2022-11-20, 18:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flera olika möjligheter hur den stängdes av.

Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Mobilen stängdes av för att den inte skulle kunna visa i vilken riktning de kör..bra sammanfattning avel. Tror du ligger rätt nära sanningen..

Det förstår jag.

Tyvärr blev det lite fel det jag skrev. Vad jag tänkte på var på vilket sätt kom hennes mobil att stängas av kl. 03.50? Avel tar ju upp flera olika alternativ.
Citera
2022-11-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tänkte på Emilia i Tollarp, där det fastslogs att det var mord på grund av att knivskadorna i ryggen satt på sådant vis att hon inte själv skulle kunna åsamkat sig dem.
Knivskärningar/strypning som BO rent teoretiskt själv skulle kunna gjort, kräver tung annan bevisning för att utom allt tvivel kunna fastslå mord. Därför blev jag förvånad över att de gick ut med det direkt och inte väntade tills rättsläkarens preliminärbedömning kom.
Är du med hur jag tänker? Att advokaten inte ska kunna skjuta det i sank genom att hävda att det skulle kunna vara självförvållat. (Även om ingen tror att så är fallet.)

Jag är med hur du tänker, och med största sannolikhet har du rätt i att dom kunde konstatera mord på plats genom just visuella skador.
Citera
2022-11-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
MH har inte gått och lagt sig för att sova.

Men det var ju troligen TT (och eller JJ) som väsnades i badrummet. (om TT) är man full och spyr så är det lätt att knuffa till/vicka ett badkar. Sparkarna berodde på att JJ (TT?) ville in i badrummet och sparkade på dörren för att väcka personen på toan. Alternativt låste en av dem in sig med den andres mobil för att snoka i den.
TT spyr i alla fall och JJ får för sig att fixa hamburgare åt TT, passar också på att ta med TT,s mobil för att snoka?
När JJ kommer tillbaka har TT flytt därför drar JJ direkt i ilska över att hon stuckit när hon fixade hamburgare. Hon hittar TT släpandes på cykeln och får in TT i bilen på något vis, tvingas eller lockas in (det regnar ju har det antytts här). JJ kör mot skogen av någon anledning.

MH sov djupt!
Citera
2022-11-20, 18:22
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Enl. grannen i podden köpte hon sin mat med mobilen.

Vi får nog anta att hon behövde gå upp till MH och meddela att hon skulle bli borta en stund. Hon hade kanske bara tänkt flytta bilen eller liknande (obs. spekulationer)

Min teori är att hon hade Toves mobil i handen när hon mötte grannen och var på väg för att dumpa den och kroppen, sin egen hade hon så klart lämnat kvar i lägenheten men var tvungen att hämta den för att kunna beställa i appen.
Citera
2022-11-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
TT kan ha blivit slagen med ett hårt föremål i huvudet.....

Absolut. Men ett slag orsakar avtuppninng med lite tur, och ett jäkla liv med otur. Sällan enbart ett slag orsakar död. Skulle huvudet ha en skallfraktur kommer gm förklara detta med att T har ramlat.

Om mgm har förmågan att sitta tyst tills dom blir konfronterade med rättsläkarens rapport, kan dom anpassa sin historia utefter den plus alla andra bevis. Men nu tror jag redan dom sitter och skyller på varandra och kommer då tappa i trovärdighet när dom behöver ändra sin historia gång på gång.
Senast redigerad av Heretic77 2022-11-20 kl. 18:27.
Citera
2022-11-20, 18:26
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thousandwindows
Jag undrar hur de ska göra för att koppla MH till själva mordhandlingen. Som många skrivit så kan det vara svårt att omhäkta henne på sannolika skäl misstänkt för mord. Men ändå, hur ska polisen reda ut vad som faktiskt hände i lägenheten, vem av dem som mördade T? Jag tror inte att MH mördade T, utan att det var JJ. Känner mig orolig för att MH kommer åka dit för mord även om hon inte gjort det. Självklart borde hon bli fälld för gravfridsbrott och människorov dock (om hon nu är skyldig till det, men mycket talar ju för det).

För straffets längd spelar det roll om MH döms för gravfridsbrott och människorov, och inte för mord. Men hon kommer ändå inte att kunna bo kvar i staden, gissar jag. I mobbens/pöbelns ögon är hon ändå en mördare. Hennes föräldrar kommer också att flytta. Det är i alla fall min personliga gissning.
Citera
2022-11-20, 18:27
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Jag undrar hur de ska göra för att koppla MH till själva mordhandlingen. Som många skrivit så kan det vara svårt att omhäkta henne på sannolika skäl misstänkt för mord. Men ändå, hur ska polisen reda ut vad som faktiskt hände i lägenheten, vem av dem som mördade T? Jag tror inte att MH mördade T, utan att det var JJ. Känner mig orolig för att MH kommer åka dit för mord även om hon inte gjort det. Självklart borde hon bli fälld för gravfridsbrott och människorov dock (om hon nu är skyldig till det, men mycket talar ju för det).

Det ska bevisas vem som gjorde vad, när och hur och ställas utom rimliga tvivel. Åklagaren ska leda i bevisning vem som dödade T, flyttade henne och slutligen dumpade henne. Inga tvivel får väl fälla en möjlig MGM?
Citera
2022-11-20, 18:27
Medlem
Citat:
Mobilen stängdes av för att den inte skulle kunna visa i vilken riktning de kör..bra sammanfattning avel. Tror du ligger rätt nära sanningen..

Samtidigt verkar den vara på när de kör mot McD?

Och någons mobil meddelar sig till någon bekant person från området där TT hittas. Enl uppgifter i media.

Så hur medvetna är de om spårning?

Frågar man tusen personer om polisen kan följa en mobil så tror nog många de kan de, t o m mer detaljerat än vad som är möjligt? Så deras beteende är panikartat.

Eller tror JJ (som själv har iPhone) att TT’s mobil är avstängd? För TT’s mobil är en Android som behöver slås sönder för de vet inte hur stänga av men de gör ett gott, men misslyckat, försök att hamra sönder skärmen och mobilen i lgh innan McD t/r alltså?

Det kan vara så att de hamrat (ni förstår vad jag syftar på för ljud nu) sönder skärmen och en antenn. Men att mobilen fortfarande funkar och sänder på mast under McD-färden.

Det kan förklara att JJ med så stort självförtroende kan åka med den ”på sig” till McD.

Spekulation såklart men helt solklart är det inte med dessa uppkopplingar.
Citera
2022-11-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Men det var ju troligen TT (och eller JJ) som väsnades i badrummet. (om TT) är man full och spyr så är det lätt att knuffa till/vicka ett badkar. Sparkarna berodde på att JJ (TT?) ville in i badrummet och sparkade på dörren för att väcka personen på toan. Alternativt låste en av dem in sig med den andres mobil för att snoka i den.
TT spyr i alla fall och JJ får för sig att fixa hamburgare åt TT, passar också på att ta med TT,s mobil för att snoka?
När JJ kommer tillbaka har TT flytt därför drar JJ direkt i ilska över att hon stuckit när hon fixade hamburgare. Hon hittar TT släpandes på cykeln och får in TT i bilen på något vis, tvingas eller lockas in (det regnar ju har det antytts här). JJ kör mot skogen av någon anledning.

MH sov djupt!
Ja ja, det går ju att fantisera hur som helst. Vad säger du om detta: dunsarna beror på att tjejerna har roligt och dansar hambo i lägenheten. Grannen kommer och ringer på dörren. Då inser TT plötsligt att klockan är mycket och ska ge sig iväg, men först kramar hon väninnorna och tackar för en fantastisk kväll. I det läget fastnar hon med håret i MJ:s gylf SAMTIDIGT som JJ bestämmer sig för att dra till Donken. När JJ kommer tillbaka till lägenheten berättar MJ att TT dog när de två gemensamt skulle försöka få loss TTs hår från gylfen. Oj, säger JJ, då måste vi åka iväg och gräva ner kroppen innan den ruttnar.
Citera
2022-11-20, 18:32
Medlem
Citat:
Jag tror mobilen Toves ligger i skogen någon stans, inte i något vatten eftersom det måste vara svårare hitta i en skog än i en damm...så pass slipad tror jag JJ är.

I vissa tankar under natten kan de ha varit slipade. Få bort cykeln t.ex.

Sen att den ses av ett vittne efter att TT ska ha gått hem är oslipat.

Så hur slipat har de agerat med mobilerna?

Slagit sönder TT’s men misslyckats, pajst skärmen, och åkt runt och tänkt att deras egna inte spåras för vem ska misstänka dem när de ju varait slipade och sagt att TT cyklade hem och cykeln = borta = oskyldiga 100 %
Citera
2022-11-20, 18:32
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jag undrar hur de ska göra för att koppla MH till själva mordhandlingen. Som många skrivit så är det svårt att omhäkta henne på sannolika skäl misstänkt för mord, om de inte har starka bevis. Men ändå, hur ska polisen reda ut vad som faktiskt hände i lägenheten, vem av dem som mördade T? Jag tror inte att MH mördade T, utan att det var JJ. Känner mig orolig för att MH kommer åka dit för mord även om hon inte gjort det. Självklart borde hon bli fälld för gravfridsbrott och människorov dock (om hon nu är skyldig till det, men mycket talar ju för det).
Hur de ska göra? Har du helt missat att de alldeles nyss omhäktas på sannolika skäl misstänkta för mord, människorov och gravfridsbrott? Dvs har åklagaren såpass mycket bevis redan nu att tingsrätten valde att omhäkta BÅDA för dessa brott.
Hade bevisen inte räckt för MH så hade hon inte omhäktats för bland annat mord
Citera
2022-11-20, 18:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hammarslag?

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Samtidigt verkar den vara på när de kör mot McD?

Och någons mobil meddelar sig till någon bekant person från området där TT hittas. Enl uppgifter i media.

Så hur medvetna är de om spårning?

Frågar man tusen personer om polisen kan följa en mobil så tror nog många de kan de, t o m mer detaljerat än vad som är möjligt? Så deras beteende är panikartat.

Eller tror JJ (som själv har iPhone) att TT’s mobil är avstängd? För TT’s mobil är en Android som behöver slås sönder för de vet inte hur stänga av men de gör ett gott, men misslyckat, försök att hamra sönder skärmen och mobilen i lgh innan McD t/r alltså?

Det kan vara så att de hamrat (ni förstår vad jag syftar på för ljud nu) sönder skärmen och en antenn. Men att mobilen fortfarande funkar och sänder på mast under McD-färden.

Det kan förklara att JJ med så stort självförtroende kan åka med den ”på sig” till McD.

Spekulation såklart men helt solklart är det inte med dessa uppkopplingar.

Det där är mycket intressant.

Kanske var det dessa liknande hammarslag som hördes från lägenheten?
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-20 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in