2022-11-18, 17:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Nu handlar det ju inte om våldtäkt kan ske eller inte, utan det handlar om samtyckeslagen som är framtagen för att förtrycka mannen genom att oskyldigt anklaga honom för våldtäkter som aldrig begåtts bara för att man inte skrev ett 15321 sidor långt avtal innan man tog av sig kläderna, där mannen per automatik blir våldtäktsman bara för att kvinnan druckit alkohol.
Tror du att gifta par anmäler sin partner för att man har sex när kvinnan är onykter?
Var inte löjlig.

Jösses vilka halmgubbar du sitter och binder. Snacka om att vara löjlig.

Ja, det handlar om samtycke, inte illa att du förstått det, men rätt illa att du inte förstått att vi andra förstått det. Vad du heller tydligen inte förstått är att det visst handlar om att våldtäkt kan ske, även inom äktenskapet, då motsatsen insinuerades.

Löjligt är att dravla om 15321 sidor långa avtal och att hitta på vad andra tror för att sedan kalla det påhittade för löjligt.
Citera
2022-11-18, 17:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hur skulle de orden hjälpa dig om du inte har det inspelat.
Du måste dock ha hela samvaron inspelad, annars är det bara att säga att våldtäkten var senare.

Du behöver ha samvaron inspelad för att motbevisa att du inte fingrade innanför trosorna.

Men jösses. Idiot nr 2 i ordningen som inte kan läsa, eller bara helt saknar förstånd.

Citat:
och alla män måste se till att dokumentera alla sex-akter från början till slut, lämpligen med video.
Citera
2022-11-18, 17:35
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
För att sedan spendera en anselig tid häktad? Riskera att bli dömd för våldtäkt. Även om du inte blir dömd och friad, till och med om åtalet läggs ner är du markerad för evigt.

I värsta fall blir du dömd och får sitta då har du även våldtäktsman i registret och kan glömma alla framtida karriärsval.

Med samtyckeslagen har du alltså inget att sätta emot.

Är allt detta värt lite discofitta? Ditt konsekvens tänk verkar i paritet med en femårings

Haha.. ni är för roliga. Det handlar om finessen och timingen! Jag kör på som jag alltid gjort kanske på bekostnad av de rädda vad vet jag, lika enkelt idag som då.

Ta detta jävla metoo och kör upp i röven, det är till för de som inte vet eller förstår de sociala spelen könen emellan!
Citera
2022-11-18, 17:43
Avstängd
Crabbofixs avatar
Så länge ens one night stand är fullare än en själv är det väl inget problem?

En rejäl fylla med efterföljande blackout och minnesluckor så lär ingen kunna bli fälld.
Citera
2022-11-18, 17:45
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Åhåjaja...

Denna tretton år gamla artikel, en i en rad artiklar som ställer sig lite undrande till begrepp som "falsk våldtäktsanklagelse", har du med körbärsplockarteknik funnit i en liten tidskrift inom fältet Kvinnoforskning och den heter Violence Against Women.

Någon klassificerade - med mint suspekt metodik, dvs hög grad av osäkerhet - att av 136 våldtäktanklagelser på campus på ett mindre collage var 5,6% falska. Med marginal kanske tio procent i deras egna ord, eller två procent varför de tvingas underkänna sina egna bedömningar i hälften av fallen (de redovisar hur den interna validiteten faller). Läs artikeln och inse lätt att de siffrorna är hejdlöst osäkra.

Detta är ett finfint exempel på hur ideologisk driven semiaktivism från kvinnoforskarinnornas sida ibland skymmer en angelägen akademisk fråga, och det är avgjort om så att vi måste forska mer för att finna mer säkra och bättre differentierade utsagor.

jag betvivlade alltså inte att du kan googla och läsa, jag var säker på vilken akademisk standard de artiklar du skulle komma att hänvisa till faktiskt håller, och om de med säkerhet kan postulera hög eller låg grad av något alls i denna fråga. Det kan de inte.
Det tycks ju finnas två olika läger. De som menar att falska våldtäktsanmälningar inte är mer vanliga än falska anmälningar för övriga brott. Och de som menar att kvinnor anmäler falska våldtäkter i parti och minut, så pass att det t om är ett problem för polisen. Och ungefär samma läger är ofta helt övertygade om att det är skitfarligt att ens titta på en kvinna då man åker dit på våldtäkt för minsta lilla. Sanningen ligger nog någonstans mitt mellan. Dvs att självklart förekommer falska anmälningar, det gör det i alla brott, men det är sannolikt åtminstone inte ett fenomen som kan kallas för vanligt. Men det är min egna killgissning.

Det går nog inte att producera en undersökning som håller en akademisk standard som du godtar. Detta eftersom falska anmälningar ofta är en gissning så god som någon. Det är få eller nära nog ingen som medger att deras anmälan är påhittad. Det uppdagas snarare i förhör att redogörelsen låter väldigt egendomlig och rentav fabricerad.

Det är ju en sak att bevisa att jag ljuger när jag anmäler dig för mordbrand när mitt påstått uppeldade hus inte existerar. Det är svårare att med akademisk säkerhet konstatera att jag ljuger om jag påstår att du hotat mig i ett privat telefonsamtal som inte är inspelat. Även om det blir mer och mer uppenbart att jag bara tycks sitta och svamla rappakalja i förhören.

Så absolut, det är mycket svårt att visa vetenskapliga siffror på hur vanligt det är att folk ljuger i polisanmälningar. Du tycks dock ha anledning att tro att det är mer vanligt än vad man kan tro. Med all respekt blir jag nyfiken på varför du möjligen lutar åt det hållet.
Citera
2022-11-18, 17:47
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammasked
Och att du får 150.000kr av hemförsäkringen även om brott inte kan styrkas.

Källa: https://anonfiles.com/FfA9e2I8y5/IMG_2009_MOV
Det är ju i så fall knappast lagstiftningens fel. Eller hur menar du?
Citera
2022-11-18, 17:55
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
...

Enda anledningen att anmäla vore för att visa hur sjuk lagen är. Anmäla för att jag inte godkänt en avsugning i förväg...
Det där skulle man kunna göra något av... Män skulle kunna anmäla sina fruar för våldtäkt i stor skala bara för att påvisa hur dumt detta är.

"Jag hade en våt dröm om att jag låg med <insert valfri milf> och vaknade av att jag kom ordentligt. Då upptäckte jag att det inte var någon annan än min fru som hade haft den oerhörda fräckheten att UTAN INHÄMTAT SAMTYCKE utsätta mig för oralsex medan jag låg och sov, och nu känner jag mig UTNYTTJAD!"
Citera
2022-11-18, 18:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det där skulle man kunna göra något av... Män skulle kunna anmäla sina fruar för våldtäkt i stor skala bara för att påvisa hur dumt detta är.

"Jag hade en våt dröm om att jag låg med <insert valfri milf> och vaknade av att jag kom ordentligt. Då upptäckte jag att det inte var någon annan än min fru som hade haft den oerhörda fräckheten att UTAN INHÄMTAT SAMTYCKE utsätta mig för oralsex medan jag låg och sov, och nu känner jag mig UTNYTTJAD!"

Haha, precis. "Jag känner mig smutsig".

Minns en kille under studietiden som råkade ut för ungefär det där. Han var tillsammans med en tjej så drog han på semester i tre veckor utan henne. När han kom tillbaka var han riktigt trött och vaknade på morgontimmen av att han kom när hans tjej red honom. Han berättade för mig att han var skitsur eftersom han hade tänkt göra slut. Jag fattade inte riktigt det där, vare sig då eller nu. En tjej som han haft sex med hundratals gånger som nu knullade honom en sista gång. Han var tidigare officer i ett av våra grannländer. Krallig kille. Kändes jävligt fjolligt att ha pannan i djupa veck och tala lågmält. Det är väl bara att göra slut. Punkt. Hade han blivit drogad på nattklubb och påsatt analt i svarttaxin så fattar jag men sin tjej som kör ett sista nummer är väl för fan inte hela världen. #jagkännermigkränkt.

Även om det vore bra att överösa tingsrätterna med våldtäktsanmälningar så är det ju för individen katastrof att få en våldtäktsdom på sig. "Ser ju inte bra ut på CV:t". Så det kommer nog aldrig hända.
Citera
2022-11-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är inte tillåtet att smygbanda någon under akten. Men samtidigt ger det en lägre straff än en våldtäkt. Så det är ändå ett gott råd.
Ööööh, kan du länka en lag som säger att du inte får spela in ljudet när du knullar? Låter som att du hittar på
Citera
2022-11-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?

Vad händer om mannen säger att det fanns samtycke och kvinnan säger att det inte fanns det? Kanske rådet till män är att alltid säga att det fanns ett klart uttalat samtycke?
Citera
2022-11-18, 18:33
Moderator
sm910difs avatar
Juridik --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2022-11-18, 19:17
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Haha, precis. "Jag känner mig smutsig".

Minns en kille under studietiden som råkade ut för ungefär det där. Han var tillsammans med en tjej så drog han på semester i tre veckor utan henne. När han kom tillbaka var han riktigt trött och vaknade på morgontimmen av att han kom när hans tjej red honom. Han berättade för mig att han var skitsur eftersom han hade tänkt göra slut. Jag fattade inte riktigt det där, vare sig då eller nu. En tjej som han haft sex med hundratals gånger som nu knullade honom en sista gång. Han var tidigare officer i ett av våra grannländer. Krallig kille. Kändes jävligt fjolligt att ha pannan i djupa veck och tala lågmält. Det är väl bara att göra slut. Punkt. Hade han blivit drogad på nattklubb och påsatt analt i svarttaxin så fattar jag men sin tjej som kör ett sista nummer är väl för fan inte hela världen. #jagkännermigkränkt.

Även om det vore bra att överösa tingsrätterna med våldtäktsanmälningar så är det ju för individen katastrof att få en våldtäktsdom på sig. "Ser ju inte bra ut på CV:t". Så det kommer nog aldrig hända.

Hahaha, en annan har alltid varit glad för det som kommer till en. gratis är gott!
Tänk att det finns då dem som har ena bekymmer här i livet, ena riktiga djupingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in