2012-11-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Vad menar Ryckepung med "ständiga maktbegär", och på vilket sätt skulle detta göra honom mer intressant?

Förövrigt..Nja, tycker faktiskt att det är lite väl mycket som talar för att påkörningsteorin INTE är speciellt trolig (dock inte helt omöjlig).

Ingen skulle alltså i så fall ha uppmärksammat olyckan, varken sett lr hört något, trots att Ekuddenvägen tydligen var relativt trafikerad. Sedan skulle GM (mfl) alltså efter påkörningen ha lastat in offret (H) i bilen städat undan de (eventuella) bevis som fanns på olycksplatsen och sedan fått för sig att placera ut skorna ca 50 m in på stigen och köra runt in på cykelvägen till lekplatsen och placera ut ringar, cerat + diverse annat. Sen har vi ju kvinnan med hundens vittnesmål som även påstod sig höra en kvinna prata/skrika (typ-så kan ni inte göra).

En påkörningsincident med dödlig utgång, där offret är en pigg o frisk 22-åring, borde sannolikt ha resulterat i en del yttre blodutgjutelse även om de inre skadorna är dödliga. Men visst, alldeles omöjligt är det ju inte att det skulle kunna ha gått till ungefär som beskrivits ovan, åtminstone inte rent hypotetiskt.

Avslutningsvis alltså inget nytt på Per U's alibi/minnes-front ca kl 02-ca kl 04. Det kanske kan finnas någon som läser (kommer att läsa) tråden som träffade/såg honom denna tid, eller? Å andra sidan så har jag då heller inte sett lr hört något alibi från vare sig ex.vis BjörnW, Fenelius, P.Runeberg lr P.Nielsen. Man får väl hoppas att sådana upg. finns hos dom som borde ha just sådana.

Det är väl dock ganska troligt att i alla fall någon av dessa "prime suspects" läser tråden och varför då inte vara lika framåt som t.ex PU, MRö, PK och "komma ut" och berätta sin syn på saken, inte minst för att skingra ev. misstankar mot ens namn. Inte minst BW's "story" vore intressant att ta del av.

Det som avses med "Ständiga maktbegär" är det faktum som hans tidigare kollegor och elever vittnat och pratat om. En vilja att alltid sätta sig över andra människor på ett mycket obehagligt sätt.
En vilja att få andra människor att fastna i någon form av beroende ställning till honom och hans person.

Jag har varit passiv i tråden men följt den noga, bodde en tid i Mariestad efter det i Skövde. Peters namn har varierat under åren men har för mig alltid förknippats med ett obehag. Är mycket som pekar på honom i tråden. Är han inte direkt skyldig för hennes död, är min egen övertygelse att han
inblandad i försvinnandet.

Att han var på Statt denna kväll är bekräftade uppgifter, finns det någon som kan bekräfta något mer???

/ JO
Citera
2012-11-07, 13:46
Medlem
Ankias avatar
.
Utredningen har tydligen tagit ny fart och då får man innerligen hoppas att utredarna går in med "nya friska ögon" och kanske lägger alla de tidigare gamla misstänkta namnen åt sidan för ett ögonblick.

Kan det ha varit en person som var på tillfälligt besök i Mariestad och som utförde dådet?
Vilka hotell/vandrarhem fanns på 90-talet i Mariestad (är hotellliggarna kollade?), fanns det någon tillfälligt inneboende hos någon i Mariestad, hur var det med flyktingförläggningarna, har man kollat Ekuddens campingliggare, etc, etc?
.
Citera
2012-11-07, 17:40
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Ekuddens campingliggare
Den lär vara rätt full för den helgen, liksom många andra övernattningsställen i staden, eftersom det var nationell simtävling samma helg.
Dock säger någonting mig att förövar-en/na finns att hitta inomsocknes, och har förmodligen också nämnts i tråden.
Citera
2012-11-07, 19:05
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Den lär vara rätt full för den helgen, liksom många andra övernattningsställen i staden, eftersom det var nationell simtävling samma helg.
Dock säger någonting mig att förövar-en/na finns att hitta inomsocknes, och har förmodligen också nämnts i tråden.
.
Vad var det för simtävlingar och var hölls de?
.
Citera
2012-11-07, 19:41
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Vad var det för simtävlingar och var hölls de?
Minns inte namnet, men det var med nationellt deltagande (ca 600 personer+ledare) på Ekuddenbadet. Pågick under fredag och lördag. Mycket folk i omlopp i området med andra ord. Dock så skulle nog en GM från annan ort haft svårt att dölja kroppen så väl som uppenbarligen är gjort, såvida den inte forslades ut från staden under söndagen till exempel. Låter dock otroligt, men går ju inte helt att utesluta såklart.
Citera
2012-11-08, 01:23
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Förövrigt..Nja, tycker faktiskt att det är lite väl mycket som talar för att påkörningsteorin INTE är speciellt trolig (dock inte helt omöjlig).

Ingen skulle alltså i så fall ha uppmärksammat olyckan, varken sett lr hört något, trots att Ekuddenvägen tydligen var relativt trafikerad. Sedan skulle GM (mfl) alltså efter påkörningen ha lastat in offret (H) i bilen städat undan de (eventuella) bevis som fanns på olycksplatsen och sedan fått för sig att placera ut skorna ca 50 m in på stigen och köra runt in på cykelvägen till lekplatsen och placera ut ringar, cerat + diverse annat. Sen har vi ju kvinnan med hundens vittnesmål som även påstod sig höra en kvinna prata/skrika (typ-så kan ni inte göra).

En påkörningsincident med dödlig utgång, där offret är en pigg o frisk 22-åring, borde sannolikt ha resulterat i en del yttre blodutgjutelse även om de inre skadorna är dödliga. Men visst, alldeles omöjligt är det ju inte att det skulle kunna ha gått till ungefär som beskrivits ovan, åtminstone inte rent hypotetiskt.

Klistar in länken med svar och tankar Teori nkring en spekulation ev påkörningsolycka cykelbanan strax utanför Helenas bostad, lekplatsen/dungen
https://www.flashback.org/sp40206483

Du säger:
Citat:

En ev påkörningsolycka teori spekulerar jag cykelbanan mellan lekplatsen och Helenas bostad INTE stora vägen ned till Ekudden som du skriver.
Jag skrev och diskuterade Cykelbanan mellan dungen/lekplatsen och Helenas bostad eftersom det var där ljusa bilen sågs komma körande ("Vittnena hällristningsvägen" OCH vad jag nu spekulerar nu ev. klippte körde på Helena vid lekplatsen).
Den gångbanan/cykelbanan var inte starkt trafikerad av varken cyklister eller gångare tidiga morgnar sommartid och framförallt inte trafikerad av ev bilar. enligt uppg.snarare tvärtom enligt de boende kring Helenas Fam.villa område.

Citat:
Sen har vi ju kvinnan med hundens vittnesmål som även påstod sig höra en kvinna prata/skrika (typ-så kan ni inte göra).

Tänk då på vittnesmålet Hanna med hunden.
Vad jag förstår så hörde Hanna röster och gäll,gråt från bl.a "troligen helena´" från dungen vid lekplatsen under par eller flera minuter. rätta mig om jag har fel så inget missförstånd blir ang röster från Man och kvinna dungen.

En ev påkörning BIL på människa behäver inte betyda en dödlig utgång omedelbart, skador som kan vara invärtes kan dra ut på tiden och det är väll inte svårt tänka sig de som varit med om påkörningsolyckor och som överlevt kan berätta om hur de ev. gråter och pratar och ev skriker av en ev. schock.

På denna platsen cykelbanan lekplatsen/dungen tror jag i en teori bland flera (spekulerar nu) ev. en eller flera Gm alt. inderekt berusade gjorde ett ödesdigert val som de lever med ända in i dag och har kanske dåligt samvete/samvetskval. Altså ev. inga mördare med uppsåtet ta livet av någon som det diskuteras hej vilt om utan DE/DOM kanske helt enkelt tragisk ev.vart med om en plötslig grej fyllan som resulterat i katastrof pga av de kanske antagligen valde fel i en ev. händelsekedja..förlopp.
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-11-08 kl. 01:34.
Citera
2012-11-09, 13:45
Medlem
Jourhavandes avatar
I programmet efter tio med Malou nämndes Helena idag med bild där missing people vill ha tips.
Citera
2012-11-09, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
I programmet efter tio med Malou nämndes Helena idag med bild där missing people vill ha tips.

Tack Jourhavande! Jag tar mig friheten och länkar till programmet. Helena nämns 17 minuter in i detsamma.

http://www.tv4play.se/program/efter-tio?video_id=2238764
Citera
2012-11-11, 01:34
Medlem
med tanke på alla ideer som kk12 delat med sig under årens lopp, verkar det troligt att kk12 vet mer om Helnas försvinnande än han vill berätta. han var ju bevisligen på ekudden den aktuella natten.
Detta bör diskutetas ordentligt i tråden.
Citera
2012-11-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlok
Det är nog dax för den innersta kretsen på detta forum att göra en internutredning av självaste kungen som leder drevet/skallgången här.
Hans mer och mer maniska sätt att skriva på ger mej bara mer och mer indikationer på att hans betende liknar en möjlig gärningsman.

Alltså inte bara jag som tror detta .
Citera
2012-11-12, 16:25
Medlem
En fråga till kk12
Befann du dig på ek udden och storatorget i Mariestad natten då Helena Andersson försvann ?
Har du stor områdes kännedom ekudden-sandviken ?
Vet du överhuvud taget vilka alla dessa personer du hängt ut här är ?

Min spekulation är att du är mer inblandad än du säger, det är även svårt att få riktiga svar från dig.
Om man Spekulerar i din inblandning angående Helena uppstår genast problem, Antingen tystnar du eller så skyller du från dig. Jag är mycket intresserad av vad ditt försvar är, för du har hängt ut mig med namn och falska vänner och platser så nu kanske du ska svara.
Senast redigerad av surdegsbulle 2012-11-12 kl. 16:30.
Citera
2012-11-12, 19:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
.
Utredningen har tydligen tagit ny fart och då får man innerligen hoppas att utredarna går in med "nya friska ögon" och kanske lägger alla de tidigare gamla misstänkta namnen åt sidan för ett ögonblick.

Kan det ha varit en person som var på tillfälligt besök i Mariestad och som utförde dådet?
Vilka hotell/vandrarhem fanns på 90-talet i Mariestad (är hotellliggarna kollade?), fanns det någon tillfälligt inneboende hos någon i Mariestad, hur var det med flyktingförläggningarna, har man kollat Ekuddens campingliggare, etc, etc?
.
Stadt , Hotel Vänerport , Hotel Viktoria-på Drottninggatan , Hotel Aqva , Cardells resanderum och Motel Rattugglan. Dessutom campingen på Ekudden . Simtåvlingen hette Speedo Cup och gick alltid i mitten av JUNI. Innan badsäsongen kommit igång på.allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in