2022-11-20, 16:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Kom verkligheten ikapp denna galna kvinna? Argumenten tog slut? Jag tänkte väl det, idiot.

Allt är precis som vanligt, när en ideologiskt övertygad feminist krävs på svar för sina falska påståenden, så "jAg GiLlAr iNtE diN tOn". Det är ändå lite gulligt på något sätt, du har skrivit 11k inlägg om genusteori och feminism, när du får bevisen framlagda så väljer du att inte bemöta det för de inte stämmer överens med din världsbild. Jag hoppas att du aldrig får några barn, en hemsk tanke rakt igenom att du ska uppfostra en annan levande människa.

Som jag sa, om du klarar av att lägga dina hetsiga känslor åt sidan och bemöta mina inlägg med någorlunda hyfs är jag öppen för diskussion, men din skitotrevliga debattstil kommer du ingenvart med.
Citera
2022-11-20, 17:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Alltså denna fråga överproblematiseras så ofta. Jag har haft ett antal ons, senast för någon vecka sedan. Vi körde på där och hon sa vid något tillfälle: Inte analt. Inga konstigheter. Lite senare när vi hade kört ett tag ta hon att vi kan köra analt om jag ville. Nu gjorde jag inte det, men poängen är att man behöver kommunicera under ett samlag. Du behöver inte fråga och be om lov, men du behöver känna av reaktioner på det du gör. Gör du något som du märker att hon inte gillar, så slutar du. Jag gillar att använda lite lätta stryptag, många gillar det. Men det är aldrig så att jag börjar med det, utan kör ett fast grepp om axeln t.ex. och går vidare, och observerar hennes reaktion på det.
Vissa tycker det är obehagligt, det märks och då är det bara sluta med det. Många gillar det och även det märks. Om man tycker det är svårt att tolka kan man slänga in någon fråga på ett hyfsat smooth sätt.
Så du behöver vara känslomässigt närvarande i viss mån och det är väl en del män som har problem med det. Sedan om du ärr porrskadad och tror att du är med i en porrfilmsinspelning... då tycker jag synd om dig... men jag tycker mer synd om tjejen, så om du inte fattar en så enkel grej då ska du ha ett fängelsestraff, för då kan det mycket väl vara ett övergrepp du har utsatt någon för. Det spelar ingen roll om du fattar det själv eller inte.
Oavsett, man får gå mjukt fram, även om slutdestinationen är hård, detta gäller absolut vid ons. Fattar man inte det, ja, då ska man inte ha ons. Är man socialt obegåvad så är ons inget man ska syssla med på reguljär basis.

Om en tjej gillar hårda tag och hårt känslolöst sex så märker man ofta det på hennes beteende i sängen. Dvs. hon är framfusig och halvt aggressiv och verbal, den signalen tolkar jag som att hon vill att jag ska vara likadan om inte mer, helt enkelt ett tecken på att hon vill att jag ska matcha hennes nivå och lite därtill. Haha det där funkar inte riktigt för mig kan jag säga långsiktigt, "crazy monkey sex" men det kan vara jävligt nice att träffa en sådan tjej ibland då hon för det mesta är öppen för allt man vill.

Har varit i en relation med en tjej som var sexuellt traumatiserade av ett tidigare förhållande med en man som helt enkelt bara körde på. Hon var en duktig flicka och ville inte göra honom besviken men fick både psykiska och fysiska skador. Häri tror jag ofta problemet ligger, män som saknar kommunikationsförmåga och inte kan tolka någons känslomässiga reaktioner, eller se hur någon annan mår. Jag tror dessa män behöver hjälp. Men kvinnan ska fortfarande ha rätt till sin kropp, och ska ha rätt enligt lagen om hon blir utsatt för skador.

Sex ska vara trevligt och roligt lekfullt och på bådas villkor.

Japp, du har så rätt så, och för de flesta är det här ju inga konstigheter.
Citera
2022-11-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Ett gott råd är att inte lyssna för mycket på varken präster eller advokater.

Finns av vad jag sett inget fel i det hon sade. Hon sade ju t.o.m. att det är orättvist, och givetvis har hon rätt i att män löper större risk än kvinnor p.g.a. den där efterblivna feministlagen.

Med det sagt, så tycker jag att ONS är dekadent och inget unga ska hålla på med oavsett. Sluta hora er och försök skaffa något stabilt istället för att sprida lösaktighet och sjukdomar.
Citera
2022-11-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, ett brott som dessutom inte är klart definierat. Du måste ju kunna välja att inte begå brottet för att undvika att begå brottet. Nu vet du inte om du begår ett brott eller inte (om du är man alltså).

Fast samtidigt verkar det som om överfallsvåldtäkter med inslag av våld inte bestraffas, särskilt om de begås i grupp. Framtidens "safe sex"?

Ja, det är verkligen märkligt. Iofs kan det kanske förklaras med att överfallsvåldtäkter/gruppvåldäkter i klart övervägande fall begås av invandrare och att anklagelserna då riskerar anses rasistiska. Och moralpanikens lagar säger att inget är värre än rasism, så då får gärningsmännen hellre gå fria. Enligt samma galna logik anses en ostraffad beskedlig SD-röstare vara lägre stående än islamister som vill ligga med 8-åringar och skära halsen av alla icke-muslimer och skulle göra det om chansen dök upp.
Citera
2022-11-20, 17:28
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det tycks ju finnas två olika läger.

Så absolut, det är mycket svårt att visa vetenskapliga siffror på hur vanligt det är att folk ljuger i polisanmälningar. Du tycks dock ha anledning att tro att det är mer vanligt än vad man kan tro. Med all respekt blir jag nyfiken på varför du möjligen lutar åt det hållet.
Jag lutar inte åt något håll faktiskt. Mitt lilla inlägg (
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Och hur i Jösse namn skulle du kunna ha minsta aning om det?!
Den undersökningen skulle jag, och halva övriga samhällsvetaruniversum, hemskt gärna läsa.
) var mest ett påpekande att ett tvärsäkert uttalande från en annan engagerad och flitig medlem den här gången inte hade särskilt solitt stöd alls.

Min ironiska ton, om den gick fram, kom sig av den stora kontrasten mellan säkerheten i den citerade utsagan och det faktiska kunskapsläget.
Det enda vi säkert vet är att ståndpunkter på ytterkanterna, alltså att kvinnor aldrig ljuger i sexualbrottsmål respektive att kvinnor i princip alltid ljuger, är fullkomligt befängda.
Jag tror vidare att man utan att behöva bemöda sig med särskilt mycket faktisk argumentation kan påstå att kvinnor och andra som utsatts för sexualbrott är flera gånger fler än de kvinnor som ljuger om dessa saker, i synnerhet om det sker på ett sätt som riskerar drabba oskyldiga.
Citera
2022-11-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så nu är du så jävla bortgjord i dina lögner att du får låtsas inte förstå matte? Det står i texten du klippte bort. Det är 12 fall av 333 så igen DET ÄR EN MASSIV JÄVLA ÖKNING AV FÄLLANDE VÅLDTÄKTSDOMAR.

Sluta sitta här och ljug som sagt ditt äckliga kräk.

Istället för att vara otrevlig och lägga ord i min mun, så kanske du iallafall kan försöka att lyssna och lita på min kompetens, eftersom jag troligen är en av få i den här tråden som har juridisk skolning/kunskap. Du har ju uppenbarligen läst denna artikeln och bildat dig en uppfattning, vilket är helt okej. Men det som inte framgår i artikeln, som jag upplever att du inte har koll på eftersom du saknar viss juridisk kunskap, är hur ny lagstiftning fungerar i praktiken. Häng med nu (och försök vara lite lyhörd även om du inte håller med mig i sak)...

Trots att en ny lag instiftas så får samhället och rättsväsendet "leva med den gamla lagstiftningen" under en längre tid.
Tar man samtyckeslagen som exempel så trädde den i kraft 1 juli 2018. Det betyder att alla fall som skett innan 1 juli 2018 skall bedömas utefter den gamla lagstiftningen (det är med andra ord ganska många mål som skall "rakas av" med den gamla lagstiftningen).
Sedan skall det fr.o.m 1 juli tillkomma "nya våldtäktsmål" som skall utredas, gå till åtal och till slut få en lagakraftvunnen dom- och DÄREFTER är den nya lagstiftningen i rullning.

Ser man då till att samtyckeslagen kom vid halvårsskiftet 2018 och att det därefter är månader av utredning innan ett åtal kan komma och att det därefter är minst 1 överklagan till nästa instans innan domen vunnit laga kraft, så är det inte konstigt att det blev så få domar med den nya lagstiftningen. För dels var det få antal fall och dels "hann man inte med" att få några lagakraftvunna domar innan 2018:s slut.

Fortsätter vi sedan på 2019 så började ju "de fällande domarna från 2018" ramla in. Dessutom kom Högsta Domstolens med sitt första prejudikat 2019 gällande samtyckeslagen, vilket skapade vägledning/praxis som då kunde leda till fler fällande domar. Detta ger givetvis också utslag på året 2020 när såväl samtyckeslagstiftningen, som nya brottet Oaktsam våldtäkt, blivit etablerad.
Senast redigerad av Haaaaag 2022-11-20 kl. 17:47.
Citera
2022-11-20, 17:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Istället för att vara otrevlig och lägga ord i min mun,

Istället för att ljuga och förneka statistik och därmed verkligheten som är att fällande våldtäktsdomar har ökat explosionsartat samtidigt som alla typ av beviskrav har avskaffats så läs på. Vem tror du är intresserad av dina lögner när siffror är siffror?
Citera
2022-11-20, 17:54
Medlem
Citat:
Istället för att ljuga och förneka statistik och därmed verkligheten som är att fällande våldtäktsdomar har ökat explosionsartat samtidigt som alla typ av beviskrav har avskaffats så läs på. Vem tror du är intresserad av dina lögner när siffror är siffror?

Fast jag förnekar inte statistik, jag förklarar hur ny lagstiftning fungerar i praktiken. För vi är väl ändå överens om att man vid lagändring är helt beroende av att det tillkommer "nya fall", att dessa sedan utreds under en tid, att det sedan går till åtal och att man slutligen får lagakraftvunna domar och praxis?

Vi är väl överens om att detta inte sker över en natt? Och om det inte sker över en natt, ja då är det inte särskilt märkligt att man får en stegrande kurva ju längre tiden går....och i synnerhet inte när det handlar om fler och helt nya brott.

Jag skulle vara tacksam om du faktiskt bemöter det jag skriver, istället för att du bemöter mig hela tiden.
Citera
2022-11-20, 17:57
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.
Bra ide!
Citera
2022-11-20, 18:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Fast jag förnekar inte statistik, jag förklarar hur ny lagstiftning fungerar i praktiken. För vi är väl ändå överens om att man vid lagändring är helt beroende av att det tillkommer "nya fall", att dessa sedan utreds under en tid, att det sedan går till åtal och att man slutligen får lagakraftvunna domar och praxis?

Vi är väl överens om att detta inte sker över en natt? Och om det inte sker över en natt, ja då är det inte särskilt märkligt att man får en stegrande kurva ju längre tiden går....och i synnerhet inte när det handlar om fler och helt nya brott.

Jag skulle vara tacksam om du faktiskt bemöter det jag skriver, istället för att du bemöter mig hela tiden.

Nejnej du ljuger medvetet och låtsas vara dum i huvudet och inte förstå något så jävla enkelt som att 333 domar är fruktansvärt jävla mycket fler än 190. Bara 12 är dessutom under oaktsam så du ljuger och förvränger verkligheten och saknar man helt kunskap angående ett ämne som du uppenbarligen gör så får man läsa på eller hålla käft. Här kommer dina lögner inte stå oemotsagda eftersom dom är så lätta att motbevisa med just statistik och verkligheten.

Ingen är intresserad av dina lögner. Försök förstå det nu en gång för alla istället för att fortsätta gräva din egen grav.
Citera
2022-11-20, 18:04
Medlem
Advokaten har rätt.

Lär dig behärska din snabel och tryck ner den i byxorna.

Du kan tala med och umgås med manliga kompisar istället.

Skaffa ett intresse, droga mindre, arbeta på din personlighet.

Kan sluta i succé, någon kvinna kanske finner dig attraktiv och vill ha ett förhållande och ligga med dig frivilligt.
Citera
2022-11-20, 18:22
Medlem
Citat:
Nejnej du ljuger medvetet och låtsas vara dum i huvudet och inte förstå något så jävla enkelt som att 333 domar är fruktansvärt jävla mycket fler än 190. Bara 12 är dessutom under oaktsam så du ljuger och förvränger verkligheten och saknar man helt kunskap angående ett ämne som du uppenbarligen gör så får man läsa på eller hålla käft. Här kommer dina lögner inte stå oemotsagda eftersom dom är så lätta att motbevisa med just statistik och verkligheten.

Ingen är intresserad av dina lögner. Försök förstå det nu en gång för alla istället för att fortsätta gräva din egen grav.

Som sagt...

1. Jag tror att antalet fällande våldtäktsdomar har ökat, vi är helt överens om det. Men inte så många fler som man tror när allt kommer till kritan.

2. Denna statistiken innefattar visserligen bara 12 fall av Oaktsam våldtäkt. Men adderar man detta med de våldtäktsdomarna som tidigare var egna brottsrubriceringar som t ex Sexuellt tvång, Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning eller vid Sexköp där man vet/förstår att offret är utsatt för Människohandel - så blir det fler!

3. Sista delen av året 2017 infann sig MeToo-uppropet och 2018-2020 ser vi en ökning i antalet fällande våldtäktsdomar. Detta tror jag har ett samband med att anmälningsbenägenheten ökat...och det är väl ingen orimlig tanke? Jag tror inte jag är ensam i Sverige om att ha den direkt...

Jag ser ingen orimlighet i det jag påstår och det finns heller ingenting i det du säger som visar att det jag påstår skulle vara fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in