Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag minns ju lite av det andra fall du refererade till och hur komplicerat det var.
Även Telialiknande som var inkallad expert för att reda ut en specifik tidpunkt, fick ju hjälp av en kollega för att mer i detalj kunna säga vad som kunde ha hänt.
Olika datasessioner som löpte parallellt men med olika startpunkt…
Och missar av TR att en datasession avslutades, inte att någon pillat på mobilen.
Där handlade det om tidpunkter som var avgörande för om MGM skulle kunnat hinna med att utföra brottet.
Här har man till skillnad från det brottet ändå bevisning om att JJ och grannen varit till McD vid en tidpunkt. Dunsar innan, och förhoppningvis en kropp som kan visa hur Tove dött, om kroppen har förflyttats från ett läge till ett annat.
Och det viktiga nyckelvittnet!
Med på denna avgörande resa till Donken åker alltså Toves mobil, vilket den inte borde göra om allt stått rätt till.
Så här finns det bryttidpunkter.
Funderar också på om man kunnat använda ”hitta min iPhone”
När min son blev bestulen på sin mobil, kunde han och hans kompis följa mobilen ända fram till huset där tjuven hade gått in. Man kunde se olatsen, men inte våningarna.
Tyvärr ville gymmet inte lämna ut namnlistor på de som gymmar där vid tidpunkten, men sonen skrev sms om att de visste var han bodde och lapp vid entrén. Mobilen lämnades åter till receptionen.
Jag har även på appen hitta delad platstjänster med min dotter. Det är lätt att ta bort, koppla in de som finns i kontaktlistan. Man kan sätta in en tid för hur länge man vill dela plats med varandra.
Bara en tanke att Tove kan ha haft någon sådan inkopplad med någon när hon ändå visste att hon skulle hem till JJ.
En tjej som förmodligen även Tove visste var misstänkt för att ha tittat eld på exets dörr?
Väldigt lätt att skjuta teknisk bevisning kopplat till platsdata och master i sank.
Ingen idé skriva nån avhandling i tråden om det men värt att börja värma upp inför åtal även om det lär dröja.
Indicierna läggs på hög ja.
Blir det tekniska själva kittet som binder allt samman.
Man anar vad polisen sitter på för bevisning redan.
Kan de bli dömda för mord men inte människorov så är det ju bra.
Men känns som en trippelgardering av åklagaren även om de ska kunna bli dömda för alla tre rubriker såklart.
Större chans bevisa gravfrid än människorov om bevisen inte räcker för mord.
Nånstans så känns det att erkännande nästan krävs för mord men kanske räcker indicierna ihop med TT’s skador och nåt mobilrelaterat?
Som du varit inne på - bortom allt rimligt tvivel är det bara de som ska ha kunnat begå detta. Om så MH gjorde det i sömnen s a s…
MGM har inte Telegram. Kollat.
Men andra appar har de och i Snap (öppna någon kontakts profil så hittar man knappen för att dela med den personen) och Messenger så kan man live-dela sin plats till kontakter.
Dunsar och hamrande. Våld respektive trodd destruktion av mobil?
TT dör men inte hennes mobil.
Bra där. Någon brås på sin mor…