. Jag skriver här, "Han skall ha varit på Stadt den kvällen". Ja, det är ju inte samma sak som att säga ,"Han var på Stadt den kvällen". Men jag får en stark anledning att tro detta, med stöd av de två ovanstående inläggen. InkaInkas källa hävdar detta också. Det finns även en möjlighet att han aldrig var inne, men utanför Stadt.
Fråga 3. Jag vet var PV bodde 1992. Han bodde från och med januari 1992 på Orkidevägen i Skövde. Innan dess på Torggatan i Skövde. Enligt Skatteverket hade de uppgifter att han skall ha bott i Skövde i alla fall sen 1989. Jag var otydlig förut, hans bror Parti*k skall ha flyttat från kornettvägen 7, Mariestad under 1994 och vidare till Uppsala.
Fråga 4. Uppgiften att denne man" skall ha haft slipade pilotglasögon trots att den sen länge hade blivit omodernt", är den exakta meningen som Mariestadsbon talar om för mig, som jag under en längre tid ha haft PM-kontakt med. Denna uppgiften kommer alltså inte ifrån några pdf-filer eller någonting. Nej, den uppgiften kommer endast från min PM-kontakt, detta kan ni själva se om ni går tillbaka i tråden och tittar att denna uppgiften har jag skrivit om långt innan det blev tal om några pdf-filer.
Jag, kan säga att jag värderar denna källa, Mariestadsbon, som en mycket trovärdig källa. Att han hade pilotglasögon då, kan vi vill jag mena vara alldeles säkra på. Samma källa vill även minnas att denne Peter V gick och läste till lärare uppe i Karlstad. Han skall i alla fall ha bott i Skövde 1989 enligt Skatteverket, men han kan ju dessförinnan läst i Karlstad. Jag är för övrigt osäker på om Skövde Högskola hade lärarprogrammet då. Han kan ju även hoppat över viss pedagogikutbildning.
Bra, Ugglan om klädseln, den är ju även sportig med shorts. Golfanknytning-Golfshorts ?Hmm. Ja.
Ja, Runstensvägen, bra. Cendrefärgat hår. Ifall de , han och Helena hade en kontakt av hemlig natur, kan det förklara träffen där istället för på Hällristningsvägen.
Sista stycket om dina tankar kring en möjlig förväxling av de två: PV och KM, bra. Vi tänker i samma banor här, beträffande detta.