2022-11-18, 14:59
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Jag håller inte helt med. Klart att man under själva akten skall få säga ifrån, avbryta osv. Men däremot kan jag tycka att det skall finnas en viss förståelse och således utrymme för att man tar sig vissa rimliga friheter som inte behöver förrgårs av verbal kommunikation. Vidare behöver inte det - om man inte tyckte om att någon fingrade i anus på en - innebära att ett övergrepp har skett, utan snarare ett sas test.

Jag tror det att vi här i Sverige är blinda för det osagda och oskrivna vilket framstår vid fel och även brott begångna till exempel i arbetslivet.
-Ja men att ingen har nämnt något och att det står inte klartext att man inte får!
Och även om det görs vilket alltid är fallet så blir det då till en tolkningsfråga.

Ingen frågar efter moral och det sunda förnuftet.
Citera
2022-11-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Men är du en schimpans?

Kan du inte sluta om hon säger att hon inte vill mer?

Då har du mycket stora problem över lag i ditt liv.

Jo jag kan sluta. Jag super mig inte full och har sex med andra. Jag tycker det är efterblivet att både supa ner sig själv eller ha sex med en annan som är berusad. Jag hade aldrig haft sex med en berusad.

Men nu finns det folk som är lite berusade. Och de kan ha svårt att förstå allvaret när de dessutom är upphetsade. Har man valt att ha samlag och man sedan har det, och man efter halva sexet vill sluta, då får man bita i det sura äpplet och vänta ut den andra. Så tycker jag. Oavsett om man är man eller kvinna. Ger man sig in i leken så får man leken tåla. Då ska man inte gå och gråta ut över att man känner sig utsatt för brott.

Våldtäkter är vidriga. Men två personer som väljer att ha sex med varandra frivilligt kan inte våldta varandra. Det är min åsikt.
Citera
2022-11-18, 15:04
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Det är ju jätte fräscht att trycka in sina fingrar i sin partners rövhål. Med lite tur kan man då kanske få med sig en dåligt nedbruten matrest som kan sedan kan trycka in i sin egna käft och därigenom få en extra guldkant på sexet. Nää alltså.. Usch. Att det ska vara lagligt kan jag förstå, alla gillar olika. Men jag personligen äcklas av tanken.

Det är en sak mellan dig och din partner.
Citera
2022-11-18, 15:04
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Noterat. Det är väldigt få som anmäler falskt. Jag vet inte exakt siffra, med det är sällan sånt sker. Och den främsta motivationen bakom kanske inte är monetära skäl utan kanske mer hämnd etc.
Och hur i Jösse namn skulle du kunna ha minsta aning om det?!
Den undersökningen skulle jag, och halva övriga samhällsvetaruniversum, hemskt gärna läsa.
Citera
2022-11-18, 15:07
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.
Detta har jag sagt ända sedan lagen kom. Snart behöver män ha ett underskrivet kontrakt som styrker att ett knull var planen från första början.

Annars fängelse när kvinnan ångrar sig 4 dagar senare -trots att inget hemskt inträffade.
Citera
2022-11-18, 15:08
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Nja. Det har nog ofta varit så att kvinnor har fått rådet att inte supa sig för fulla.

Själv tycker jag att det inte är helt fel att dels hålla koll på sin alkoholkonsumtion och dels tänka efter innan man går hem med en okänd människa. Det gäller både kvinnor och män.
Fast enligt advokaten i klippet och många andra så är ju så inte fallet. En kvinna som varit full och inte tänkt sig för när hon gått hem med en okänd människa kan aldrig kritiseras för det beteendet, medan en man absolut kan kritiseras för det. Nu snackar vi alltså om rättsliga fall.

Ja, historiskt sett så har kvinnor fått rådet att inte supa sig för fulla. Förr i tiden var det absolut så att kvinnor blev orättvist skuldbelagda medan männen gick fria, och det är ju jättebra att detta synsättet har ändrats. Men jag trodde att syftet med jämställdhet var att båda könen skulle behandlas lika och stå till svars för sina handlingar, inte att man bara skulle vända på steken och istället alltid skuldbelägga mannen.

Det är uppenbart att väldigt många kvinnor känner ett agg över historien, och därför bryr de sig inte om män numera behandlas orättvist. Det handlar i grund och botten om en slags retroaktiv kvasi-hämnd från många kvinnors sida. Hur ofta har du t.ex. inte hört en kvinna säga "Nu kanske ni män äntligen förstår hur kvinnor tidigare känt sig i historien?".
Citera
2022-11-18, 15:08
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Jo jag kan sluta. Jag super mig inte full och har sex med andra. Jag tycker det är efterblivet att både supa ner sig själv eller ha sex med en annan som är berusad. Jag hade aldrig haft sex med en berusad.

Men nu finns det folk som är lite berusade. Och de kan ha svårt att förstå allvaret när de dessutom är upphetsade. Har man valt att ha samlag och man sedan har det, och man efter halva sexet vill sluta, då får man bita i det sura äpplet och vänta ut den andra. Så tycker jag. Oavsett om man är man eller kvinna. Ger man sig in i leken så får man leken tåla. Då ska man inte gå och gråta ut över att man känner sig utsatt för brott.

Våldtäkter är vidriga. Men två personer som väljer att ha sex med varandra frivilligt kan inte våldta varandra. Det är min åsikt.

Jo men att visst kan det väl bli till en våldtäkt om man tvingar den andre till sex som denne inte vill.
Det finns saker som jag själv aldrig ställer upp på och ett minne har jag av en tjej med sin piska, nej nej och hon försökte, nej att det fick vara mellan oss två.
Citera
2022-11-18, 15:09
Medlem
Varning
I denna lokal visar honor parningsvilja
Detta har dock obegränsad ångerrätt
Citera
2022-11-18, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Men herregud! Vad tycker ni egentligen om tjejer?

Det är väl givet att ni inte ska knulla med en medvetslös tjej, lika lite som ni själva hade velat bli påsatta i ert anushål av en kuk när ni är berusade.

Jag tycker bra om kvinnor. Är själv dömd för rätt länge sen för ett sexualbrott då jag hade BDSM med min dåvarande där just gagball och trycka in fingrar i anus ingick.

Jag vet inte riktigt om just den händelsen avgör om jag tycker om kvinnor i plural eller inte. Jag tror inte det?
Citera
2022-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jo men att visst kan det väl bli till en våldtäkt om man tvingar den andre till sex som denne inte vill.
Det finns saker som jag själv aldrig ställer upp på och ett minne har jag av en tjej med sin piska, nej nej och hon försökte, nej att det fick vara mellan oss två.

Sedan finns det extrema fall såklart och i rättegången får man ju se individuellt på situationen. Om exempelvis två nyktra personer har vanligt samlag, och mannen plötsligt sätta på kvinnan i baken och vägrar sluta trots att hon skriker sluta sluta och gör motstånd. Då kan man eventuellt prata om ett brott.

Men då ska han vara nykter och hon ska göra motstånd fysiskt vilket mannen parerar genom sin fysiska överlägsenhet. Det blir ett handgemäng. Då kan man prata om en oaktsam våldtäkt. Men då ska det vara rätt extremt. 90% av fallen idag är nog inte så extrema. Och i de fallen ska det inte rendera i ett skit.
Citera
2022-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är klart de anmäler om de får 80k. De har världens incitament och anmäla för våldtäkt. Speciellt nu när endast ord mot ord räcker.

Vem hade kunnat tro att detta skulle missbrukas??

En person som polisanmäler en våldtäkt får cirka 150.000kr av sitt hemförsäkringsbolag, även om utredningen läggs ner.
Citera
2022-11-18, 15:18
Medlem
Även bra sätt att dra in lite extra klirr i kassan.

En person som polisanmäler en våldtäkt får cirka 150.000kr av sitt hemförsäkringsbolag, även om utredningen läggs ner.

Titta i era egna hemförsäkringsvillkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in