Citat:
Ursprungligen postat av
KebabPizza1337
Hur har ni hanterat det med alkohol o jobb? Har aldrig supit medans jag jobbat. Däremot har det hänt att man springer till systemet en tisdag efter man jobbat 8 timmar o super sig full för att sedan gå upp 5 för att göra sig redo att jobba. Fy fan hände 1 gång när jag söp som fan en torsdag. Drack 8 styckna 7.5or och la mig vid säkert 23:30. Tänkte ”det är ju bara en dag jobb o sen helg”. Ångrade mig så grovt efteråt. Var helt skakis, kallsvettigt, visste ju för fan knappt vart jag skulle ta mig någonstans o så fort någon ropade på mig fick jag rent ut sagt panik. Kan säga att jag åkte hem o skämdes som en hund. Så med allt detta hur går det för er? Dricker ni viss på jobbet eller hur har ni hanterat en baksmälla o ändå jobbat?
Att gå till jobbet med äcklig skakig bakis är som att be om en panikattack.
Du har tyvärr klassisk beroendepersonlighet, var glad att du inte halkat in på tex opiater/opioder för då hade du nog inte haft ett jobb idag. Det kanske lite tråkiga svaret till dig är att en vit månad inte är det du behöver - du måste göra dig kvitt alkoholen (drogerna) för resten av livet. Du kan aldrig ta en öl till fotbollen igen eller en vinare en romantisk middag, du kan aldrig dricka med dina polare igen, inte en droppe till, någonsin. Det är inte många med beroendepersonlighet som klarar av att sluta helt och hållet så underskatta det inte. Du måste ge dig fan på det, på riktigt.
Nu vet jag inte hur gammal du är och om du har familj/barn eller inte. Har du familj så kommer du förstöra deras liv för eller senare för det där du gjorde med jobbet kommer eskalera, slutar du inte dricka och skaffar familj så kommer du förstöra deras liv med tiden. Sen sitter du där helt ensam och gråtsuper i en sunkig lägenhet och tittar tillbaka på hur livet sprang ifrån dig.
Vad du än gör för att bli av med ångesten alkoholen ger dig, även om du försöker sluta, försök aldrig lindra det med någon annan pissdrog som benso eller lyrica. Det kommer gå åt helvete.
Kom ihåg att de flesta dricker destruktivt pga ångest, för ångestlindring, som från första början kommer från alkoholen själv. Alla droger leder med tiden till värre ångest än innan de introduceras i livet, vilket kanske låter lite ironiskt då de flesta använder droger för att slappna av men det är bara en illusion. Det är en spiral ner i helvetet. Att du känner "fan jag tar ändå ett 6pack ikväll fan vad kul det ska bli" är inte för att du vill ha kul på riktigt, det är för att din hjärna lurar dig att dämpa ångesten som uppkommit från ditt alkoholmissbruk - med ännu mer alkohol.
En vanlig människa utan beroendepersonlighet dricker 2-3 bärs och nöjer sig där. Folk med sjukdomen beroendepersonlighet är fast livet ut, fast det går att leva icke-destruktivt och det är viktigt att göra det bästa av situationen så varken man själv eller andra kommer till skada/lider.
Du fixar detta, lycka till!