2022-11-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Jag stöttar Lutmark i de fallen jag håller med, jag stöttar inte de andra direkt. Jag har avrått Lutmark flertal ggr om vissa personer han umgås med, jag har varit med om en del med myndigheter som förstört min familjs liv, jag har aldrig personligen varit i problem med myndigheterna utan inom mina närmsta som däremot inneburit att jag åkt på smällen på olika sätt. Jag skriver av ren erfarenhet, de har jag bevittnat visst de låter absurt men jag har ju bevis på allt jag skrivit eller sagt. Jag har alltid varit den som vill skapa mig en egen uppfattning så jag har läst domar, kollat upp och gett goda råd gällande de Lutmark träffat. Jag vill personligen att han ska hålla sig till djuren och bönderna även om jag håller med i vissa fall gällande soc, men det är mkt mer komplicerat där och de blir rörigt och knas när han har de projektet med. Jag vill att han hjälper djurägare

Jag pratar med Lutmark personligen, och har sagt min åsikt och de jag vet om alla han möter, men inte i live, jag hejar på Lutmark gällande djurägare och vissa saker om de andra.

Jag har nyligen läst domar gällande vissa som nämns i tråden och de Lutmark åkt och intervjuat så jag vet gansk mkt. Min förhoppning är att djurägarna ska få hjälp och uppmärksamhet helst att Lutmark håller sig till bara djurägarn men vi får se hur det utvecklar sig.
De djurägare han tar upp kommer inte att få den hjälp de tror eftersom deras ärende är prövade gång på gång och de som fått djur omhändertagna har brutit mot de regler som gäller oavsett om de själva tycker att deras djurhållning varit enastående
2022-11-20, 21:24
Medlem
Citat:
Jag stöttar Lutmark i de fallen jag håller med, jag stöttar inte de andra direkt. Jag har avrått Lutmark flertal ggr om vissa personer han umgås med, jag har varit med om en del med myndigheter som förstört min familjs liv, jag har aldrig personligen varit i problem med myndigheterna utan inom mina närmsta som däremot inneburit att jag åkt på smällen på olika sätt. Jag skriver av ren erfarenhet, de har jag bevittnat visst de låter absurt men jag har ju bevis på allt jag skrivit eller sagt. Jag har alltid varit den som vill skapa mig en egen uppfattning så jag har läst domar, kollat upp och gett goda råd gällande de Lutmark träffat. Jag vill personligen att han ska hålla sig till djuren och bönderna även om jag håller med i vissa fall gällande soc, men det är mkt mer komplicerat där och de blir rörigt och knas när han har de projektet med. Jag vill att han hjälper djurägare

Jag pratar med Lutmark personligen, och har sagt min åsikt och de jag vet om alla han möter, men inte i live, jag hejar på Lutmark gällande djurägare och vissa saker om de andra.

Jag har nyligen läst domar gällande vissa som nämns i tråden och de Lutmark åkt och intervjuat så jag vet gansk mkt. Min förhoppning är att djurägarna ska få hjälp och uppmärksamhet helst att Lutmark håller sig till bara djurägarn men vi får se hur det utvecklar sig.
Var det inte du som ifrågasatte Toms syster idag? Ni är ju helt hjärntvättade. Han är mer intresserad av likes än för sin familj och djur. Tror du hans syster skrev så för hon tyckte det var kul??? Ni eldar ju på en dåres idioti.. Läs om Mattias Flink. Han var en militär som gick in i en psykos.
2022-11-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Var det inte du som ifrågasatte Toms syster idag? Ni är ju helt hjärntvättade. Han är mer intresserad av likes än för sin familj och djur. Tror du hans syster skrev så för hon tyckte det var kul??? Ni eldar ju på en dåres idioti.. Läs om Mattias Flink. Han var en militär som gick in i en psykos.
Sen en stilla fråga till: Tycker du Tom sköter djuren bra? Eftersom bönderna i hans närhet har tagit avstånd från honom, så borde det betyda att de har fått nog. Eller tror du som Tom, att han är världens mest erfarna bonde?
2022-11-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De djurägare han tar upp kommer inte att få den hjälp de tror eftersom deras ärende är prövade gång på gång och de som fått djur omhändertagna har brutit mot de regler som gäller oavsett om de själva tycker att deras djurhållning varit enastående

Jag är väl medveten om att de inte kommer gå att få rätt i någon juridisk process för de som redan blivit av med djuren, men de skapar gemenskap och uppmärksamhet hur illa ställt det är med Länsstyrelsen. Har man inte varit med om det själv så vill man inte tro på det, men har man varit med om det el sett anhöriga drabbas på felaktiga grunder så tror man på personens historia.

Som sagt många av djurägare som berättat sin story är det kört för utöver de som fått djurförbud, de kan ansöka om att få det upphävt men de kommer aldrig få tillbaka djuren, upprättelse eller skadestånd. De djurägare som han träffat som inte har blivit av med djuren finns de kanske 5% chans att få saken prövad rättsligt men de spelar ingen roll då förvaltningsdomstolarna är rättsosäkert och de prövar saker helt annorlunda än t.e.x tingsrätten.

Tyvärr vissa djurägare han intervjuat el träffat var nog inte hans smartaste drag vilket jag även där sagt åt honom att ska han berätta deras story/de berätta så måste de granskas så han inte stöttar de som inte skött sina djur. Självklart kommer de fram de som blivit av med djuren nu då de ser sin chans att utnyttja detta för egen vinning, men de människorna som utnyttjar detta har ju inte skött djuren och därför blivit av med de vilket är korrekt men alla är inte såna ärenden av de som lagts upp.

De viktiga är de som drabbats trots att de skött sina djur, det finns många fall där de visats sig i de offentliga handlingarna där Länsstyrelsen undanhållit beslut, ej delgivit besluten, ej följt lagen och vilka som är vänner med varandra i ärenden, JO kritiserade fall.

Jag har i flera år granskat och gått igenom djurärenden hos Länsstyrelsen och sett många tjänstefel begåtts men de går inte att sätta dit en tjänsteman för tjänstefel idag, därför måste tjänstemanna ansvaret återinföras. De är väl de flesta överens om att de måste få en konsekvens när 1 handläggare på en myndighet begår tjänstefel och använder sin personliga åsikt istället för objektivt, efter forskning och fakta.
2022-11-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Sen en stilla fråga till: Tycker du Tom sköter djuren bra? Eftersom bönderna i hans närhet har tagit avstånd från honom, så borde det betyda att de har fått nog. Eller tror du som Tom, att han är världens mest erfarna bonde?

Jag vet att bönder som är granne med honom har velat hjälpa Tom när han åker iväg frivilligt så vissa bönder gillar honom. Djuren har haft tillsyn , mat och vatten när Tom varit iväg. När Tom är hemma är det fräscht och nästintill för rent i stallarna. Av de jag sett på live så har djuren inte misskötts, sen kan man ju undra om det är meningen att Tom är den enda som ska ta hand om gården? Bouppteckning som tar tid eller vägrar de andra i släkten hjälpa till. Alla lär sig något nytt varje dag, ingen vet bäst, de viktiga är att man känner sina djur som individer och vet vad de mår bra av.

De jag däremot sett när Tom inte varit där och kommit hem till kaos. I en live hade de stängt in alla djuren utan mat istället för att låta de gå in/ut som de vill, med andra ord lösdrift som är de mest naturliga för djuren. Jag skulle önska att Tom var mer hemma hos djuren men de är inte min sak att säga åt han vad han ska göra, jag är av den åsikten att djuren sköts väl om hand när han är hemma, jag kan inte uttala mig något om hur de ser ut annars. Jag hoppas han har hjälp och inte är ensam med allt på gården, men jag kan inte säga vvad jag tkr utan att veta fakta. Bor inte i närheten heller.
2022-11-20, 21:55
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Stopp nu, Tom blev friskförklarad av psykiatrin, de kollade både fysiskt & pykiskt. Han är ingenstans sjuk, däremot har han förlorat sin pappa i självmord pga trakasserier ifrån Länsstyrelsen Jönköping Ingela Björklund som jagat bönder i flera år. Hon är även anledningen till hästmannens förlust, se filmen sista striden kan ni få en uppfattning.

Toms pappa fick guldmedalj av kungen för finaste gården i Sverige, men trots det så var det trakasserier emot pappan som till sist drevs till självmord. Tom har haft intervjuer med djurägare även andra människor som har förlorat de de älskar.

Alla djurägare han haft seriösa intervjuer med förutom danskan har varit trovärdig då det finns bevisning. Planen var bondeuppror men folk som Fia, foliehattar osv har utnyttjat han för sin egen vinning och fått in konspirationsteorier om allt. Han har själv erkänt att han spelade med en hel del med de men skumma människor i Sthlm som han råkade på då han pratar med allt och alla. Han är militär och har ett mål så han kommer inte ge upp.

Hans arbetsgivare har inte anmält honom, tvärtom de har backat upp honom förutom vissa kollegor som har skit på sig. Hans anhöriga har varit oroliga ja då han bettet sig annorlundas jämfört med vanligt då han alltid varit tyst och gjort de han ska, vilket inte är så konstigt.

Jobbat för staten hela livet och sen få veta att saker inte är som det ska. Han är militär som inte kommer ge upp och som inte är rädd för någon myndighet. Han påverkas såklart av alla historier, människor utnyttjar hans driv.

Det finns bevisning i flera fall med djurägare som tagits upp, tyvärr har folk fått honom in i alla andra grupper som LVU, osv alla med hat emot myndigheter har lyckats hitta honom

de bästa hade varit om han hållit sig till bara djurägare.

Förövrigt så var det sthlms insatsstyrka som hämtade honom, de gjorde sitt jobb och de hade trevlig stund efter liven. De flesta hyllar Tom för han gör något ingen annan vågar, han har aldrig varit våldsam däremot sagt saker i affekt, skrikit osv men aldrig tagit på någon. Han kan lagen väldigt väl, de telefonsamtal han haft med Länsstyrelsen har bevisat en hel del om deras sätt att se det på, en av alla har faktiskt skött de professionellt utan att håna honom.

Däremot är de inte så smart att följa med på möten med soc, de förvärrar bara föräldrarnas situation men djurägare har jagats länge av LS inkompetenta inspektörer, de finns väldigt få vettiga kvar.

Men han skullle fokusera på att få hemsidan med olika fall så folk får se bevisen och inte bara höra intervjuer/live.

Jag tkr det är trist att Fia och foliehattarna hittat honom och fått ett samarbete men en sak är säker Tom är hyllad och uppmärksammad av de flesta. de sider jag vet har de knappt varit något hånande utan tvärtom många anser att han gör något bra..
a
Oj oj oj här va det många lögner.
Jag känner som sagt till familjen och vet all fakta. Inte bara Toms fantasier. Att du kan säga emot systern som vet och vill väl och som har det jobbigt pga. Toms lögner.
Pappan fick inte medalj för Sveriges finaste gård! Fick medalj för levererat mjölk genom Arla i 25år.
Pappan var inte trakasserad av länsstyrelsen. Fick 2 löjliga anmärkningar av ingel@ som rättades till på någon timme sen var det inget mer. Friskförklarad? Bara för han inte fick tvångsvård?
Jag har sett kalvarna som gick ute. De vågade inte gå in i ladugården och dricka ens. Fråga hans vänner på festen va de tyckte de var i för skick!! Borde skämmas när du uttalar dig om saker du inte vet ett skit om förutom Toms lögner!
2022-11-20, 21:59
Medlem
Citat:
Jag är väl medveten om att de inte kommer gå att få rätt i någon juridisk process för de som redan blivit av med djuren, men de skapar gemenskap och uppmärksamhet hur illa ställt det är med Länsstyrelsen. Har man inte varit med om det själv så vill man inte tro på det, men har man varit med om det el sett anhöriga drabbas på felaktiga grunder så tror man på personens historia.

Som sagt många av djurägare som berättat sin story är det kört för utöver de som fått djurförbud, de kan ansöka om att få det upphävt men de kommer aldrig få tillbaka djuren, upprättelse eller skadestånd. De djurägare som han träffat som inte har blivit av med djuren finns de kanske 5% chans att få saken prövad rättsligt men de spelar ingen roll då förvaltningsdomstolarna är rättsosäkert och de prövar saker helt annorlunda än t.e.x tingsrätten.

Tyvärr vissa djurägare han intervjuat el träffat var nog inte hans smartaste drag vilket jag även där sagt åt honom att ska han berätta deras story/de berätta så måste de granskas så han inte stöttar de som inte skött sina djur. Självklart kommer de fram de som blivit av med djuren nu då de ser sin chans att utnyttja detta för egen vinning, men de människorna som utnyttjar detta har ju inte skött djuren och därför blivit av med de vilket är korrekt men alla är inte såna ärenden av de som lagts upp.

De viktiga är de som drabbats trots att de skött sina djur, det finns många fall där de visats sig i de offentliga handlingarna där Länsstyrelsen undanhållit beslut, ej delgivit besluten, ej följt lagen och vilka som är vänner med varandra i ärenden, JO kritiserade fall.

Jag har i flera år granskat och gått igenom djurärenden hos Länsstyrelsen och sett många tjänstefel begåtts men de går inte att sätta dit en tjänsteman för tjänstefel idag, därför måste tjänstemanna ansvaret återinföras. De är väl de flesta överens om att de måste få en konsekvens när 1 handläggare på en myndighet begår tjänstefel och använder sin personliga åsikt istället för objektivt, efter forskning och fakta.
Alla som han publicerat har misskött sina djur på ett eller annat sätt eller låtit bli att följa uppsatta regler för hur djurhållning ska se ut.
Finns regler ska de följas oavsett om djur inte plågats . Ett flertal av dessa djurägare de pratar om har dessutom varit sjukpensionärer pga fysiska problem då är det liksom inte läge att syssla med djurhållning förutom som sällskap .
Läser man domar och lyssnar på djurägarna så skyller de alltid ifrån sig , fodret är beställt men har inte kommit, hovslagaren hade inte tid, avmaskning skulle ske i morgon, det har blåst , det har regnat mycket , utgödsling gick sönder i förrgår , vissa djur är sålda och ska flytta i morgon ..
2022-11-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
a
Oj oj oj här va det många lögner.
Jag känner som sagt till familjen och vet all fakta. Inte bara Toms fantasier. Att du kan säga emot systern som vet och vill väl och som har det jobbigt pga. Toms lögner.
Pappan fick inte medalj för Sveriges finaste gård! Fick medalj för levererat mjölk genom Arla i 25år.
Pappan var inte trakasserad av länsstyrelsen. Fick 2 löjliga anmärkningar av ingel@ som rättades till på någon timme sen var det inget mer. Friskförklarad? Bara för han inte fick tvångsvård?
Jag har sett kalvarna som gick ute. De vågade inte gå in i ladugården och dricka ens. Fråga hans vänner på festen va de tyckte de var i för skick!! Borde skämmas när du uttalar dig om saker du inte vet ett skit om förutom Toms lögner!

I artikeln stod de kungen medalj finaste gården men då skulle jag skrivit annorlunda. Hans pappa hade en välskött gård men ändå bröt han emot djurskyddslagstiftningen trots några brister. Men ja trakasserier är vad de utsattes för ifrån Ingela.

Jag tänker inte bedömma eller ha en åsikt om här när jag inte har alla fakta. Flera av de som var på festen hade bara gott att säga om han och djuren.

Tänker iaf inte uttala mig om den delen med gården då jag inte vet mer än som visas i en live. Vilket är svårt att bedömma ifrån. Om man nu ska bedömma hatar de ordet. Men om de är så illa så hoppas jag nån tar tag i det då de gäller väl familjen att ha ansvaret över djuren , de bouppteckning?
2022-11-20, 22:11
Medlem
Citat:
I artikeln stod de kungen medalj finaste gården men då skulle jag skrivit annorlunda. Hans pappa hade en välskött gård men ändå bröt han emot djurskyddslagstiftningen trots några brister. Men ja trakasserier är vad de utsattes för ifrån Ingela.

Jag tänker inte bedömma eller ha en åsikt om här när jag inte har alla fakta. Flera av de som var på festen hade bara gott att säga om han och djuren.

Tänker iaf inte uttala mig om den delen med gården då jag inte vet mer än som visas i en live. Vilket är svårt att bedömma ifrån. Om man nu ska bedömma hatar de ordet. Men om de är så illa så hoppas jag nån tar tag i det då de gäller väl familjen att ha ansvaret över djuren , de bouppteckning?
Familjen kanske inte är intresserade av att syssla med jordbruk och hålla en liten besättning med slaktdjur för att hålla marker öppna .
Nu gäller det väl främst att hålla djuren friska och få upp dem i bra vikt så att de går att sälja när bouppteckningen blir klar
2022-11-20, 22:19
Medlem
Citat:

Tom har tagit avstånd från sin familj och betett sig som en jävla svin! Han tycker inte att hans syster ska få del av sitt arv, för han är ett stort ego. Om detta är sant har jag inte fått bekräftat! Men ingen eld utan rök.. Så han kanske inte är så ärlig och fin som han vill verka vara.. Och ni tar rygg utan att ifrågasätta??
2022-11-20, 22:34
Medlem
Jag tycker verkligen att G*briel Ekm*n är en udda fågel i det där gänget. Han framstår som en sympatisk person och är läkare och biolog dessutom. Varför ville han vara med på festen?

Om jag har förstått rätt har han en partner (hans ordval) som heter Dorote* M*rek, som inte var med på festen. Hon verkar lägga all sin vakna tid på att bedriva en kampanj mot länsstyrelsen. Och G*briel kommenterar varje inlägg hon gör på ungefär samma sätt, genom att skriva något om att länsstyrelsens lagbrott måste beivras.

Jag läste ett blogginlägg som handlade om omhändertagandet av hans djur. Hans poäng verkar vara att djur klarade av att leva under vissa förhållanden förr och att det därför inte ska ställas några andra krav på djurhållningen nu. Det rörde sig bland annat om vindskydd i hagen under det kalla halvåret och ljusinsläpp i stallet. Känns som ganska rimliga grejer.

Borde inte han som läkare och biolog förstå att utvecklingen går framåt, att vi lär oss mer inom olika områden och att det därför är rimligt att ställa andra krav än för 50 år sedan? Människor levde också under sämre förhållanden förr, men det är ju inte ett argument för att skita i dagens byggstandarder.
2022-11-20, 22:40
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:

Nä snälla gör inte fler uttalanden om gården. För du har fel, att försvara Tom från hans syster som försöker förklara är ju bara så dumt då du inte vet någon fakta.
Ett besök av ingel@ kallar du trakasserier av länstyrelsen.
Tänker inte hänga ut Tom som han gör av respekt då jag anser han är väldigt sjuk och behöver hjälp. Det han inte behöver är internet vänner som hetsar utan att veta fakta!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in