2022-11-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Vet vi vart kameran finns? När jag tittar på kartor så ser jag att det finns flera rutter ut till FP, och det går att undvika stora vägarna så gott som helt. Bara en tanke.

Så här såg det ut förr när det var en Shellmack.

https://www.bildtagg.se/bild/y3tps9vueicmw5ccw5jpgocc

Så här såg det ut när det var Gulf. Zooma in och notera att det tillkommit en kamera av ”dome-modell”. Vilket bör betyda att de andra kamerorna kopplats ur och är mera för syns skull.

https://www.bildtagg.se/bild/12iwbttmlqhhuzyfk926axl8

Tills nyligen då de kamerorna/kameran monterades bort så endast nya kvar?

Enl uppgift i tråden så ska det numera vara en O*ljeshejkerna-mack?

Hur det än är så visar närbild i Vetlanda-Posten ett tomt kamerafäste närmast den nya kameran. Kanske nya regin ville rensa ut lite gamla kameror till slut.
Citera
2022-11-20, 15:54
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inget om hennes kläder har nåt media. Eftersom kniv är det vanligaste mordvapnet när kvinnor mördar borde hon fått blod på sig, och då behövt byta kläder inför McDonalds besöket. Hade hon samma kläder tror jag mer på strypning.

Strypning är sannolikt dödsorsaken, JJ stryper Tove, under den kampen innan hon dör lär de ha båda hamtat på golvet, därav ljud, sedan lär Tove ha sparkat allt hon kunnat till döden infann sej, vilket då än mer ljud hörts till grannar.

JJ kommer att dömas för mord eftersom hennes dna kommer att finnas runt Toves hals, märken efter strypning är säkerligen även orsak till att polis direkt såg att Tove blivit dödad. JJ har 18 år eller livstid att vänta som påföljd av detta grova brott hon gjorts sej skyldig till.
Citera
2022-11-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Visst, att ingen vet vilken bil som togs i beslag och har polisen kvar den i beslag? Om man bara hade bott i krokarna hade många gåtor varit lösta 🙄😍 jag är inte brydd

På tal om så har någon sett till den grå Skoda Fabian på TT’s adress? Alltså den ”saknade” bilen som grannen äger.

För finsmakaren är här annars bild på bil på pappans gård. Tagen av någon skribent jag inte minns nu vem men i anslutning till TT hittades iaf.

https://www.bildtagg.se/bild/64m14py4nlsbhb970s8tgswf

Att jämföra med faderns/Nils(?) vita BMW. Exempelbild från nätet:

https://www.bildtagg.se/bild/yroq6qryyp3is8q99xnc45s3
Citera
2022-11-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Varför skulle de? Förundersökningssekretess.
De släpper bara ytterst få, utvalda delar.

Med det sagt; jag tror dock heller inte att MH:s mobil var med under resan.

Men bara för att polisen inte går ut med en uppgift betyder det inte att den inte har hänt.

Nej men som du själv säger är det inte troligt. Att polisen skulle säga att den ena misstänktas mobiler gjort samma resa som TTs, om faktiskt båda mobilerna hade gjort den, låter orimligt.

jag anser att man kan dra vissa logiska slutsatser själv, men visst - ingen av oss vet säkert. Man kan spekulera i det oändliga i allt som polisen gjort/inte gjort och varför/varför inte.

Huruvida MHs mobil var med i grannens bil tycker jag inte är en sak värd att spekulera i dock… jag känner mig trygg i slutsatsen att bara JJs mobil plus TTs var där.
Citera
2022-11-20, 15:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Enligt GW på Nyhetsmorgon har man spårat deras rörelser via deras mobiler, alltså JJ och MH's, under kritiska tidpunkter till kritiska platser i samband med att kroppen har transporterats vilket resulterat i att man hittat kroppen.

Så, därmed kan vi utesluta att MH sov, under förutsättning att GW har inside info om detta, vilket man nog kan anta.
JJ kan ju ha väckt MH när hon återvände t.ex
Citera
2022-11-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Oftast sker skärningar i bröst och halspartiet när det handlar om mord Det kan t.o.m träffa så illa så att offret blir oförmöget att skrika. Samma med strypning om det sker med snara, det ger ett tydligt märke på offrets hals. Nämnda metoder hade sannolikt upptäckts redan vid fyndet i skogen. Kvävning hade dom förmodligen inte upptäckt förens obduktionen.

Även om åklagaren är väldigt försiktig med uttalanden, så spelar nog omständigheterna in. Att tecken på våld synts i lägenheten, att grannar talat om dunsar, att mgm berättat saker i förhör, att hon hittades på ett ställe där man i princip kan utesluta olycka eller att hon frivilligt tagit sig dit. Så rimligen borde alla förstått att det handlade om ett mord redan vid upptäckten av kroppen.
I Almedalen i somras, träffades offret rakt i hjärtat av det första knivhugget, hon kunde trots det skrika ganska ordentligt.
Citera
2022-11-20, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Maten var bara ett köp då hon inte ens från början skulle till McDonalds…
Jag tror hon åt den själv ( av total hunger över vad som hänt o vad som skulle fixas med i timmar) ev slängde den pga ingen matlust
Håller med om de första, hon skulle nog dumpa mobil o cykel, men tror inte hon åt själv utan delade med MH.
Citera
2022-11-20, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Någon här som tänker som mig med varför Jj hade TTs mobil med sig o vad hon gick tillbaka till lgh för innan skjutsen eller har det diskuterats innan? ( min teori) att hon hämtade plånboken ( ev väska med plånbok), hur ska hon annars kunna handla? ( hon var ju inte ens påväg till McDonalds när hon sa det så hon hade nog inte väskan/plånboken på sig)…. Min teori bygger på att MH sover o TT är död ev i lgh eller i källarförrådet då…. Eftersom hon blir överraskad av grannen så glömmer hon att hon har TTs mobil på sig som hon skulle dumpa samtidigt…
För att hon skulle dumpa den. men hon tabbade sig och glömde lämna mobilen hemma, varför hon gick tbx var nog för att kika att MH sov(?)
Citera
2022-11-20, 16:02
Avstängd
Rullis är ute å cyklar hära. MH är oskyldig till mordet, men däremot var hon med och lyfte kroppen och åkte med till fyndplatsen
Citera
2022-11-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Rullis är ute å cyklar hära. MH är oskyldig till mordet, men däremot var hon med och lyfte kroppen och åkte med till fyndplatsen

Tror jag inte ett skvatt på.
Du vet att det är inte åklagaren som beslutar om häktning va?
Åklagare lämnar sina uppgifter som ska styrka att MH i detta fall är misstänkt för bland annat mord och behöver häktas.
Och där beslutar Eksjö tingsrätt om hon ska häktas eller inte.
Hade hon inte varit så pass misstänkt(bevis,förhör) så hade hon inte omhäktats på den punkten.
Citera
2022-11-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror att jag inte behöver det o jag tror att jag är trött på såna som inte ger något nytta till tråden.....

Jättebra, håller med! då är det bara för dig att sluta skriva 👍 Har man så låg ordförståelse som du har så tillför man inget annat än orimliga teorier och missförstånd.
Jag skrev ett svar begående huruvida polisen generellt kan avgöra dödsorsak på avlidna, kopplat till det här aktuella fallet.
Citera
2022-11-20, 16:13
Medlem
Kan ni vara så snälla att släppa hela McD grejen nu?
Åklagaren gick ut i media och sa att händelsen kring McDonaldsresan hade dom redan klart för sig.
Det är alltså klarlagt hur det har gått till och omständigheterna därikring.
Skillnaden är att vi inte fått reda på det(sitt ner i båten och vänta på information).

Och hela den här McD grejen som ni försöker reda ut vem maten var till och varför hon gjorde si eller så är helt meningslöst, allt är en lögn.

McD resan var inte planerad och därför drog hon till med en lögn.
Att försöka reda ut en lögn som inte har utspelat sig är ologiskt, dvs när det inte finns någon logik i lögnen är det lika ologiskt att försöka reda ut den och få den att bli logisk igen.
Men på något vänster så har vissa användare här inne försökt ge sig på det omöjliga, reda ut något som aldrig var tänkt att hända. Alltså bygga vidare på lögnen för att få den till att bli logisk, när den ändå i slutänden är en lögn.

JJ själv vet inte logiken i detta och det går inte att få en förklaring på den enkla anledningen att det finns ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in