2022-11-20, 19:03
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Familjen kring MGM liksom deras umgänge i övrigt kan vara av värde att diskutera och relevant för fallet, även om de inte misstänks vara direkt inblandade. MGM hemförhållanden m.m. kan bidra till att förstå deras agerande och tankesätt.
Stor skillnad i att beskriva omgivning och influenser och att insinuera misstankar om brott och delaktighet.
Citera
2022-11-20, 19:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Fattar inte vad hon skulle dit och göra, tror inte att de skulle lösa någon konflikt. Hon kanske inte ville gå hem bara ha lite rolig efterfest. Vem vet hon kanske gillade droger också? Man tror Tove var en ängel men vad vet man? Kanske envis o påstridig på sitt sätt som retade gallfeber på Johanna.
Det klassiska, att lägga över skulden på BO. Tragiskt inlägg. Spelar ju ingen roll varför hon gick med de båda hem eller hennes mående eller påverkan. Ingen och jag menar INGEN skall dödas oavsett. För övrigt tycker jag det finns tillräckligt med vittnen som beskrivit hur TT är som ung kvinna, mål och ambitioner för att få en känsla av vem hon var.
Däremot finns det väldigt många vittnen hur JJ beskrivs vilket är föga positivt
Citera
2022-11-20, 19:06
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
02 är de tillbaka från Nöjet.

02:45 åker JJ till McD.

Så tror jag de kommit fram i kartläggningen.

Människorov och mord 02 - 02:45

Gravfridsbrott från 03:56 nånstans då minus några minuter om de menar hon dog i huset.
Instämmer. Förutsatt att grannens initiala uppgifter om dunsar kl. 03 ca (podd, del 2) är fel. Vilket de torde vara, jfrt med kvitton, bilder, mobilspårning från McD. Givet polisens avgränsning till kl. 02:02-02:45.

Bra där.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-20 kl. 19:19.
Citera
2022-11-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det förstår jag.

Tyvärr blev det lite fel det jag skrev. Vad jag tänkte på var på vilket sätt kom hennes mobil att stängas av kl. 03.50? Avel tar ju upp flera olika alternativ.

Uppgifterna i media är inne på att

”den pejlas”

”pejlas en sista gång”

”Kopplar upp en sista gång”

”Sista uppkopplingen sker”

”Stängs av i norra vetlanda”

inte ordagranna citat men typ så skrivs uppgifterna.

Och då blir tiden 03:50 rätt luddig utan mer rådata eller kontext.

Att mobilen stängs av manuellt 03:50 kan man inte ta för givet m a o. Men kan lika gärna vara så enkelt.
Inte ens de poliser (som inte direkt alla är elektroingenjörer) som jobbar med teknikspan vet hur allt detta hänger ihop.

Och det vet inte heller de som jobbar på särskilda utredningar hos t.ex Telia heller.
Finns väldigt många osäkerhetsfaktorer hos dessa instanser så länge mobilen saknas.
Citera
2022-11-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Absolut. Men ett slag orsakar avtuppninng med lite tur, och ett jäkla liv med otur. Sällan enbart ett slag orsakar död. Skulle huvudet ha en skallfraktur kommer gm förklara detta med att T har ramlat.

Om mgm har förmågan att sitta tyst tills dom blir konfronterade med rättsläkarens rapport, kan dom anpassa sin historia utefter den plus alla andra bevis. Men nu tror jag redan dom sitter och skyller på varandra och kommer då tappa i trovärdighet när dom behöver ändra sin historia gång på gång.

Bör orsaka skrik om inte riktig fullträff. Man skriker väl då av smärta och skräck.

Medvetslöshet kan komma snabbt men man ska ha mamman i Arboga i åtanke som fick minst 15 hammarslag i huvudet (och fler mot hand som fick frakturer osv) och överlevde.

Lena i Örebro som mottog dussinet slag mot bl.a tinningen uppskattas ha skrikit i minuter. Men med pauser kanske för återhämtning/in ut ut medvetslöshet.

Var mitt in natten men hördes över väg till grannkvarteret. Men inte tiotalet meter bort i radhusområdet p g a bullerplan mellan.

Att TT inte hörs skrika bör berätta nåt om hur hon dog tänker jag ändå.
Citera
2022-11-20, 19:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Instämmer. Förutsatt att grannens initiala uppgifter om dunsar 03 ca (podd, del 2) är fel. Vilket de måste vara, jfrt med kvitton, bilder, mobilspårning från McD.

Bra där.
Fast det är rätt intressant att i podden del 1 så grannen mittemot WM uppger att dunsarna är efter 01 eller vid 02. Detta stämmer mer gentemot polisens händelseförlopp
Kanske grannen under inte har koll på klockan
Citera
2022-11-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Om TT hade fingeravtryck upplåsning på mobilen, så kan de faktiskt ha låst upp den och använt mobilen.

Dom vet ju snapkartan hur funkar och att Tove är online där. Det vill nog inte att sista position på kartan är JJs lägenhet.

McDonald turen tvingas fram av slump.

JJ kanske passar på att flytta TTs pos på snapkartan och stänger av Snapchatappen under sitt mcdonalds besök.

En annan kan ju vara att hon är rädd att MH ska få panik om nån börjar ringa till den under tiden hon är på MacDonalds och tar med telefonen av den anledningen

Det kan absolut vara anledningen till att TTs mobil var med till mcdonalds.

Jag tror även att JJ kan ha sett till att få pinkod eller liknande genom tvång. TT kan ha varit drogad och silvertejpad.

Visst finns det märkliga obekräftade rykten att TT hade varit på mcdonalds?
Detta rykte kan ju varit ifrån att folk sett henne där på snapkartan.

När JJ gick och hälsade på sina kompisar i bilen på mcdonalds tror jag i så fall hon plockade fram TTs mobil och avslutade snapchat för att få detta som sista position.

Eftersom hon inte stängde av TT:s mobil kan polisen via masttömningen (och ev andra appar) ändå se att den följt JJ:s mobil även tillbaka till lägenheten. Oopsie JJ...
Senast redigerad av extranode 2022-11-20 kl. 19:24.
Citera
2022-11-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det där är mycket intressant.

Kanske var det dessa liknande hammarslag som hördes från lägenheten?

Hur pajar man en mobil?

Hoppar på den?
Kastar den i golvet?
Slår den mot soffbordskanten?
Bryter den?

Eller drar till den med ett par hammarslag? Mot hårt underlag.

(Glöm inte damm noga efter… Mobiler har ett särskilt sorts glas som inte finns i vinglas s a s.)

Spekulation men vi vet inte bättre än.
Senast redigerad av Avel 2022-11-20 kl. 20:01.
Citera
2022-11-20, 19:22
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast det är rätt intressant att i podden del 1 så grannen mittemot WM uppger att dunsarna är efter 01 eller vid 02. Detta stämmer mer gentemot polisens händelseförlopp
Kanske grannen under inte har koll på klockan
Verkar så. Har för mig att grannen under benämnts som vittne i media. Har iaf säkert hörts, kanske justerat tiden.
Citera
2022-11-20, 19:28
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Hur pajar man en mobil?

Hoppar på den?
Kastar den i golvet?
Slår den mot soffbordskanten?
Bryter den?

Eller drar till den med ett par hammarslag? Mot hårt underlag.

(Glöm inte damnsuga noga efter… Mobiler har ett särskilt sorts glas som inte finns i vinglas s a s.)

Spekulation men vi vet inte bättre än.
Kör över, kanske. Nerijus Bilevicius var mån om att pulvrisera LHs mobil, spred delarna på olika platser utomhus. Lika slipad är man nödvändigtvis inte här, tänker jag.
Citera
2022-11-20, 19:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
En kudde?

Citat:
Bör orsaka skrik om inte riktig fullträff. Man skriker väl då av smärta och skräck.

Medvetslöshet kan komma snabbt men man ska ha mamman i Arboga i åtanke som fick minst 15 hammarslag i huvudet (och fler mot hand som fick frakturer osv) och överlevde.

Lena i Örebro som mottog dussinet slag mot bl.a tinningen uppskattas ha skrikit i minuter. Men med pauser kanske för återhämtning/in ut ut medvetslöshet.

Var mitt in natten men hördes över väg till grannkvarteret. Men inte tiotalet meter bort i radhusområdet p g a bullerplan mellan.

Att TT inte hörs skrika bör berätta nåt om hur hon dog tänker jag ändå.

Kanske som jag har skrivit förut?

Hon fick en kudde över ansiktet som täppte till aningsvägarna. Dessutom en kudde som trycks hårt hindrar också skrik så att grannar kan höra. Ett effektivt vapen.
Citera
2022-11-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nu är du inne på kringbevisningen, vilket jag menar också behövs för att fastslå att det är just mord.
Då kan man tolka polisens tidiga uttalande som att de har vattentätt på fötter angående gärning och transport.

Det tror jag också ! Omöjligt att hålla någon annars.

Dax att prata nu, spännande kommande vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in